Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
volgens mij moet je met zoiets als taakbeheer een heel eind komen, alleen kan je dan commando's in bijv. bootvis niet aansturen dacht ik.
Ehhh ik ben wel beetje eens met MaxDevil, maar zal eens een poging wagen. Welke virusscanner heb je. De meeste scanners hebben meestal de mogelijkheid een taak te op te stellen in een sceduler. Die clean-up zou ik anders aanpakken. Als ik jou was zou ik een batch script schrijven wat alle bestanden weggooid die je niet meer nodig hebt. Dat werkt denk ik iets beter dan de windows clean up. Ik weet alleen niet hoe je die prullebak leeg moet maken. Scandisk kan geloof ik ook vannuit een dos-box. Kan dus ook als batch file worden aangeroepen. Ik weet alleen niet of daar user input voor nodig is. Defragmentatie kun je dacht ik ook scedule met windows. Die bootvis is volgens mij puur eenmalig nodig. Dus ik denk dat die overbodig is. Alleen die reboot snap ik niet helemaal. De schutdown kun je realiseren met psshutdown of met behulp van rundll32. Die laatste moet je effe op google of hier in forum zoeken.
in xp kun je gewoon het programma shutdown -s -f -t 00 gebruiken om de boel af te sluiten.
Dat andere gedoe kun je wel via een scheduler doen, bij virusscanner of standaard onder windows, of als je programmeer ervaringen hebt een eigen programmatje maken.
Dat andere gedoe kun je wel via een scheduler doen, bij virusscanner of standaard onder windows, of als je programmeer ervaringen hebt een eigen programmatje maken.
ok het uiteindelijke resultaat:
shutdown.bat :
C:\windows\system32\shutdown.exe /s /f
onderhoud.bat:
C:\WINDOWS\system32\cleanmgr.exe /d: c /sagerun:1
C:\windows\system32\defrag.exe C: -f -v
C:\windows\system32\defrag.exe G: -f -v
en de shutdown.bat is gepland om de 2 dagen, net als de onderhoud.bat op de overgebleven dagen.
Het systeem start op met de bios, en word afgesloten dankzij het batch bestand.
Nu moet ik even zorgen dat xp wel automatisch op mijn gebruiker inlogt ... en dat msn niet automatisch meer opstart!
shutdown.bat :
onderhoud.bat:
C:\WINDOWS\system32\cleanmgr.exe /d: c /sagerun:1
C:\windows\system32\defrag.exe C: -f -v
C:\windows\system32\defrag.exe G: -f -v
en de shutdown.bat is gepland om de 2 dagen, net als de onderhoud.bat op de overgebleven dagen.
Het systeem start op met de bios, en word afgesloten dankzij het batch bestand.
Nu moet ik even zorgen dat xp wel automatisch op mijn gebruiker inlogt ... en dat msn niet automatisch meer opstart!
[ Voor 58% gewijzigd door Aphelion op 12-05-2003 18:14 . Reden: betere versie ]
Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness
Pagina: 1