[IE6] resized ongevraagd images?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 10:48

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met IE6 en enige van mijn pagina's. Op deze pagina's laat ik wat fototjes zien met een description ernaast. De fotos zitten in een aparte div waar een css class aan hangt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
.photo-left         {      width: 300px;
                   height: 210px;
                   margin-top: 10px;         
                   margin-bottom: 5px;                         
                   margin-right: 10px;
                   float:left;                 
            }

Je ziet dat ik even de width en height vast heb gezet, ik heb het ook met auto geprobeert maar het helpt niets.

Wat is er aan de hand? De images op deze pagina zijn allemaal 300 x 180 tot 300 x 200 pixels en worden gedisplayed in de divjes welke allemaal de CSS "photo-left" class gebruiken. Binnen de div staat ook een stukje text over die images.

Mozilla en Opera laten die pagina's prima zien.. en IE6 lijkt het ook goed te doen. Alleen soms resized IE6 die images naar een 60 x 60 formaat! (of iets in die richting, in ieder geval vierkant!).

Het is echt heel onregelmatig.. refresh ik de pagina, dan zijn de images allemaal weer in het goede formaat. Ga ik een beetje heen en weer klikken tussen pagina's, dan gaat het erg lang goed .. totdat ineens weer een stel images erg klein zijn. IE6 resized ze niet allemaal, meestal maar een stuk of 2 - 3, onder aan de pagina.

Ik weet echt niet waar ik dat moet zoeken, zeker daar Mozilla dit niet doet.. en Opera schijnbaar ook niet. En het is ook geen constant probleem wat zich altijd voordoet.

Heeft iemand enig idee waar ik dit probleem moet zoeken? Ik trek zowat mijn haren uit mijn hoofd van ergenis en ik heb er al niet zo veel meer ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
krijg je als je een paar tellen over de image hovert ook een button die je de mogelijkheid geeft de image weer op z'n originele grootte weer te geven?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-08 21:42
Cache probleem? Cache even legen?
HunterPro schreef op 12 May 2003 @ 16:14:
krijg je als je een paar tellen over de image hovert ook een button die je de mogelijkheid geeft de image weer op z'n originele grootte weer te geven?
Dat heb je toch alleen als je jpg's apart weergeeft? (dus zonder pagina)

[ Voor 83% gewijzigd door Arnout op 12-05-2003 16:17 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Er zitten inderdaad wat instellingen in IE6 die een foto verkleinen zodat deze op de pagina passen. Vaak kun je, als je je muis er op houdt, kiezen om het alsnog in het correcte formaat vrij te geven.

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 11:40
Tools >> Intenet Options >> Advanced >> Multimedia >> Enable Automatic Resize (oid) afvinken misschien??

• HunterPro
  • Niet online
Animal schreef op 12 mei 2003 @ 16:16:
Tools >> Intenet Options >> Advanced >> Multimedia >> Enable Automatic Resize (oid) afvinken misschien??
dat kun je als webbouwer toch niet bij elke client doen :{

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Hmm ik zal daar eens naar kijken.. ik ken die functie van IE6 wel maar die behoudt toch de aspect ratio? Nu wordt de image gewoon vierkant.. erg vreemd. En waarom doet ie het maar af en toe, dat vind ik juist erg raar.

Ik zal es even verder spelen :) Wat zou de cache er mee te maken hebben eigenlijk? Niet dat ik de input niet waardeer, ik zie de link alleen heel even niet. Zal toch de cache even legen, kijken wat ie doet. :)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

• HunterPro
  • Niet online
MetHod schreef op 12 May 2003 @ 16:15:
Cache probleem? Cache even legen?

[...]

Dat heb je toch alleen als je jpg's apart weergeeft? (dus zonder pagina)
't schijnt vaker voor te komen; als dit het idd is dan ga ik wel ff helpen graven op MSDN :)

• tazzman

tazzman

a real boardmonkey

Topicstarter
Update, ok net Cache geleegd... en ja hoor, nu heb ik het probleem vollop! Op elke pagina :)
Als ik erover hover, krijg ik geen button om de image te vergroten..

Refresh ik de page, dan krijg ik wel de juiste images te zien. Nou gebruik ik wat javascript om mijn menu bar te resizen - zal ik eens uitschakelen en kijken wat ie dan doet.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
Browser "probleem" dus :)
Is een setting die default op die optie staat.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.