Toon posts:

poorten openen voor alle ip adressen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
create protocol=tcp inside_addr=10.0.0.1:5631 outside_addr=0:5631

zoals je ziet open ik nu alleen 10.0.0.1

Maar ik wil dus de hele reeds losgooien hoe doe ik dat

Dus van 10.0.0.1 t/m 10.0.0.254

Wat moet ik dan invullen bij ip adres kan er in ieder geval niks over op de search vinden

Bij voorbaat dank

• compufreak88
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-05-2025
dat is volgens mij niet mogelijk, je kan een poort maar laten doorverwijzen aan 1 Ip adres

Verwijderd

tuurlijk,Het inkomende verkeer is maar bedoelt voor 1 computer,niet voor allemaal.
Greetz,

Verwijderd

Topicstarter
het moet toch ook mogelijk zijn voor een hele reeds hoe wil je dat doen dan met een hardwarematige firewall met 300 gebruikers voor alle gebruikers een ip ip gaan in voeren lijkt me niet erg logish 8)7

Verwijderd

Daar hebben ze NAT voor uitgevonden. Voor inbound icm een PORT mapping over hetzelfde port nummer heb je toch echt meerdere externe ip adressen nodig.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 21:13:
Daar hebben ze NAT voor uitgevonden. Voor inbound icm een PORT mapping over hetzelfde port nummer heb je toch echt meerdere externe ip adressen nodig.
Yep daar is NAT voor ook op een HardWare Firewall Werkt dat zo!!!,

Ik zeg SLOTJE :)

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Nog even een korte samenvatting: het is inderdaad niet mogelijk om meerdere interne IP-adressen te koppelen aan een poort. Bekijk het zo: als er data van buiten komt dat op poort XXXX naar binnen gaat. Jij hebt 255 PC's op die poort zitten: op welke PC moet het dan aankomen? Dat staat nergens genoteerd (je hebt namelijk alleen een extern IP-adres plus een poortnummer). Daarom kun je maar een enkele computer opgeven in die modem van je.

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Topicstarter
Dus zo als jullie het zeggen kan ik maar op 1 ip een ftp draaien

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:06
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 22:30:
Yep. Je kunt natuurlijk ook een FTP server op een andere poort zetten, en die poort doormappen naar desbetreffende PC. Werkt ook.

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 22:30:
ehm, je kan zoveel ftp servers draaien als je kan, echter, je kan maar 1 service per poort draaien (in jouw situatie dan)

• DUX

DUX

FTP is niet beperkt tot poort 21. Het is wel de standaardpoort, maar binnen veel FTP-serverprogramma's kun je opgeven op welke poort hij moet reageren. Als je deze op een andere poort laat werken, en dat ook doorvoert in de modem-poort-verwijs-tabelletje, dan kun je er meer draaien :).

[ Voor 4% gewijzigd door DUX op 12-05-2003 22:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Maarja als ik terminal services wil draaien kan dat alleen maar toegewezen aan 1 poort 1 server dus
Nog een voorbeeld wil netmeeting kunnen draaien op 2 pc kan dus niet

Dus dan zit er maar 1 ding op een servertje er tussen hangen :X

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 22:56 ]

• DUX

DUX

Als je in een programma niet kunt instellen dat het op een andere poort moet werken, dan zit je inderdaad vast aan een enkele PC. Vaak staat dat poortnummer wat je nodig hebt om te verwerken in je poort-tabel in de Help van het programma, of op de website ervan (in de faq of user's manual).

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik er over na ga denken is het natuurlijk ook wel erg logisch

|:(

Ja weer wat geleerd
Pagina: 1