beugel voor zalman ZM80A-HP?

Pagina: 1
Acties:

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 21:11
Ik heb voor mijn asus ti4600 een zalman ZM80A-HP koeler gekocht.
Aangezien deze koeler bijna een halve kilo weegt en ik mijn computer geregeld versleep van lokatie naar lokatie, denk ik erover om een beugel of iets te maken waarmee de koeler aan de behuizing vastgezet wordt.
Heeft iemand al eens zoiets gemaakt en mag je de koeler wel aan de behuizing vastmaken d.m.v een metalen strip of zoiets (werd afgeraden door de leverancier i.v.m. aarding?).
Is zo'n beugel die aan een zalman cpu koeler zit misschien iets?

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:22

KneoK

Not in a million lightyears

Geen ervaring met het monteren van koelers aan behuizing ofzo, maar wel een tip voor de aarde: gebruik een plastic ophangsysteempje...

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-08 01:09

DinX

Motormuis

Als je je kaart goed vastmaakt aan je case met het schroefje, en de zalman goed aan je kaart kan er toch weinig mis gaan. Omdat die zalman toch door de kaart hun vast zit. Dat ding kan toch helemaal niet bewegen. En voor je core moet je ook geen schrik hebben, want daar zit een spacer rond.

En anders gewoon even de kaart uit het slot en apart dragen :)
IS 5 seconden werk ofzo ;)

[ Voor 14% gewijzigd door DinX op 13-05-2003 00:08 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Het probleem is ook niet dat de kaart los gaat , maar dat hij flink door kan buigen naar 2 kanten toe.
En dan krijg je een schommeleffect wanneer je de pc gaat vervoeren.
Lijkt me niet bevordelijk voor de houdbaarheid van je videokaart :)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

als het goed is heb je een rondje op het puntje van je kaart (de kant niet in je agp zit.)

misschien die met tie-wraps vastmaken aan boven en onderkant van je kast?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Ja dat kan heel goed. Bij alle Gf4 ti modelen zit er in het hoekje achter op de kaart tegenover de agp-slot een gaatje. Daar kan je dus zoals ik heb gedaan een "buisje" vanaf de kaart naar de bodem van me kast gemaakt.
Ik zal kijken of ik een pic kan maken....

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-08 21:11
Ik ben benieuwd naar die foto.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Mjah, ik zou het ook niet doen, ik versjouw ook mn pc regelmatig en voorzie er geen problemen mee( heb dus ook die zm80a hp).
Zolang die kaart goed vastgeschroeft is en goed in de agp zit, die tegenwoordig ook altijd wel verschillende soorten kliksystemen heeft zie ik die kaart niet zo gauw los gaan hoor :)

[ Voor 5% gewijzigd door Carel op 13-05-2003 12:58 ]

Verwijderd

Eurhm het gaat zo niet op dat hij los shiet maar wiebelt in de agpslot waardoor maybe de pcb krom staat en dermatigbeschadig en kapot kan gaan....
denk dat hier de mainepoint is of niet???
PS> Kan de foto tot morgen w88.
Heb me pa heeft zijn (van de zaak liever gezegt) op zijn bureau laten ligge :(.
Vaders hebben soms nog niet altijd door hoe belangrijk de hobbys is van een tweakers ala casemodder....
Pagina: 1