Toon posts:

[Raid] Graag advies controller

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na het doorbladeren van tal van topics, nieuwsgroep berichten en websites zie ik door de bomen het bos niet meer in mijn toekomstige aanschaf van een raid-controller.

Wat ik zoek is een "echte" hardware-raid oplossing waarop ik simpelweg 2 hd's kan laten mirroren, dus raid-1.
Alleen weet ik onderhand niet meer welke kaarten nou ECHT hardware raid zijn en welke wannabe's. Kan ik aannemen dat promise en highpoint wat ik zoek totaal niet in hun assortiment hebben?
Moet ik nu uitwijken naar 3ware of adaptec? Zoja, welke kaarten?

Ik wil twee systemen uitrusten met raid-1, met name Linux als OS, maar dat moet drivermatig (zeker voor hardware-raid) weinig problemen opleveren, toch?
Alvast bedankt.

P.S. Ik las over de ATA RAID 1200A en 2400A ATA100 kaarten van adaptec,
en de 3ware Escalade 7000-2.
De prijs of performance maakt me niet HEEL veel uit, het moet gewoon GOED wezen!
:)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-03 19:29

Mentalist

[avdD]

http://gathering.tweakers...st_message/16985205#welke

Lijkt me duidelijk, reviews lezen, daar vind je die info ook wel in terug. Op een gegeven moment zul je wel een paar controllers overhouden, als je daar dan tussen twijfelt kun je eventueel een nieuw topic openen met wat je gevonden hebt en waarom je daartussen twijfelt.

Nu kunnen we je onmogelijk helpen, we weten niet eens waarvoor je die controller wil gebruiken! En in een workstation voor videobewerking hoort volgens mij toch een andere controller dan in een zware fileserver ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 12-05-2003 21:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Dit topic is gesloten.