nVidia weer beste merk videoplanken...

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Okay, ik had net een paar dagen geleden besloten om een ATi RadeOn 9500 Pro te kopen, omdat ik toe ben aan een nieuwe plank voor de toekomstige spellen. Ik had allemaal reviews vergeleken van ATi met die van nVidia en kwam tot de conclusie dat de 9500 Pro een prima koop zou zijn voor mij.
Echter nu ik net las dat nVidia helemaal terug is met zijn nieuwe reeks kaarten (in ieder geval de GFX5900 Ultra). Die schijnt de ATi RadeOn 9800 Pro er helemaal uit te trekken en een verbeterde cooling te hebben :D.

Damn zeg, nu weet ik het allemaal even niet meer, hoor... wat is nou een goede beslissing? Wachten totdat die reeks op de markt komt, of zeggen jullie "Blijft bij je keuze, de RadeOn 9500 Pro!".

Is de RadeOn 9500 Pro eigenlijk wel een echte Ultimate Game Card met goede prestaties voor zijn prijs? Ik heb zelf de indruk van wel, door alle reviews, alleen ik denk toch dat ik er spijt van ga krijgen achteraf, daar ben ik tenminste bang voor, ik heb namelijk totaal geen ervaring met ATi RadeOn kaarten.

Profile

Verwijderd

het is wel een snelle kaart, maar hij is heel wat minder tegenover de 9700 en de 9800, maar daar betaal je dan ook wel voor.

je kan ook de 9800/9700 kopen, die zijn die eerste tijd nog een heel stuk goedkoper dan de nieuwe fx-en.

of je kund ook wachten op de goedkopere uitvoeringen van de nieuwe fx-en, die zijn een heel stuk goedkoper dan de full version en waarschijnlijk wel beter dan de 9500 pro (en weer duurder)

• FlashBlue
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-08 22:53

FlashBlue

nog altijd een bèta versie ...

effe geduld hebben; en wat revieuws bekijken; voor zover ik heb gevolgd is die 5900 zó snel nu ook weer niet; en heeft ati nog heel wat reserve in de cores van ondermeer de 9800.

dus in no-time is ati weer de snelste; nvidia heeft wat mij betreft eigenlijk afgedaan; ze kunnne niet tippen aan :

1 > de 2d beeldkwaliteit van ati
2 > de dualhead functies van ati
3 > de oc'baarheid van atis core en mem
4 > de lage geluidsproductie van ati kaarten
5 > de drivers; vroeger was ati bekend om slechte drivers; nu zijn ze vele malen beter dan die van nvidia.

[ Voor 4% gewijzigd door FlashBlue op 12-05-2003 19:41 ]

Verwijderd

oh man . screw de nv35 . ik pak toch de ati >:) . so wat if de nv35 sneller is dan de 9800 pro 128/256 mb.

Nvidia's AA en AF zuigt hard . en daar gaat het nu allemaal om . wie draait er nu zonder. een stelletje noobs die amper weten hoe een pc er van binnen uitziet. je weet wel, zo'n kant en klaar pc van compaq of hp ofzo. stelletjes lame mensen. die sukkels weten niet waar het allemaal om gaat . ze weten niet eens wat aa of fa is .

dus als de nv35 sneller zou zijn, paktde huis, tuin , keuken gebruiker die . en dats is dan onterecht!!!!

ATI Ruled :*) . Nvidia heeft zijn tijd gehad :D .

En het is gelul dat Ati ooit slechte drivers uitbracht . Nvidia dan . met hun driver fokkerijk. een en al gezeik :(

PUNT.

