Ik heb een heleboel thumbnails. Die wil ik weeregeven in een smal frame waarbij je horizontaal alleen kunt schollen. En als je ze dan aanklinkt dan moeten ze in het frame daaronder op ware groote komen. Het probleem is alleen dan ik die plaatjes niet allemaal horizontaal krijg. Ik kan ook niet aangeven dat ik alleen een horizontale scollbar wil. Weet iemand misschien of het mogelijk is dit wel zo te maken.
Verwijderd
hoe bedoel je dat precies?? een paar plaatjes op een rijtje zetten moet toch niet al te moeilijk zijn, of begrijp ik het nou verkeerd? Geef anders mischien stuk je code...met html alleen is dit volgens mij zoiezo niet op te lossen, komt CSS aan te pas.cyspoz schreef op 12 mei 2003 @ 17:25:
Het probleem is alleen dan ik die plaatjes niet allemaal horizontaal krijg.
Ehh jah ik heb een heleboel kleine plaatjes dus. Maar als ik die allemaal invoeg, dan gaan ze automatisch verder op een nieuwe regel. En dat is wat ik eigenlijk niet wil. Zo duidelijk Freak?
Verwijderd
jup..kunnen dan bijv. divjes/layers geen uitkomst bieden? Als je een voorbeeld nodig hebt, zeg maar.cyspoz schreef op 12 mei 2003 @ 17:33:
Ehh jah ik heb een heleboel kleine plaatjes dus. Maar als ik die allemaal invoeg, dan gaan ze automatisch verder op een nieuwe regel. En dat is wat ik eigenlijk niet wil. Zo duidelijk Freak?
Verwijderd
Qua frames zit ik met hetzelfde probleem. Ik wil dit:

Maar ik krijg er dan gratis een verticale srollbar bij. Veel topics gaan over een soort gelijk probleem, maar geen enkele geeft een oplossing.

Maar ik krijg er dan gratis een verticale srollbar bij. Veel topics gaan over een soort gelijk probleem, maar geen enkele geeft een oplossing.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 17:48 ]
Wat bedoel je precies met divjes/layers. Misschien is dat voorbeeld toch wel makkelijk.
Die verticale scrollbar mag er best wel zijn, als die plaatjes maar allemaal op 1 lijn staan. In een rij dus.
Die verticale scrollbar mag er best wel zijn, als die plaatjes maar allemaal op 1 lijn staan. In een rij dus.
[ Voor 40% gewijzigd door cyspoz op 12-05-2003 17:45 ]
Verwijderd
erm...plaatje lijkt niet te werken?Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 17:41:
Qua frames zit ik met hetzelfde probleem. Ik wil dit:
[afbeelding]
edit: laat maar
maar ik snap dat probleem ook niet helemaal, jij wil dus juist geen scrollbalk hebben?
tjah, hoe leg je uit wat layers zijncyspoz schreef op 12 mei 2003 @ 17:41:
Wat bedoel je precies met divjes/layers. Misschien is dat voorbeeld toch wel makkelijk.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 18:11 ]
Ik gebruik inderdaad frontpage omdat het makkelijk en snel werkt. Maar ik ben niet bang van HTML of andere stukken script. Moet niet te ingewikkeld worden, maar ik kan het redelijk lezen.
En ik ken wel layers uit teken programma's, of zijn dat andere layers.
En ik ken wel layers uit teken programma's, of zijn dat andere layers.
[ Voor 17% gewijzigd door cyspoz op 12-05-2003 17:48 ]
Verwijderd
voor een simpel layertje:
<div id="scrollplaatjes"
style="width:zoveel als je nodig hebt in de breedte;height:360;
background-color:kleurtje...kan je ook weghalen, wordt het doorzichtig;
overflow:auto">
gewoon maar even snel in elkaar geflanst, maar moet wel werken gok ik...dan komt de scrollbar dus horizontaal op je frame..
Als je er nog niet uit komt moet je maar even een stukje code geven, dan kijk ik wel wat ik er van kan maken, of is het mischien handiger dit ergens anders te bespreken.
<div id="scrollplaatjes"
style="width:zoveel als je nodig hebt in de breedte;height:360;
background-color:kleurtje...kan je ook weghalen, wordt het doorzichtig;
overflow:auto">
gewoon maar even snel in elkaar geflanst, maar moet wel werken gok ik...dan komt de scrollbar dus horizontaal op je frame..
Als je er nog niet uit komt moet je maar even een stukje code geven, dan kijk ik wel wat ik er van kan maken, of is het mischien handiger dit ergens anders te bespreken.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 17:58 ]
Jah het doet al ongeveer zijn werk. Ik ga er gewoon even mee aan het hobbiën. Ik moet er zo wel uit komen. In iedergeval super bedankt. Ik hoop dat mssh nu ook een antwoord heeft op zijn vraag. Ik heb alleen nog één vraag. Is dit compatible met alle browsers?
Verwijderd
jup... Layers zijn zover ik weet gewoon in elke browser ondersteund (correct me if i'm wrong hoorcyspoz schreef op 12 May 2003 @ 18:03:
Jah het doet al ongeveer zijn werk. Ik ga er gewoon even mee aan het hobbiën. Ik moet er zo wel uit komen. In iedergeval super bedankt. Ik hoop dat mssh nu ook een antwoord heeft op zijn vraag. Ik heb alleen nog één vraag. Is dit compatible met alle browsers?
de gratis verticale scrollbar bij een horizontale is een kadootje van IE; Mozilla en Opera zijn niet zo scheutig met dat soort leuke kadootjes.
Ben je echter niet zo gecharmeerd van Bill's gift to mankind dan kan je "overflow-y: hidden;" toepassen.
Ben je echter niet zo gecharmeerd van Bill's gift to mankind dan kan je "overflow-y: hidden;" toepassen.
Intentionally left blank
Pagina: 1