Toon posts:

PHP+IIS+INTERBASE => Performance problem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo luitjes,

ok ik draai PHP 4.2.3 op Windows XP met interbase6.0. browser = internet explorer 6

probleem is dat mijn PHP scripts af en toe heel langzaam worden geladen in de browser. Ik log de tijd die het script erover doet. dan duurt het script zo'n 2 sec.

als ik alles flush dan is het ook allemaal te zien na 2 sec. echt allemaal. toch gaat de browser daar na =>SOMS<= nog door met laden. dat terwijl het script helemaal ten einde is. zelfse de interbase connectie is dan al afgesloten.

IIS logt ook natuurlijk. deze laat wel zien dat het 9 sec duurt om het script te draaien. (tenminste alleen als ie er dus langer over doet.) als de browser niet door laad dan wordt ook in IIS 2 seconde gelogd.

ik sta voor een raadsel. ik heb mijn script lekker snel laten werken (ja 2sec is heel snel voor de data die te voorschijn gehaald moet worden.) en dan nog werkt het soms(te vaak) langzaam.

iemand hier wel eens last van gehad. (en weet je dan ook een oplossing)

met vriendelijke groet

Ronnie

Verwijderd

Topicstarter
|:(

Is er echt helemaal niemand die weet wat hier aan de hand is ??

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-08 16:26

alienfruit

the alien you never expected

uhm. heb je hetzelfde probleem ook als je met Interbase praat met ASP? Dan *zou* het niet aan Interbase zelf hoeven liggen, maar aan de taal bijv. ASP/PHP. Als je dit test zorg wel dat je dezelfde data providers gebruikt'; bijv. zowel bij PHP als bij ASP ADO.

Verder zou ik het niet weten zo 1-2-3; heb het probleem zelf nog nooit gehad.

Verwijderd

Topicstarter
:) bedankt voor de tip..

maar om nou mijn programma helemala te gaan herschijven... bovendien gebruiken we hier op het bedrijf PHP.. en ik denk niet dat ze ASP willen gaan gebruiken.. kan het altijd proberen natuurlijk O-)

iemand anders nog een idee misschien ? :|

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Heb je het al een keer op een andere PC geprobeerd op je werk met vergelijkbare software?
Zo ja hoe deed ie het daar dan?

[ Voor 16% gewijzigd door the_RJ op 09-07-2003 08:33 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
thuis heb ik met dezelde software, hetzelfde programa gedraaid. en daar gebeurt precies hetzelfde. ook met een ander script dat ik thuis draai gebeurt dit.

echt vreemd want het script is echt afgelopen.. kan het zijn dat ie nog bezig is met iets binnen het script.. maar toch verder is gegaan. :?

ik ben het echt helemaal kwijt.......

• the_RJ
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 31-12-2025

the_RJ

Banana Hammock!

Hmmm... het zal waarschijnlijk in ieder geval niet aan je PC liggen, dat weten we nu. Het enige wat ik kan bedenken is dat er bij het programmeren onnodige dingen tussen zijn gekomen waar de PC over na moet denken ofzo :S. Kweenie of het dat kan zijn, maar als ik dit soort dingen maak dan doet hij het als ik et af heb ook langzaam omdat ik dan nog de fouten eruit moet halen... (dit verw8 ik overigens niet ofzo, ik weet niets anders meer)

[ Voor 8% gewijzigd door the_RJ op 09-07-2003 14:34 ]

System Specs! - "When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story" Barney Stinton

Verwijderd

Topicstarter
Het vreemde is dus dat ie het de ene keer wel snel doet en de andere keer niet....

en als ik in de taskmanager kijk zijn all processen gestopt na die 2 sec.. alleen blijft Iexplorer nog 7 sec laden. (netscape ook trouwens)

maar ibase en php doen dan nix meer.

en de logfile is ook afgesloten.......
Pagina: 1