Moederbord dood (?)

Pagina: 1
Acties:

• kixor
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Systeem:
MSI K7T Pro 2a (@RIP....?)
Duron 1300@1404
386mb ram
1x WDC 4.3gig
1x Quantum Fireball 15gig
Lite-On brander
AOpen cd
MSI Gforce 4 (4200)
(Verhaal van mij broertje: 'was een spelletje aan het doen en toen ging de muis uit en het beeldscherm ook... en toen deed die niets meer'.)

Goed, je denkt dat het niets is maar ben er nu na 1 dag wel achter dat er toch iets niet klopt.

Tot zover geprobeerd:
Alles eruit stuk voor stuk opbouwen, steeds andere foutmelding en soms wel een succesvolle boot soms niet.

Met mijn oude duron 650 loopt het systeem beter, duron1300 is daarop getest bij norrod maar is in orde.

Met niets geboot (naja cpu/vid kaart) soms wel booten soms niet, in bios loopt de
pc met 1300 duron aldoor vast (als in, beeld uit en dan niets)

Na een sporadische succesvolle boot naar windows om daar weer uit te vallen (fans blijven draaien maar beeld gaat uit) ook met minimale hardware

Alles wat op ide1 zit wil het moederbord niet goed meer initialiseren (oei lastig woord ;))

Na een cmos clearing start de pc op, na veranderingen in bios niet meer.

Het is geen kortsluiting, het zijn niet de cpu's, al het geheugen is goed, de hd's zijn goed, de brander en cd speler ook. Enige wat over blijft is moederbord, denk zelf dat de bios gaar is. Maar goed graag jullie hulp want ik snap er geen hol meer van :'(

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

duron1300 is daarop getest bij norrod maar is in orde.
Bedoel je hiermee nu dus dat je duron 1300 in orde is, of het systeem?
Anders lijkt het me een logische conclusie dat je mobo dood is.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

kijk de condensatoren bij je cpu socket ff na.Als ze lekken of bol staan kunnen die dat soort problemen ook veroorzaken.Check ook ff je voeding.deze kan ook gaar zijn.

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
De duron1300 is getest bij norrod en is dus in orde. De voeding is ook okee.
Er zijn (voor zover ik kon zien) geen lekkende of bol staande condensatoren.

edit:
heb btw msi al gemaild met de vraag of het mogelijk is een nieuwe bios chip te ontvangen... maar zou natuurlijk mooi zijn wanneer dit het niet is...

[ Voor 36% gewijzigd door kixor op 12-05-2003 20:55 ]

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50
nou als je pc soms boot zal het het bios wel niet zijn want als er daar wat mee was dan deed hij helemaal niks

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Hmm.. Als het de bios niet is wat zou het dan kunnen zijn?

Al het andere is in orde.

Verwijderd

Lijkt mij een northbridge probleem, ik krijg het ook als ik me northbridge op een te hoge snelheid zet en dan ga benchen valt vaak ook de monitor en muis uit. komt doordat je AGP aan je northbridge hangt en je southbridge hangt er ook aan waar je I/O (muis) aan vast zit ;) Denk dat die beetje kapot is, misschien loopt die nog op lagere snelheden(FSB)?

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Lager dan 100 gaat de fsb niet.. is ook standaard trouwens. En volgens mij verklaart dat nog niet de soms wel soms niet succesvolle boots.

Verwijderd

dawuss schreef op 12 May 2003 @ 20:49:
[...]

Bedoel je hiermee nu dus dat je duron 1300 in orde is, of het systeem?
Anders lijkt het me een logische conclusie dat je mobo dood is.
Had je net zo goed even het moederbord mee kunnen nemen om te laten testen...

Verwijderd

kixor schreef op 12 mei 2003 @ 21:08:
Lager dan 100 gaat de fsb niet.. is ook standaard trouwens. En volgens mij verklaart dat nog niet de soms wel soms niet succesvolle boots.
Wel of niet succesvolle boots kan wijzen op een voeding die langzaam maar zeker de pijp aan Maarten geeft......

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 21:11:
[...]

Had je net zo goed even het moederbord mee kunnen nemen om te laten testen...
Moederbord had ik daar niet gekocht en dus kan ik deze daar ook niet laten testen. Heb trouwens net met een nieuwe 360watt chieftec voeding getest, maar dit levert niets op. Systeem blijft van die vreemde vastlopers geven...

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Een bekend MSI probleem. :(

Afbeeldingslocatie: http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/K7T_Pro.jpg

Rechts van de socket onder de drie condensatoren zitten vier kleine vierkante chips. Deze vormen bij de K7T Pro en de K7T Pro 2 een bekend probleem.
Kijk eerst of ze misschien schuin zitten. De soldeer is dan zacht geworden en de chips zijn verschoven.
Een ander probleem kan de voltage controller vormen, deze chip zit tussen de vier eerder genoemde chips en power-connector. Controleer deze chip wanneer je de computer opstart of hij niet, heel snel, erg heet wordt. {Tip TD MSI}
Volgens MSI zijn is er een aantal chips gelevert die te warm werden en daardoor wel eens kapot gaan en/of geen goede connectie met het moederboard meer hebben.

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 21:04:
Lijkt mij een northbridge probleem, ik krijg het ook als ik me northbridge op een te hoge snelheid zet en dan ga benchen valt vaak ook de monitor en muis uit. komt doordat je AGP aan je northbridge hangt en je southbridge hangt er ook aan waar je I/O (muis) aan vast zit ;) Denk dat die beetje kapot is, misschien loopt die nog op lagere snelheden(FSB)?
:/

mijn muis valt af en toe uit, maar is iets niet overgeklokt of iets dergelijks. en de northbridge is gewoon koel 8)7

• kixor
  • Niet online

kixor

homo homini lupus

Topicstarter
Longbeard schreef op 13 May 2003 @ 11:57:
Een bekend MSI probleem. :(

[afbeelding]

Rechts van de socket onder de drie condensatoren zitten vier kleine vierkante chips. Deze vormen bij de K7T Pro en de K7T Pro 2 een bekend probleem.
Kijk eerst of ze misschien schuin zitten. De soldeer is dan zacht geworden en de chips zijn verschoven.
Een ander probleem kan de voltage controller vormen, deze chip zit tussen de vier eerder genoemde chips en power-connector. Controleer deze chip wanneer je de computer opstart of hij niet, heel snel, erg heet wordt. {Tip TD MSI}
Volgens MSI zijn is er een aantal chips gelevert die te warm werden en daardoor wel eens kapot gaan en/of geen goede connectie met het moederboard meer hebben.
Thanks, dit zijn erg nuttige tips! Dit zal ik nog even bekijken! :D

Probleem is alleen dat wanneer dit zo is, ik vast geen garantie meer heb ofzo... en ben zelf niet zo een klusser ;)
Pagina: 1