Normale onderbouwing kan ook geen kwaad, houd je losse flames voor je ajb

[ Voor 22% gewijzigd door Pollewob op 12-05-2003 19:53 ]

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
FlashBlue schreef op 12 mei 2003 @ 19:40:
effe geduld hebben; en wat revieuws bekijken; voor zover ik heb gevolgd is die 5900 zó snel nu ook weer niet; en heeft ati nog heel wat reserve in de cores van ondermeer de 9800.

dus in no-time is ati weer de snelste; nvidia heeft wat mij betreft eigenlijk afgedaan; ze kunnne niet tippen aan :

1 > de 2d beeldkwaliteit van ati
2 > de dualhead functies van ati
3 > de oc'baarheid van atis core en mem
4 > de lage geluidsproductie van ati kaarten
5 > de drivers; vroeger was ati bekend om slechte drivers; nu zijn ze vele malen beter dan die van nvidia.
Het blijft een race tussen nVidia en ATi natuurlijk, en dat is waar ik zo ontzettend van baal. Het maakt je keuze niet makkelijker. Ik dacht te weten dat ik met een ATi 9500 pro een geweldige koop zou doen en dat ik met die kaar ook wel een tijdje vooruit zou kunnen, maar door die snelle ontwikkelingen ga ik toch steeds weer twijfelen en opnieuw reviews bekijken. Misschien moet ik dat gewoon niet doen, maar ja, ik wil gewoon een goede videokaart en dus wil ik ook weten wat er op de markt is en komt. Toch wel lastig, hoor, een keuze maken.. haha

Profile

Verwijderd

Nu loopt Nvidia weer voorop, maar binnen 2 a 4 maanden schat ik loopt ATI weer voorop, dan weer Nvidia; zo gaat het maar door. Nvidia liep op een gegeven moment vroeger uit met hun Geforce'n reeks, maar er is nu alle schijn van dat er nu hard voor gewerkt moet worden om te concurrent steeds voorbij te gaan. Wat enigsinds fijn is voor de gamer(consument) anderseids niet. Voordeel: Veel neiuwe technieken en veel keuze; veel type en 2 merken. Nadeel: Doordat steeds kaarten worden vernieuwt wordt de kaart die je koopt snel veroudert(waardoor je weer eerder een nieuwe moet kopen)

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-08 15:52

Barreljan

...Zoom-Zoom...

misschien slecht onderbouwd, maar ik zie een vergelijkenis met een andere kaarten/chips bouwer.

Is er niet precies hetzelfde gebeurd met 3dfx :? Nvidia was toen beter en sneller, en nu gaan ze _ongeveer_ de zelfde kant uit.

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 19:44:
oh man . screw de nv35 . ik pak toch de ati . so wat if de nv35 sneller is dan de 9800 pro 128/256 mb.

Nvidia's AA en AF zuigt hard . en daar gaat het nu allemaal om . wie draait er nu zonder. een stelletje noobs die amper weten hoe een pc er van binnen uitziet. je weet wel, zo'n kant en klaar pc van compaq of hp ofzo. stelletjes lame mensen. die sukkels weten niet waar het allemaal om gaat . ze weten niet eens wat aa of fa is .

dus als de nv35 sneller zou zijn, paktde huis, tuin , keuken gebruiker die . en dats is dan onterecht!!!!

ATI Ruled . Nvidia heeft zijn tijd gehad.

En het is gelul dat Ati ooit slechte drivers uitbracht . Nvidia dan . met hun driver fokkerijk. een en al gezeik
Met de AA en AF van nVidia heb ik weinig ervaring. Op de GeForce MX 440 zit wel AA en FA, maar als je die aanzet... WOWWWW, wat gaan je frames per seconde omlaag, maar ja.. het is ook een budget kaart. Met de duurdere kaarten van nVidia heb ik geen ervaringen. Met die van ATi al helemaal niet, want dit zou ook mijn eerste kaart van ATi worden. Maar toch denk ik dat ik bij ATi blijf, alleen dat ik dan misschien een non-pro 9700 koop, die heeft naar wat ik ervan aan reviews heb gezien ook zeer goede prestaties, en zo duur is ie nou ook weer niet..

Profile

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Dit wordt een topic van losse flames en niet onderbouwde meningen. Serieuze discussies kunnen in Het grote GeForce FX topic ( Deel 3 ) :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.