Bereik WLAN vergroten met extra AP

Pagina: 1
Acties:

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:11
Heb search al gebruikt maar kon niks vinden.

Het bereik van mijn WLAN access point is niet groot genoeg (indoors). Dit komt omdat dit apparaat op de begane grond aan de achterkant van het huis staat.

Nu heb ik dus niet in het hele huis bereik. Naar mijn mening heb ik dit vooral te 'danken' aan die fantastische betonnen 20cm. dikke vloeren.

Is het nu mogelijk om door het plaatsen van een extra Access Point in de meterkast bij de trap (met een vrij 'zicht' naar boven), dit signaal te versterken?

Ik heb mijn bestaande AP reeds in de meterkast gezet en e.e.a. werkt perfect, behalve achter het huis. Mijn bestaande AP moet echter wel op zijn huidige plaats blijven staan (ook ivm bereik in de tuin).

Alonso over het inhalen in 2026: "it’s more of an evasive manoeuvre than an overtake.”

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Je hebt volgens mij ook wireless repeaters, kijk daar eens naar...

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04-2025

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Ja dat is mogelijk. Als je echter overweegt om boven ook nog aanzienlijk uit te gaan breiden (bijvoorbeeld naar de zolder) loop je opnieuw het risico dat je bereik weer minder word, omdat er dan idd weer vloeren tussen zitten. Dat zou ik persoonlijk oplossen door twee WLAN's aan te leggen, eentje beneden, en een op de eerste verdieping. Deze dan gewoon met utp kabel (weet niet of jouw ap's ook kunnen bridgen) met elkaar verbinden en klaar is kees....... eh alex 8)

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-08 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Er zijn eigenlijk twee oplossingen. De ene is het plaatsen van een repeater de andere is het Wireless bereik vergroten? Er staan hier een aantal eenvoudige antenne's om het bereik van je accesspoint te vergroten.