.TXT naar een mappenlijst

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83360

Topicstarter
hey mensen ik heb een probleem ben hier op een school waar ik een mappenlijst moet maken...
ze willen graag dat iedere leerling een eigen mapje krijgt op de SNAP-server, dit is best te doen maar als ik 500 leerlingen een mapje moet geven en ze daarna ook nog eens rechten moet geven is dit niet te doen.
deze leerlingen hebben geen account op de W2K server (ze loggen allemaal in met het klasse wachtwoord).
goed dus nu het grote probleem:
aangezien ik liever lui dan moe ben wil ik graag de klasselijsten (txt formaat) converteren naar een mappenlijst.
ik heb wel eens gehoord dat je een mappenlijst naar een txt file kan converteren dus dacht ik waarom kan dat niet andersom (nouja waarom weet ik niet hoe dat moet.)
als iemand een idee heeft let me know

thnx Duckie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Wat mij betreft: Erg onduidelijk wat je nu eigenlijk wil.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66949

Gewoon een kleine programma maken (MOET DRAAIEN ALS ADMIN), die een map aan maakt en via de ShellAPI (d8 ik) de juiste rechten er aan toekent :) Ik heb thuis nog wel wat code liggen, dus zal er vanavond wel naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb een klasselijst (een txt file)
en ik wil van deze file een mappenlijst maken zodat elke naam z'n eigen mapje is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 20:55
Is toch eenvoudig eenvoudig te doen door middel van een vbs-scriptje of een Visual Basic programmaatje? Het zal wel al bestaan, maar het makkelijkste is altijd het even vlug schrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:44

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 ook niet.. :)

Heb je een voorbeeldje wat je tot nu toe al hebt gevonden? Welke code heb je tot nu toe? Wat lukt er niet? Welke foutmeldingen krijg je?

Zou je verder je post kunnen aanvullen conform
Hoe maakt ik een goede topictstart

Zo missen we bijvoorbeeld ook nog een taal waarin jij dit wilt gaan maken. :)

En nog een verzoek.. Zou je iets meer hoofdletters en enters kunnen gebruiken? Dat maakt het voor ons wat makkelijker om te lezen. :)

[ Voor 85% gewijzigd door gorgi_19 op 12-05-2003 16:09 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32925

c70070540 schreef op 12 May 2003 @ 16:05:
Wat mij betreft: Erg onduidelijk wat je nu eigenlijk wil.
Inderdaad, ik begrijp het ook niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
thnx reyer maar het gaat hier dus om een simpele mappenlijst die dus op elke stand alone zou moeten kunnen draaien bwvs en het word dus niet in de active directory gedaan of ergens anders in de w2k server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Wat bedoel je nu met een 'mappenlijst'? Daar ben ik nog niet achter...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb nog helemaal geen code gorgi
en krijg dus ook geen foutmeldingen maar ik heb alleen een beetje verstand van DOS en thats it...
en ik heb dus ook geen voorkeur voor een taal...
sorry maar programmeren is niet mijn pakkie aan en daarom dacht ik ik vraag het jullie gasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
een mappenlijst (folderlist in het engels)
ga eens naar je c:\ daar zie je bv het mapje windows (als je windows draait) nou dat heet een map en daar heb je er meer van dus wat ik wil is een hele hoop mappen maken en de namen daarvan staan al in een txt file

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Anoniem: 83360 schreef op 12 mei 2003 @ 16:14:
een mappenlijst (folderlist in het engels)
ga eens naar je c:\ daar zie je bv het mapje windows (als je windows draait) nou dat heet een map en daar heb je er meer van dus wat ik wil is een hele hoop mappen maken en de namen daarvan staan al in een txt file
Nou, dan ga je opzoek naar info hoe je een text file uitleest, en daarna opzoek naar info over hoe je een map moet aanmaken.

Of had je soms in gedachten dat iemand het hier voor je gaat schrijven, want dan zit je toch echt verkeerd ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 10:51

chem

Reist de wereld rond

Anoniem: 83360 schreef op 12 May 2003 @ 16:12:.
sorry maar programmeren is niet mijn pakkie aan en daarom dacht ik ik vraag het jullie gasten
ok, dan is het geen P&W onderwerp. Pak de al eerder genoemde FAQ er eens bij.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.