Toon posts:

Firmware updaten > hoe?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een repotec router in gebruik met 'n firmware versie waar een bug in zit, namelijk dat als je de computernaam ingeeft die niet bewaard blijft.
Dat over die bug heb ik gelezen in een post hier :
--------------------------------------------------------------------------------------
Firmware 1407 had een bug, waardoor deze de computernaam niet savede. Ik heb vanmorgen de nieuwe firmware 1.4.08 gekregen, deze saved de computernaam wel.
Je kunt de nieuwe firmware rechtstreeks van onze site downloaden, alsook de flash-util.
URL: http://www.rgmcomputers.nl/fw_rp.zip (Firmware 1408)
en http://www.rgmcomputers.nl/flash_rp.zip (Flash-utility)
--------------------------------------------------------------------------------------
Ik heb inmiddels firmware 1409 gedownload, maar nu komt het probleem:

Ik weet niet hoe ik die update installeer :?

Ik heb wel wat gelezen over "flashen", tftp en atftp..

Wie helpt me verder?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 20:23 ]

Verwijderd

En dat staat niet op www.rgmcomputers.nl ??
Dan stuur je ze een mailtje.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het staat niet op de site, en ik heb al gemaild maar nog niets vernomen.

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-01 23:26
www.repotec.com/download.htm ? misschien iets van uw gading ?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie hier geen update utility voor de IP502H. Echter wel voor de RP-IP515H\518H\515LM.

Ik zal deze vanavond testen. Wellicht dat 't ook werkt voor de IP502H.

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

kun je hem toevallig ook niet flashen vanuit de router? Kan bij de Draytek namelijk wel

My Discogs

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Ook mij lijkt upgraden via de webbased config de oplossing. Online is niets te vinden bij Repotec, maar je hebt toch wel een handleiding? Hoe dan ook, even zoeken in de router config zou je al bij een upgrade mogelijkheid kunnen brengen. Zo niet, dan je handleiding bekijken en als je die niet hebt dan even mailen naar Repotec zelf.
Natuurlijk is de oplossing welkom hier, zodat toekomstige gebruikers van de (al oude) Repotec IP502H niet opnieuw het wiel hoeven uit te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, bij deze de oplossing:

Op de site www.repotec.com/download.htm de update utility downloaden voor de RP-IP515H\518H\515LM routers. Deze werkt namelijk ook gewoon prima voor de IP502H.

Ja en met deze utility is het een koud kunstje om de firmware te updaten (er zit zelfs bij de utility een mooie -van screenshots voorziene- handleiding).

En ja, er zit een handleiding bij de repotec router (pdf), echter hierin wordt met geen woord gerept over updaten. In de online config is wel een optie om het updaten mogelijk te maken (via tftp), echter het updaten zelf kan hier niet.

Al met al is mijn conclusie dat de repotec router (nu ik hem eindelijk aan de praat heb) een prima procuct is, al vind ik het erg slecht van Repotec en mijn leverancier CrazyPC dat er zomaar Firmware met een knoeperd van een bug wordt bijgeleverd. Hierover ga ik nog mailen met CrazyPC.
Pagina: 1