Na het doorbladeren van tal van topics, nieuwsgroep berichten en websites zie ik door de bomen het bos niet meer in mijn toekomstige aanschaf van een raid-controller.
Wat ik zoek is een "echte" hardware-raid oplossing waarop ik simpelweg 2 hd's kan laten mirroren, dus raid-1.
Alleen weet ik onderhand niet meer welke kaarten nou ECHT hardware raid zijn en welke wannabe's. Kan ik aannemen dat promise en highpoint wat ik zoek totaal niet in hun assortiment hebben?
Moet ik nu uitwijken naar 3ware of adaptec? Zoja, welke kaarten?
Ik wil twee systemen uitrusten met raid-1, met name Linux als OS, maar dat moet drivermatig (zeker voor hardware-raid) weinig problemen opleveren, toch?
Alvast bedankt.
P.S. Ik las over de ATA RAID 1200A en 2400A ATA100 kaarten van adaptec,
en de 3ware Escalade 7000-2.
De prijs of performance maakt me niet HEEL veel uit, het moet gewoon GOED wezen!
Wat ik zoek is een "echte" hardware-raid oplossing waarop ik simpelweg 2 hd's kan laten mirroren, dus raid-1.
Alleen weet ik onderhand niet meer welke kaarten nou ECHT hardware raid zijn en welke wannabe's. Kan ik aannemen dat promise en highpoint wat ik zoek totaal niet in hun assortiment hebben?
Moet ik nu uitwijken naar 3ware of adaptec? Zoja, welke kaarten?
Ik wil twee systemen uitrusten met raid-1, met name Linux als OS, maar dat moet drivermatig (zeker voor hardware-raid) weinig problemen opleveren, toch?
Alvast bedankt.
P.S. Ik las over de ATA RAID 1200A en 2400A ATA100 kaarten van adaptec,
en de 3ware Escalade 7000-2.
De prijs of performance maakt me niet HEEL veel uit, het moet gewoon GOED wezen!