Toon posts:

van .c code naar .exe

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben 100% newbie in compilen e.d :S

Mijn probleem is om een .c code die je vaak genoeg tegen komt om te zetten naar .exe. De programma's die ik wil omzetten zijn vaak console programma's. Is het mogelijk om dus in een windows omgeving een .c code om te zetten naar een goed werkende exe? Ik heb al vanalles gedaan (heel google afgezocht) maar nogsteeds zonder resultaat. Ik heb een .c code gecompiled maar als ik hem dan start (via cmd.exe) dan staat er alleen usage: en verder niks. Ik vraag me af wat het probleem is....

Heeft iemand nog een goede compiler om .c code om te zetten naar windhoos? ;)

alvast bedankt

Verwijderd

ga eens inlezen in algemeen programmeren, da's 't makkelijkst.

C code hoor je te compilen, daar komt dan een object-file uit.
Die object-file moet je dan weer linken tot een executable.

En die hoor je direct op te kunnen starten.

(er vanuit gaand dat je gewoon onder windows aan het spelen bent)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 16:47 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:54

Reptile209

- gers -

Kijk eens op de sites van Microsoft en Borland. Hebben beide diverse C-compilers te koop. Ga eens naar de bieb voor een "C voor dumies"-boek (nofi), daar zit vaak een CD met compiler bij.

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Ik vraag me inderdaad ook af wat het probleem is. Mischien is het handig er bij te vertellen welke compiler je nu gebruikt. Of die warnings geneert en wat nog al niet meer.

Sorry voor dit botte antwoord maar de afdeling Koffiedikkijkers is met vakantie, al een jaartje of wat...

Verwijderd

Je bedoelt zeker zo'n magische compiler die windows/dialoog/checkboxes/buttons automatisch voor je c-code genereert. Probeer eens c++ builder. Maar aangezien je deze noobvraag hier neer dumpt denk ik dat je zelfs daarin niet uit gaat komen zonder dat je een minimale cursusje windowsprogrammeren gevolgd te hebben :)

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Open source C(++)compiler
Borlands Commerciële C(++) IDE + compiler
Microsofts Commerciële C(++) IDE + compiler

Zo moet je er wel uitkomen :) Echter ik ben wel van mening dat je het dan zelf ook had kunnen vinden :) Zoek bijvoorbeeld eens op [google=C compiler], of stond daar niets van je gading?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.