Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Baybus vraag

Pagina: 1
Acties:

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Ik heb een Vantec Baybus besteld, en 6, 4 pins molex fans.

Nu heeft deze baybus 3 pinns aansluitingen, hoe sluit ik nu 4 van deze fans eropaan?

pic:
Afbeeldingslocatie: http://www.allround-pc.com/reviews/03014/images/4.jpg

Grolsch Royce!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:32
tsja, stekkertjes kopen, of direct op de pooltjes solderen. lijkt me niet zo bijster ingewikkeld .. :?

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

de buitenste 2 heb je d8 ik nodig
kijk anders ff hoe de zwarte en de rode draad van je cpu fan zijn aangesloten

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11 05:50
Ik zie niet waarom die bay-bus het derde draadje nodgi heeft (rmp). Kijk dus op het printje, er zal één van de drie pinnen niet gebruikt worden

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Wat voor stekkertjes zitten er dan aan je fans?
Zeker 4 pins? :?

Lijkt me anders toch niet zo lastig. 8)7 :P

[ Voor 28% gewijzigd door megaleo op 12-05-2003 17:44 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
megaleo schreef op 12 May 2003 @ 17:43:
Wat voor stekkertjes zitten er dan aan je fans?
Zeker 4 pins? :?

Lijkt me anders toch niet zo lastig. 8)7 :P
Lees mn starterspost, 4 pinns molex.

Grolsch Royce!

• DeadMetal
  • Laatst online: 17:49
Ik heb die fancontroller ook. Het is overigens een rheobus, geen baybus. Een baybus heeft meerdere standen, bijvoorbeeld 7,10 en 12 volt. Een rheobus kan je traploos stellen, in dit geval tussen 7 en 12 volt.

Er zitten verloopstukjes bij zodat je er ook je 4-pins (molex) koelers aan kan hangen, dus dat is geen probleem.
Ook kan je meerdere koelers aan 1 draaiknop hangen.

//edit: aanvulling: Het enige nadeel van deze rheobus is dat hij zelf ook een zacht gezoem maakt. Dit merk je pas als er een aantal koelers op 7 volt staan, en de pc dus minder lawaai maakt. Storend is het niet, en je hoort het dus ook lang niet altijd, maar om je pc superstil te krijgen is dit ding niet geschikt. Om het geluidniveau van je computer gewoon een stuk terug te brengen is hij wel prima geschikt. Het gezoem van het ding is overigens een bekend verschijnsel bij de techniek die gebruikt wordt om het voltage te verminderen.

[ Voor 42% gewijzigd door DeadMetal op 12-05-2003 17:51 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
DeadMetal schreef op 12 mei 2003 @ 17:47:
Ik heb die fancontroller ook. Het is overigens een rheobus, geen baybus. Een baybus heeft meerdere standen, bijvoorbeeld 7,10 en 12 volt. Een rheobus kan je traploos stellen, in dit geval tussen 7 en 12 volt.

Er zitten verloopstukjes bij zodat je er ook je 4-pins (molex) koelers aan kan hangen, dus dat is geen probleem.
Ook kan je meerdere koelers aan 1 draaiknop hangen.
Dankjewel :), dan kan ik zelfs alle 6 de fans eraan doen.

Vantec Nexus NXP-201 he :)

Met die verloopstukjes is het geen probleem :P, dus hoef ik dan ook niet te knippen?

[ Voor 3% gewijzigd door SuperPaddo op 12-05-2003 17:49 ]

Grolsch Royce!

• BJD

BJD

oke oke ik haal mijn kast wel weer open:
--____--
| 0 0 0 |
|______|
zo ziet een stekkertje er van voren uit
van links naar rechts 1-2-3

1= min
2= plus
3= rpm
ik hop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

SuperPaddo schreef op 12 May 2003 @ 17:46:
[...]
Lees mn starterspost, 4 pinns molex.
Oeps foutje! 8)7 |:(

• BJD

BJD

offlopic zijken is ook een vak ;) (oeppps nu doe ik het zelf ook ;) )

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
BJDI schreef op 12 mei 2003 @ 17:50:
oke oke ik haal mijn kast wel weer open:
--____--
| 0 0 0 |
|______|
zo ziet een stekkertje er van voren uit
van links naar rechts 1-2-3

1= min
2= plus
3= rpm
ik hoop dat ik je zo voldoende heb geinformeerd
Ja hoor, bedankt :).

