ach...in een volgend leven lach je er om!
Verwijderd
Verwijderd
Aangezien het toch maar voor 3 mensen geldt; lijkt me dat de makkelijkste oplossing. Wil je safe spelen; maak dan ook een PST voor die gasten aan en hang die PST-files op de server (lopen ze ook meteen mee in de backup).
*edit*
Aangezien ik dit soort uitzonderlijke "mensen" vaker tegenkom in mijn werk, heb ik standaard een extra SLA voor dat soort knakkers: alles is op best-effort-basis; gaat het fout, is het niet mijn probleem. Tja, het is directie en ze staan dus hoog in de organisatie; laat ze dan maar eens beslissen over nieuwe en betere hardware/software die aan HUN eisen voldoet!
*end edit*
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 17:02 . Reden: SLA-crap ]
je begrijpt het inderdaad niet goed denk ik:Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 16:47:
Schiet mij maar lek als ik het verkeerd begrijp maarre, wat dacht je van een (goed opgestelde) backup routine ??
Stel dat ik elke nacht een backup zou maken van de mailbox. Stel dat ik op de dag voorafgaand aan die backupnacht 10 mailtjes krijg, waarvan ik er 7 wegkieper. Mijn backup backupt dan toch echt alleen die 3 overgebleven mailtjes...
Dat van die rules is een goede, ga ik naar kijken.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Verwijderd
Het lijkt me dan beter ervoor te zorgen dat in dat geval deze 3 personen simpelweg geen e-mail mogen deleten. Dan raak je ook nix kwijt. Kombineer dat met de rule (event naar pst) en een backup en je bent klaar. toch ??
Verwijderd
En anders onder water een rule extra instellen dat alle mail die ze verzenden, terecht komt in de Inbox van GebruikersnaamBackup (nieuwe, hidden account op de Exchange-server). Die account read-only maken voor de gebruikers en pas "installeren" bij ze als ze weer eens iets om zeep hebben geholpen.
2) bij ons weet iedereen hoe ze zelfstandig sent items moeten deleten en deleted items moeten deleten. Ze zijn bij ons zeker niet dom, en hebben nou eenmaal andere kwaliteiten dan IT, hoewel ik moet zeggen dat ze de C van ICT meer doorhebben dan menigeen hiero (en NEE, er zit geen directielid over mijn schouder mee te lezen
Dat met die rules moet ik morgen gaan testen
Verwijderd
Verwijderd
Wat mij betreft is de gebruiker zelf verantwoordelijk voor het deleten. Dat je eea kan regelen zodat het terug te vinden valt is netjes, maar pas op dat jij straks niet verantwoordelijk wordt gesteld voor hun delete akties......
<edit> het zou ook leuk zijn als deze regel alleen gold binnenkomende mail van iemand buiten ons eigen domein, en voor uitgaande mail naar iemand buiten ons eigen domein, nog ff zoeken of ik die regel zo krijg. Leuk die regels! </edit>
[ Voor 24% gewijzigd door 0siris op 13-05-2003 11:21 ]
Verwijderd
Indien je voor Server hebt gekozen en je moet volgende week een uitgefikte PC vervangen, ben je zeer eenvoudig klaar (ervanuitgaande dat zowel de mailbox als eventueel de bijbehorende PST's op de servers staan): Outlook configureren voor de mailbox, daarna File => Open => Personal Folder (.PST). Dan kan de gebruiker alle mail weer zien; eventueel onder jouw begeleiding moven, lezen, deleten etc. en dan de PST weer uit Outlook slopen.
Als je meer over Rules wil weten, zou ik je aanraden om "eventjes" bij Microsoft op de site te kijken in de Office Development afdeling en/of MSDN-algemeen; ik heb niet zo snel een directe link.
Moet ik dit soms vanuit exchange doen?
<edit> als ik nu naar het scherm met mijn zojuist gemaakte regels kijk, zie ik dat achter de regel over uitgaande mailtjes "alleen-lokaal" staat, terwijl dat niet staat bij de regel over inkomende mailtjes. Dat is zo te zien niet iets dat ik zelf kan wijzigen. bedoel je dit? </edit>
[ Voor 25% gewijzigd door 0siris op 13-05-2003 12:03 ]
Verwijderd
Op zich is het correct dat de Uitgaande_Mail_Rule lokaal staat; zolang de data (dus de verplaatste/gekopieerde mail) maar wordt opgeslagen in een PST of op de Exchange server.
Na wat gesnuffel: misschien kan je bij Microsoft nog eventjes wat snuffelen; sowieso is online Technet een stuk gebruikersvriendelijker dan de Technet-CD's die je, mogelijkerwijs, ontvangt via de post.