java3d

Pagina: 1
Acties:

• mr_taipan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-12-2024
Ik ben voor het vak Grapichs een programa aan het maken (kleiduifschieten)

Nu wil ik een nieuwe duif toevoegen als de oude is afgeschoten})

maar hoe voeg ik iets aan mijn scene toe terwijl het programma draait??

alvast bedankt.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-08 18:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Met welk programma werk je, in welke taal ben je aan het schrijven?
Lezen Blue'tje, lezen... |:(

Wat moet ik me voorstellen bij jouw kleiduifschietprogramma? Ik kom in mijn eigen fantasie niet verder dan Duckhunt eigenlijk :+

Ik dénk dat als je over scènes praat je het dan over Flash hebt, maar dit hoeft niet. Kun je dan niet gewoon een nieuwe kleiduif als 1 object laten verschijnen op het moment dat kleiduifje 1 geraakt is of uit beeld verdwenen? Ik denk dat je die momenten (uit beeld verdwenen, dus buiten bepaalde coordinaten) of afgeschoten (coordinaat van 'kogel' en van kleiduif zijn gelijk) toch wel eruit kunt halen?

Moet Java trouwens niet naar de buren toe?

[ Voor 10% gewijzigd door Dark Blue op 12-05-2003 18:04 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• mr_taipan
Kleiduifschieten precies zo als je dat in de real world ook doet

Het is geschreven in java3d.

Ik snap ook wel wanneer je een nieuwe duif aan moet maken maar niet hoe je dat doet tijdens het draaien van het programa

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik neem aan dat die kleiduif ergens in een TransformGroup zit en de nieuwe daar dus ook aan toevoegd moet worden? Je moet dan wel een paar dingen instellen eerst, zodat Java3d er rekening mee kan houden dat er aan een 'live' scenegraph objecten toegevoegd kunnen worden. Dit zijn zgn. capabilities en die set je op een TransformGroup op deze manier:
code:
1
transformGroup.setCapability(Group.ALLOW_CHILDREN_EXTEND);

Hiermee enable je het live toevoegen van objecten aan deze transformgroup en dit stel je dus al in bij het initialiseren van je programma (nadat bijv. de transformgroup is gemaakt).
Nu kun je een nieuwe Node (bijv. de een Kleiduif) toevoegen mbv.:
code:
1
transformGroup.addChild(new Kleiduif());

En dan zou die moeten verschijnen :)

• mr_taipan
Perfect.

Het werkt nu zal de rest ook wel lukken denk ik

bedankt

Verwijderd

waarom steeds nieuwe toevoegen? dan loopt je geheugen vol met kleiduiven die uit beeld zijn. Ik zou gewoon die eerste opnieuw afschieten denk ik (niet dat ik iets van java3d weet maar goed)
Pagina: 1