Toon posts:

Apacer Embedded Card Reader 6-1 werkt niet in XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gents,

Misschien een simpele vraag voor al die geavanceerd T's hiero, maar hier komt het.

Heb laatst een mooie Apacer Embedded Card Reader gekocht (intern) en ff snel op mijn Abit KT7-RAID intern usb controller aangesloten, maar helaas. Win XP begint te miepen "Device not recognized". Geen id waar ie t over heeft. Maar ja, na een week doet ie t nog niet. Geen card reader for me dus.

Hebben jullie nog enig id?

Drivers op de cd staan er niet en de sw installeren werkt ook ;-)

HELP dus !

n0m0re

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 09:47

AcouSE

Swedish Chef

En de relatie met casemodding en elektronica is... ?

[CME] -> [OH]

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-08 07:18
Kijk eens in de FAQ voor je iets post. Groeten doen we hier automatisch en is dus niet nodig in je posts.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
Je hebt onder XP ook geen driver nodig voor deze reader.... Is je USB driver wel goed geinstalleerd?

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• Smarron
  • Laatst online: 22:54

Smarron

The bend

Ik heb zelf een Megasteno van Apacer (extern) en daarop wordt met nadruk op gewezen dat je eerst de drivers installeert van de CD, reboot, daarna pas het apparaat aansluit via bijv. USB. Ik had in het begin ook dat ding eraan gehangen en toen deed die van mij het ook niet, ook al leek XP de drive goed te herkennen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• dynax
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-08 20:41
maar voor xp heb je geen driver nodig,dat zit in sp1 verwerkt.....

mijn systeem.

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

ook zonder SP1 doet hij het prima, heb je de USB kabel intern wel goed aangeslotenop het mobo ?

Van klussen krijg je grijze haren

• Smarron
  • Laatst online: 22:54

Smarron

The bend

dynax schreef op 10 juli 2003 @ 09:20:
maar voor xp heb je geen driver nodig,dat zit in sp1 verwerkt.....
Bedankt voor de kick :O
fenrir schreef op 10 juli 2003 @ 12:55:
ook zonder SP1 doet hij het prima, heb je de USB kabel intern wel goed aangeslotenop het mobo ?
Bij mij was het zo, omdat het een 6-in1 reader was, dat de drivers eerst geinstalleerd moeten worden. Anders herkend XP de reader wel, maar kan er niks gelezen worden (omdat er dan 1 drive bijkomt). Als de drivers geinstalleerd zijn, verschijnen er 3 nieuwe drives en dan is alles wel leesbaar. Ik gebruik overigens ook XP met SP1.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• dynax
ik heb nu weer wat moois...
als ik de pc koud opstart staat ie ineens te boek als onbekent apparaat.
dus dan ziet windows em niet,erg vreemd.
dan moet ik de kabeltjes van het mobo aftrekken en dan weer erop,dan doet ie het weer.
soms met opstarten doet ie het wel en een andere keer weer niet.
mijn vriendin heeft het zelfde mobo maar een sitecom card reader (ook usb 2.0) en nooit problemen,als dit voortduurt gaat ie terug,dan werkt ie niet naar behoren.
ik heb ook al een uitgebreide mail naar apacer gestuurt,maar nog niks terug gehad.

mijn systeem.

• bobsnl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-06 09:56
dynax schreef op 11 juli 2003 @ 14:20:
ik heb nu weer wat moois...
als ik de pc koud opstart staat ie ineens te boek als onbekent apparaat.
dus dan ziet windows em niet,erg vreemd.
dan moet ik de kabeltjes van het mobo aftrekken en dan weer erop,dan doet ie het weer.
soms met opstarten doet ie het wel en een andere keer weer niet.
mijn vriendin heeft het zelfde mobo maar een sitecom card reader (ook usb 2.0) en nooit problemen,als dit voortduurt gaat ie terug,dan werkt ie niet naar behoren.
ik heb ook al een uitgebreide mail naar apacer gestuurt,maar nog niks terug gehad.
Dat is wel raar, want die van Sitecom en van Apacer komen, volgens mij, beide van dezelfde fabrikant.

[IMG]http://veloviewer.com/SigImage.php?a=1d38a&r=2&c=8&u=M&g=p&f=abcdefghij&z=a.gif[/IMG]

• dynax
zou kunnen,maar ik kan geen link leggen tussen die 2...

mijn systeem.

• dynax
nou ik blijf gezeik met dat houden,2 dagen ging het goed,en nu weer niet,ik weet het ook niet meer,is er nou iemand die hier geen last van heeft?

na een nieuwe install van xp doet ie het,maar 2 keer cold boot weer niet. :(
een reader van sitecom blijft het wel doen,ik denk dat ik em maar terug stuur,de service en support van apacer is ronduit beroerd en niemand weet hier iets op.

ik heb net een mail gehad van de zaak waar ik de reader gekocht heb en er wordt dit in gezegt:

"Zojuist heb ik ook informatie ingewonnen over de cardreader. Er zijn inderdaad problemen met de cardreader onder een aantal Operating Systemen
Het lijkt mij echter onwaarschijnlijk dat de cardreader 'defect' is."

en:
"Ik begrijp uw probleem, echter heb ik zelf na het een en ander lezen gezien dat het om problemen gaat met verschillende Operating Systems. Apacer neemt de cardreaders niet terug wegens dit probleem/bug, wij kunnen dit helaas dus ook niet."

ik ga uitzoeken wat het nu precies is.

[ Voor 93% gewijzigd door dynax op 21-07-2003 14:11 ]

mijn systeem.

• dynax
op meerdere buitenlandse site las ik dat het wordt aanbevolen om toch de icoontjes bij de drive's te zetten,dus de setup in de map win 2000 draaien.

update: werkt ook niet,hij blijft het doen.

[ Voor 16% gewijzigd door dynax op 21-07-2003 21:55 ]

mijn systeem.

Pagina: 1