Toon posts:

Linksys Wireless Lan + Cable Wanadoo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een Linksys WRT54G die moet fungeren als draadloze router voor mijn cable wanadoo broadband basic verbinding.

Linksys 54mbit PCI geinstalleerd, werkt allemaal perfect. Alleen nu heb ik een probleem, wanneer ik de Linksys via PPoE laat inloggen op het com21 modem krijg ik geen verbinding. Er gaan ook geen extra lampjes knipperen op het com21 modem. Het lukt wel als ik via PC-com21 direct inlog.

Iemand enig idee waar het aan kan liggen? Alvast bedankt voor jullie mogelijke reacties :).

Verwijderd

Weet je zeker dat Wanadoo toelaat dat er een router wordt aangesloten??

Alsmede: deelt je router wel IP-adressen uit aan de PC's?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 19:34:
Weet je zeker dat Wanadoo toelaat dat er een router wordt aangesloten??
Dat doet er in dit geval niet echt toe.

Vertel eens wat je precies ingesteld hebt, als je alleen zegt dat het aangesloten is, en dat het niet werkt kunnen we je ook niet helpen..

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord op MaxDevil: Ja, de pci kaart krijgt een ip (192.168.1.100) en kan ook de router pingen (192.168.1.1). En ja het is mogelijk om een router op wanadoo aan te sluiten

Antwoord op JSS: De enige opties voor de internet verbinging waren het protocol en login. Deze zijn goed ingesteld (PPoE en inlog@wanadoo + wachtwoord).

Hebben jullie hier iets aan?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 20:42 ]

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Is het jou nog gelukt om wanadoo werkend te krijgen op een linksys wrt54g ?

ik heb hier namelijk exact het zelfde probleem.

instellingen:
pppoE

gebruikersnaam blaat@wanadoo
pass: xxxxxxx

Modem op de pc werkt perfect... maar via de router wil maar niet lukken.
Fout melding: kan geen ip adres verkrijgen van de ISP.

Terwijl ik toch zeker weet dat alles goed staat.
Bugje van Linksys?

Kep ook Wanadoo gesproken... volgens hun staat ook alles goed.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Hoe verbind je de PC rechtstreeks met het modem? Met behulp van speciale software, of gewoon via standaard TCP/IP verbinding? Automatissch IP adres, of statisch?
Ik kan me niet voorstellen dat je vanaf je netwerk via PPPoE moet inloggen op een modem.
Dat je modem op die manier inlogt bij Wanadoo, OK, maar dat je vanaf een PC/Router op PPPoE moet inloggen op een modem, nee, volgens mij niet.
Al eens geprobeerd je router in te stellen op Cable/DHCP? Eventueel het MAC adres van de netwerkkaart waarop de verbinding wel werkt klonen naar de router.
Anders ff de helpdesk van Linksys bellen, die lui weten waar ze over praten.

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:11
heb je een ander kabeltje er tussen geprobeerd? Ik had ook zo'n probleem alleen met nieuwere motorola van casema. Ik kreeg geen ip, maar nadat ik een ander kabeltje had geprobeerd deed hij het wel..

• jhead22
  • Niet online
Bedankt voor jullie reacties.

Wanneer ik de pc rechtstreeks aansluit op het com21 modem dan moet ik inloggen bij wanadoo.
Dit doe ik gewoon door een netwerk verbinding te maken via ppptoE.
Gaat perfect.

De router heb ik precies zo ingesteld, maar dan werkt het dus niet. Ik laat dus de router inloggen bij wanadoo en de verbinding voor altijd open staan.

Een andere kabel heb ik niet geprobeerd, aangezien de kabel die er ligt gewoon goed is, anders zou de pc het ook niet doen.
De Mac adres heb ik al gecloned.

Even voor de duidelijkheid... ik log niet in op het modem met pppoE, maar op wanadoo.

• jhead22
  • Niet online
Heeft iemand nog tips voor mij?

Moet ik soms een vaste DNS invullen, of een hostname?

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:11
jhead22 schreef op woensdag 09 november 2005 @ 21:56:
Bedankt voor jullie reacties.

Wanneer ik de pc rechtstreeks aansluit op het com21 modem dan moet ik inloggen bij wanadoo.
Dit doe ik gewoon door een netwerk verbinding te maken via ppptoE.
Gaat perfect.

De router heb ik precies zo ingesteld, maar dan werkt het dus niet. Ik laat dus de router inloggen bij wanadoo en de verbinding voor altijd open staan.

Een andere kabel heb ik niet geprobeerd, aangezien de kabel die er ligt gewoon goed is, anders zou de pc het ook niet doen.
De Mac adres heb ik al gecloned.

Even voor de duidelijkheid... ik log niet in op het modem met pppoE, maar op wanadoo.
Ja dat dacht ik ook altijd. Want kabel van mij had het altijd al gedaan en deed het ook, maar op 1 of ander manier deed hij het niet meer met nieuwe modem. Een ander kabel ertussen en hij deed het wel. Dus ik raad je echt aan om gewoon een ander kabeltje te proberen. Is toch niet zo moeilijk? Mocht het niet aan je kabel liggen kan je in iedergeval iets uitsluiten...

• jhead22
  • Niet online
Okiedokie...
Gaan we dat proberen.

Is het een straight of cross kabel?
Pagina: 1