Toon posts:

[CD-R] Nero keurt CD grootte af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Voor wat films die ik op CD wilde branden heb ik wat 800Mb CD-R's gekocht. Ik prop er eentje in mijn net nieuwe brander (Sony CD-RW CRX220E1 52x/24x/52x), en probeer een .avi bestand van 720Mb te branden met Nero 5.5.

Nero geeft een melding dat de CD te weinig opslagruimte heeft om het bestand te branden. Ik zou niet weten waar het aan kan liggen, en google wil me ook niet helpen Afbeeldingslocatie: http://www.smilies.nl/sad/bigcry.gif

Bijdeweg,
Ik gebruik Windows XP Pro NL met de laatste update's.

Weet iemand hier waar het aan kan liggen..?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Overburn functie moet je aanzetten, standard worden alle cd's tot maximaal 702 MB herkend en niet verder.
Maar je kan zo'n CD overbranden tot 800 MB.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03 14:26

momania

iPhone 30! Bam!

Moet je daarvoor niet de overburn wat hoger gooien?
Die staat volgens mij maar standaard net boven de 700Mb en dan maakt het dus niet uit of de cd nou groter is of niet.

/te laat :P

[ Voor 5% gewijzigd door momania op 12-05-2003 17:08 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:32

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Zonder overburn kom je tot 719MB is mijn ervaring :+

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Multi-sessie ook uitzetten.
En.. cd afsluiten.

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
en je hoeft dus geen 800mb cdr's te kopen voor je gedownloade films, want die passen altijd op je 700mb cd (ja, altijd)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

RubZie schreef op 12 May 2003 @ 18:05:
en je hoeft dus geen 800mb cdr's te kopen voor je gedownloade films, want die passen altijd op je 700mb cd (ja, altijd)
Als 't een ISO/Image-file betreft misschien. Die zijn idd altijd groter dan de totale inhoud van de CD zou doen vermoeden...

Echter niet alle gedownloade films zijn images. Veel zijn gewoon AVI-files.

En om daadwerkelijk een 720MB grote file dmv van overburning op een 703MB schijfje te zetten.. moet je een _ERG_ goede dag/CD-R hebben :P

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-12-2025

t!mP

is inflatie gevoelig

Ik neem aan dat die jongen dat in Nero zelf kan instellen? (stiekem eigenbelang)

Verwijderd

Overburn kun je aanvinken (veranderen) door naar preferences te gaan en dan expert functions. Daar kun je dan bijvoorbeeld 99 minuten opgeven

Verwijderd

Hier nog een handige guide

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 18:48:
[...]

Als 't een ISO/Image-file betreft misschien. Die zijn idd altijd groter dan de totale inhoud van de CD zou doen vermoeden...

En om daadwerkelijk een 720MB grote file dmv van overburning op een 703MB schijfje te zetten.. moet je een _ERG_ goede dag/CD-R hebben :P
Films die je van internet plukt zin gemaakt om precies op 1 of 2 CD's te passen. Daar hoef je nooit in te knippen of moeilijk te doen.

Die 10x geconverteerde meuk van Kazaa e.d. zal misschien wel eens te groot zijn ja...

Ik heb over de 360 films, maar heb nog nooit een 800 MB CD nodig gehad, het zijn allemaal 700 MB CD's en het past altijd precies.

Mensen verwarren 737.000.000 kb te vaak met 737 mb, terwijl het maar 700 mb is.

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 13-05-2003 15:02 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• King
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-03 16:17

King

War. War never changes.

Idd, als je je overburn aanzet en invult bij preferences dat je wilt overburnen tot 90 min, dan veranderen die streepjes in je tijdbalk onderin ook. 't Is mij iig gelukt op die manier!

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 18:48:
[...]

dreeke schreef op 13 May 2003 @ 15:01:
[...]

Mensen verwarren 737.000.000 kb te vaak met 737 mb, terwijl het maar 700 mb is.
Dat bedoel ik dus. Je hoeft dus NIET te overburnen, als je dat wel moet heb je een film gedownload die door een amateur gemaakt is :|
Images gaan altijd over de 800mb heen, zo lijkt het, maar ook die hoef jue dus niet te overburnen

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

Ik krijg het onder Nero ook niet aan de praat. Heb zowat alles wel geprobeerd wat ik hier aan mogelijke oplossingen kon vinden... helaas pindakaas.

Ik gebruik nu voor > 700MB CD's gewoon CDRWin... die fikt no matter what! :)

Verwijderd

Zo zijn de instellingen die bij mij wel werken.....

Enable overburn > 90min, 0sec, 0 frames
Geen wizard gebruiken
Geen multisessie
disc at once

Dit zou moeten werken, succes
Pagina: 1