Maar met verloopstukjes heb ik iig geen probleem (hoef ik zelfs niet mn fans af te knippen)

Grolsch Royce!

• DeadMetal
Ja de NXP-201, ik heb de zilverkleurige variant.

* DeadMetal kijkt op de doos:

Meegeleverd: 1 Fan controller, 2x een 4-pin to 3-pin Fan Cable (die jij nodig hebt) en 2x een 3-pin to 3-pin kabel (dat is dus gewoon een verlengstukje voor een 3-pins koeler). + 4 schroeven

Je zal zelf dus nog wat meer van die kabels nodig hebben, en een 3-pins splittertje om 2 3-pins koelers (in jouw geval 4-pins koelers met een verloopstukje) aan te sluiten op 1 knop.

[ Voor 3% gewijzigd door DeadMetal op 12-05-2003 18:00 ]

• DeadMetal
Ik heb nog wat info voor je ;)

MAximaal 18 Watt per kanaal (knop). Als 1 koeler bijvoorbeeld 6 watt zou zijn (ik zeg maar wat), dan kan je maximaal 3 koelers aan 1 knop hangen.

Verder geeft hij ook nog erg mooi licht in het donker, 4 blauwe ringen rondom de knoppen.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
ik ga ook voor zilver.

kan ik dan 2 van deze kabels erbij nemen: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=798 ???

bedankt voor je info btw ;)

Grolsch Royce!

• DeadMetal
Ja die kabels zijn geschikt. Er worden er dus 2 mee geleverd, dus je hebt er nog 4 nodig.
Je kan dan sowieso 4 koelers aansluiten, maar voor de overige 2 is dan een splitertje vereist, dus daar heb je er ook 2 van nodig.

Freezinghardware verkoopt die niet zie ik (vreemd), maar hier een plaatje van XXLcases:
Afbeeldingslocatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/assets/big/Y_splitter.jpg

Maar een computerboer zal het misschien ook wel hebben ;)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
das 3 pinns he :P, maar ik neem aan dat ik 4 pinns hiermee wel kan splitten: http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=12

Grolsch Royce!

• DeadMetal
Over die onderste kabel van je zit ik te twijfelen, je moet namelijk een 3-pins kabel aansluiten op de rheobus, en op deze manier krijg je een 4-pins male aansluiting extra, terwijl je juist female moet hebben. Hmm ik twijfel...

Maar het zou best wel eens kunnen dat je meerdere van die 4-pins aansluitingen op elkaar kunt klikken, dan zou je dus geen splitter nodig hebben.

[ Voor 18% gewijzigd door DeadMetal op 12-05-2003 18:14 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Oke, dan moet ik dus gewoon 2 aparte 4 op 3 pins kabels aan die 3 pins splitter doen (tog?) :)

[ Voor 4% gewijzigd door SuperPaddo op 12-05-2003 18:13 ]

Grolsch Royce!

• DeadMetal
Idd, beide 4-pins koelers worden met een kabeltje omgetoverd in 3-pins koelers, en met een 3-pins splittertje kan je dan beide koelers op 1 knop van de fancontroller aansluiten.

//edit: Zo kan je dus 8 koelers aansluiten op de rheobus. Je kan natuurlijk verder doorgaan met splitten voor meer koelers, maar bedenk wel dat er dan meer stroom over het draadje gaat, wat bij teveel koelers 'problemen' gaat opleveren ;)
Nog meer splitten is niet aan te raden. Zelf heb ik ook 2 koelers op knop 1 zitten (beide HD koelers), een front-fan op knop 2. De processorkoeler op knop 3 (overigens altijd op 12 volt), en knop 4 is ongebruikt.

[ Voor 57% gewijzigd door DeadMetal op 12-05-2003 18:17 . Reden: Aanvulling ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ok, dan weet ik genoeg, dank je :)

Grolsch Royce!

• DeadMetal
Ok dan, suc6 ermee! Ik ga trouwens in november een nieuwe pc en kast kopen, zit te denken aan zilver met blauwe neonverlichting (bijvoorbeeld de Enermax Silver Wizard, past dan precies bij de rheobus :)
Pagina: 1