Toon posts:

Probleem met koeling Medion 9783 notebook?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Medion 9783 notebook van de Aldi. Hij wordt sinds eergisteren ineens erg heet (vooral aan het metaal van de printerpoort die vlak bij de processor zit). Hij is gisteren ook al twee keer uitgevallen door oververhitting. Ik denk dat er twee fans in zitten en dat er een kapot is. Uit het rooster aan de zijkant kwam heel af en toe warme lucht, als een fohn, maar dat doet ie nu volgens mij niet meer. Uit het rooster aan de achterkant komt nog wel warme lucht. Zitten er inderdaad meerdere fans in of is het er maar een? Kan je die gemakkelijk vervangen en wat kost zo'n fan?
Weet er iemand of het mogelijk is om met programma de fan(s) te testen en zo ja welk prog? Ik ga hem nog niet openschroeven want ik heb hem bijna een jaar en zit nog in de garantie.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-08 16:31
Ik zou ff contact opnemen met de helpdesk van Medion. Misschien is het een bekend probleem (ik heb er iig nog geen last van).
Als ie in de garantie zit, kun je hem beter ff laten repareren.

[edit] kijk op lifetec.nl voor de service van Medion/Lifetec.

[ Voor 15% gewijzigd door Mottebelke op 13-05-2003 10:55 ]

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

als je nog garantie heb zou ik `m laten maken, voor contact moet je even searchen want dit is al vaker langs gekomen. Ook vervangen van fans buiten de garantie.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er nog eens op gelet en het is alleen als ik er op bed m'n scriptie mee lig te schrijven. Nou zou je zeggen, ja logisch, dan kan ie z'n warmte minder goed kwijt, maar ik heb hier voorheen nooit last van gehad. Aan de koeler hoor ik niks vreemds (is een pipe, met 1 fan zag ik) zijkant in, achterkant uit. Misschien is die fan stoffig, waardoor ie minder efficient draait. Nu weet ik dus niet of ik hem op moet sturen, omdat ie niet echt stuk is. Zal klantenservice eens bellen.
PS, ik kan ook geen compatible prog vinden om de rpm van de fan en de cpu temperatuur weer te geven, iemand suggesties?

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Meneer aard

Porsche rulez!

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 23:42:
Ik heb er nog eens op gelet en het is alleen als ik er op bed m'n scriptie mee lig te schrijven. Nou zou je zeggen, ja logisch, dan kan ie z'n warmte minder goed kwijt, maar ik heb hier voorheen nooit last van gehad. Aan de koeler hoor ik niks vreemds (is een pipe, met 1 fan zag ik) zijkant in, achterkant uit. Misschien is die fan stoffig, waardoor ie minder efficient draait. Nu weet ik dus niet of ik hem op moet sturen, omdat ie niet echt stuk is. Zal klantenservice eens bellen.
PS, ik kan ook geen compatible prog vinden om de rpm van de fan en de cpu temperatuur weer te geven, iemand suggesties?
mbm? staat de laptop als je `m neer zet op de tafel, niet een klein beetje hoger aan de kant waar de aansluitingen zitten voor serieel, usb etc?

Zo ja, dat is bedoeld om warme lucht van de processor te doen verwijderen door middel van die fan`s. Dat is misschien een verklaarbare wijze dat ie vast loopt.

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

• The System
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-08 13:32
misschien zuigt ie op je bed teveel stof naar binnen ofzo.. :?

ik zou toch maar even bellen met medion

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-04 10:13

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Kzou toch toch maar effe contact opnemen met de helpdesk van Lifetec. Dit kan idd duiden op een defect in de lapdoos.
Lifetec 0900-5433832.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Wellicht een ideetje om SiSoft Sandra te draaien om wat extra informatie uit je laptop te persen.
http://www.sisoftware.net...=pinformation&langx=en&a= kan je meer informatie vinden over het programma.
Vergelijk het eens met benchmarks van onderen (over bijvoorbeeld temperatuur en andere zaken) en kijk of de warmte echt zo abnormaal is.
Loopt je systeem ook echt vast of wordt ie gewoon te warm?!?

[ Voor 33% gewijzigd door Pietert op 15-05-2003 14:26 ]

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, bedankt voor de reacties, het is reeds verhopen met wat blazen in de koelingroosters. Toch sneu dat ik hierdoor de benchmarks van een p700mhz kreeg. Iemand anders had er ook al last van: Laptop te heet door XP Pro?
of die het ook met wat blazen kan lossen moet nog blijken.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 18:20 ]

Pagina: 1