[debian]mysql vreemd

Pagina: 1
Acties:

• gomaster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:02
Ik heb mysql goed geinstalleerd op mn debian systeempje. Ik kan de manager en de server opstarten. Als ik in de manager om status vraag staat die aan. Alleen kan ik de server niet vanuit php scripts of vanuit een front-end vanaf een andere pc bereiken.
Ook als de php scripts lokaal staan doet die het niet. In de logs staat ook niks van foutmeldingen, deste meer vreemd.
Telnetten naar port 3306 levert ook niks op. Weet iemand wat ik kan doen?

• irondog
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05-2025

irondog

alle dingen moeten onzin zijn

ff jezelf portscannen:
#nmap localhost

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

• gomaster
de port staat niet open. Alleen 22 en 80 en 139.
Maar hij zegt dat die aanstaat.

[ Voor 26% gewijzigd door gomaster op 12-05-2003 20:03 ]

• PowerSp00n
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Ga je /etc/my.conf eens controleren.
code:
1
2
3
[mysql]
port = 3306
socket = /tmp/mysql.sock

e.d.

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-05 19:43
Die poort staat inderdaad niet open, want zoals jou is verteld tijdens de installatie van mysql door debconf, zet debian standaard het tcp/ip gedeelte van mysql niet aan. Dit kun je oplossen in je my.cnf :)

Verwijderd

poort maakt btw niet uit.. als het lokaal gaat. probeer is te kijken via ps -aux | grep mysqld om te kijken of de daemon wel echt draait. Komt wel is voor dat je /etc/init.d/mysqld status verkeerde dingen weergeeft. Probeer ook of je via je console er in komt. dus gewoon mysql -p invullen en dan vraagtie als het goed is om het wachtwoord en dan logt tie in en dan weetje dat de daemon draait en dat het erges anders aan ligt. probeer dit eerst ff allemaal :P en dan vraag je maar weer verder aan me

• gomaster
MikeN schreef op 12 mei 2003 @ 20:05:
Die poort staat inderdaad niet open, want zoals jou is verteld tijdens de installatie van mysql door debconf, zet debian standaard het tcp/ip gedeelte van mysql niet aan. Dit kun je oplossen in je my.cnf :)
Bedankt! Dit was het dus. Helemaal niet gezien bij de install en in de my.cnf erover heen gelezen.
Pagina: 1