mpg (vermoedelijk) corrupt, toch nog te openen?

Pagina: 1
Acties:

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik heb van een collega een mpg bestand gekregen, die niet te openen is, op geen enkele pc. Windows geeft aan dat ie de codec mist en moet downloaden, dit lukt niet. Terwijl ik zelfs een nimo-codec pack heb geinstalleerd (hoewel dit niets mag uitmaken) De filegrootte is goed. Normaal maak ik me hier niet zo druk om, maar in dit geval gaat het om een belangrijke instructie filmpje voor een nieuwe type operatie bij een patiënt. Moet het maar opgeven of bestaat er tool voor op het bestand te openen/herstellen? Misschien met een normaal videobewerkingsprogramma?

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:45
Vraag eens aan degene van wie je het hebt welke codec hij/zij geinstalleerd heeft

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Nandub en Virtualdub al geprobeerd ?

Ik denk trouwens dat het een MPEG2 bestand is, probeer het eens met een DVD player zoals PowerDVD

[ Voor 59% gewijzigd door dreeke op 12-05-2003 15:59 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je deze stappen al geprobeerd? Help, mijn films spelen niet af!

• Trunksmd
Ik ga jullie opties vanavond thuis proberen. Op mijn werk beschik ik niet over de mogelijkheden. Alvast bedankt

Verwijderd

probeer het eens met avi preview de laatste versie kan geloof ik ook mpeg sjekken.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:28

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Naast de opties van dreeke, kijk eens welke codec het is met gspot. Ik ben wel eens ultra wazige codecs op die manier op het spoor gekomen.

• Trunksmd
Ik ben eruit. Met mijn windvd platinum kon ik het afspelen. Er zat wel geen geluid bij. Ik ben de file gaan nachecken in Virdub en die gaf aan dat ie het mpeg codec niet kon importeren. Vervolgens met pinnacle studio en die kon de file wel importeren. Wat blijkt: het is een mpeg file zonder geluidspoor. Het filmpje leek ook meer op een powerpointpresentatie, welke met een videobewerkingsprogramma (wat teksten erbij en aftiteling) tot een mpeg filmpje veranderd was.
Wat ik wel vreemd vind, is dat je klaarblijkelijk win/powerdvd nodig hebt om de file af te spelen. Mpeg ondersteuning is toch zo´n beetje 1 van de eerste ondersteuningen, die ooit in een mediaspeler zijn terechtgekomen?
Update: Met Gspot heb ik het antwoord gevonden. De video was mpeg2 (dus windvd e.a. nodig) en de audio was mpeg1audiopayload. (maar er was geen geluid opgenomen)

Tnx
Pagina: 1