Iemand dit ooit gezien?

Pagina: 1
Acties:

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter
Net lekker rustig aan het werken, zie ik plots dit soort alarmen opduiken:

Afbeeldingslocatie: http://www.keurentjes.net/pc-probe.PNG

Omstebeurt gaan er de vreemdste alarmen af, mobo plots van 32 naar 88 graden, voltages die van 12v naar 7,5v kieperen, spontaan uitvallende fans en de CPU die het het bontst maakt met 48 -> 88 -> 128 -> 32 graden schommelingen on the spot.

Ik weet dat het allemaal onzin is, daar de computer nog probleemloos werkt (wat ik niet geloof bij die cijfers ;) ) en de fans geen variatie laten horen tijdens die alerts oftewel die draaien netjes constant rond de 2700 rpm.

Maar heeft iemand dit ooit meegemaakt? Ik heb dit op mijn A7N8X Deluxe met BIOS 1002 iig sinds eind januari nog nooit gezien ondanks intensief gebruik...

[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 12-05-2003 20:57 . Reden: Duh ]

Professionele website nodig?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:22

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Misschien een bios updatje nodig?

edit:

Probeer anders een ander progsel zoals motherbord monitor of laat de pc eens een tijdje in het bios monitoren.

[ Voor 67% gewijzigd door -bolio- op 12-05-2003 21:01 ]

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Nope, nooit meegemaakt. Ik geloof niet in die cijfers, die zijn volgens mij totale onzin als je PC nog gewoon netjes draait zonder problemen, want bij die temp's zou het echt wel instabiel moeten worden denk ik... denk dat je temp. meting kapot is of zo

Profile

• Ares408
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Asus PC-Probe is een vaag prograame. Mijn CPU fan valt volgens dat progseltje geregeld uit, terwijl er dan helemaal niks met de CPU temperatuur gebeurt.

Verwijderd

Asus staat bekend om zijn "foute" temperaturen, niet te veel van aantrekken zolang je systeem maar stabiel loopt, kijk anders eens in je BIOS voor temps, enders moet je maar eens Sisoftware Sandra downloaden van www.download.com.

Verwijderd

Als het "opeens" is en niet na een biosflash dan moet je het in je hardware sensoren of de hardwaremonitor zoeken.

Misschien als je de "probe" interval verhoogt dat je het probleem niet meer hebt. Maar het kan ook zijn dat de temperatuursensor verrot is en daardoor verkeerde waardes aangeeft.

• curry684

curry684

Topicstarter
-bolio- schreef op 12 May 2003 @ 20:59:
Voor het laatst geflashed zo'n 30 minuten na montage eind januari, sindsdien nooit zoiets gezien.

Hij blijft ook bezig, nu zitten m'n chassisfan en CPU-fan omstebeurt de 7000rpm aan te tikken wat ze helemaal niet kunnen, terwijl de 12v zelfs op 5.6v zit en de 3.3v op 1.9v.

Wat ik niet snap, het is vrijwel onmogelijk een software probleem anders was het al eerder opgetreden. En hardware vind ik ook moeilijk als alle sensors onzin gaan uitkramen.

* curry684 gaat maar eens cold-booten.

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-04 12:22
het klopt zowiezo niet, wat moet je nou met een moederbord die bijna 90 graden is ?
Dan zou je kamertemparatuur iig boven de 40 graden liggen :+. lijkt me sterk nu.

301SQN

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik heb het met m'n Gigabyte bord ook wel eens, dan zou er ineens een ventilator uitgevallen moeten zijn :P
Gelukkig kan ik in MBM instellen hoevaak hij een meting moet negeren, staat nu op 2x.

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

dat het systeem denkt dat de fan uitvalt wil vaker voorkomen bij low-rpm fans, een goede bios lost dit op, maar die cpu temps en andere meetingen ineens zo hoog en laag :?
misschien leuk om naar asus op te sturen, hebben hun ook wat te doen :)

Verwijderd

curry684 schreef op 12 May 2003 @ 21:03:
[...]

Voor het laatst geflashed zo'n 30 minuten na montage eind januari, sindsdien nooit zoiets gezien.

Hij blijft ook bezig, nu zitten m'n chassisfan en CPU-fan omstebeurt de 7000rpm aan te tikken wat ze helemaal niet kunnen, terwijl de 12v zelfs op 5.6v zit en de 3.3v op 1.9v.

Wat ik niet snap, het is vrijwel onmogelijk een software probleem anders was het al eerder opgetreden. En hardware vind ik ook moeilijk als alle sensors onzin gaan uitkramen.

* curry684 gaat maar eens cold-booten.

• curry684

curry684

Topicstarter
Voor de goede orde: na een half uur cold-boot was het exit, niet meer gezien sindsdien. Tzal wel het weer zijn geweest of zo :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Dat programma leest een beetje fout uit :)

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-01 20:38
kheb 't ook wel es gehad met asus probe op een p4s8x-x..
zo schrok me wel ff de pleuris zeg.. :P
meteen kast open en HS enzo gevoeld, maar nix..
toch maar voor zekerheid pc uit, ff wachten, weer booten, in BIOS temps checken, en gelukkig alles weer normaal...
misschien een accidentele fout/bug in probe dat ie verkeerde waardes uitleest ofzo?

Verwijderd

kijk eens naar je voltages dan, zijn die wel OK gebleven??? anders kan het misschien een probleem zijn met je voeding ofzow...

btw. k heb hier thuis een MSI K7T turbo2 en daarvan is de system temp soms 78graden :? klopt nix van maar die proggies zijn niet echt goed te vertrouwen

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 14:46 ]

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

temp 128 is max. betekent ook weleens N/A ..dus leesfout van probe
[edit] tenminste bij mijn temp-sensor

[ Voor 23% gewijzigd door Losha op 14-05-2003 15:42 ]

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:39

weebl

YARR!

Probeer eens Motherboard Monitor. en kijk een wat dat dan zegt als je Asus proggie weer gaat flippen.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 22:24
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 14:45:
kijk eens naar je voltages dan, zijn die wel OK gebleven??? anders kan het misschien een probleem zijn met je voeding ofzow...

btw. k heb hier thuis een MSI K7T turbo2 en daarvan is de system temp soms 78graden :? klopt nix van maar die proggies zijn niet echt goed te vertrouwen
Idd, ik heb ook de K7T turbo 2 gehad en mijn 1800+ zou idle rond de 76 graden zijn. Na een potje Warcraft/RTCW of een bench, was dat 94.
Ik vertrouw alleen de nieuwe MBM nog maar, want die loopt echt goed en blaat geen wartaal.

offtopic:
TS, lees mail aub

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
-bolio- schreef op 12 May 2003 @ 20:59:

edit:

Probeer anders een ander progsel zoals motherbord monitor of laat de pc eens een tijdje in het bios monitoren.
Waarom gelijk om een BIOS-updatetje roepen als je software raar doet en je sys gewoon hardware matig goed draait. |:( :?

Vage Asus-probe progsel waar al 10000 topics en probs over zijn geweest!

Gewoon je BIOS als eerste geloven. Als die echt raar doet kun je nog af gaan op wat je ziet, hoort, en ruikt, en als dat niet goed is dan....

Sisoft Sandra 2003, werkt meestal erg goed. Maar niet alles is betrouwbaar dus...
Pagina: 1