[IIS5] Standaard scripttaal die is opgegeven..., is ongeldig

Pagina: 1
Acties:

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 11:20

siggy

Wait.... what?

Topicstarter
Ik draai nu al maanden IIS 5.1 (standaard van windows xp prof) en geen problemen. Echter nu wilde ik natuurlijk niet hebben dat mensen door mijn websitesmappen konden lopen dus wilde ik een user aanmaken of iig een paswoord instellen. Helaas pindakaas, dat vond IIS5 niet zo leuk en ik kreeg iis niet meer gestart. Na het tig keer gedeinstalleerd te hebben en een complete windows update gedaan te hebben, uitgezonderd sp1, gaat ie eindelijk weer eens lopen, met de php isapi filter.

Echter, nu krijg ik dus de onderstaande foutmelding op mijn asp/vbscript pagina's die het gewoon altijd gedaan hebben:

code:
1
2
3
4
5
Active Server Pages error 'ASP 0201' 

Ongeldige standaard scripttaal 

De standaard scripttaal die is opgegeven voor deze toepassing, is ongeldig.

Php scripts werken ook niet meer en het enige wat het wel doet zijn de htm(l) files maar daar schiet ik zo weinig mee op.

Mijn vraag is dus nu wat ik moet doen en wat betekent deze fout? Op issfaq kom ik niet geweldig verde en op de ms site schiet het ook niet op. Opnieuw installeren voor de duizendste keer zal wel moeten, maar niet zomaar weer doelloos de halve dag dingen installeren en weer de-installeren.

Nogmaals, het heeft het dus gedaan, zelfs met standaardinstellingen werkt ie niet, het lijkt wel of die windowsupdate(s) wat verklooit hebben.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."