Toon posts:

Vreemde map in "Mijn netweklocaties"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een map staan in "mijn netwerklocaties" die ik niet kan thuisbrengen en waarvan ik na een trace weet dat die toebehoort aan een amerikaans softwarebedrijf. Dus, als ik vanaf mijn bureaublad mijn netwerklocaties open dan staat daar een ftp-map met een ip-adres erachter van dat bewuste bedrijf. Ik ken dat bedrijf niet en heb er evenmin ooit contact meegehad. Als ik deze map open krijg ik een hele boom te zien met mappen en submappen waarvan ik bij enkele wel en een aantal geen toegang heb. Er is b.v. een map met een excel bestand waarvan het lijkt dat `t een personeelsbestand is compleet met waarschuwingen over de desbetreffende persoon.

Ik heb `t idee dat ik gehacked ben door iemand die dat via mijn ip heeft gedaan. ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is en misschien is het paranoia maar ik ben niet genoeg ingevoerd in deze materie om te weten of dat echt zo is.

Mijn situatie is als volgt; Kabelmodem > Router >C1-C2-C3

- C1 is computer 1 ,Win XP
- C2 is computer 2 ,Win ME
- C3 is computer 3 ,Win ME
- Firewall op (Sweex) router is uitgeschakeld.
- C1 is mijn hoofd computer en heeft een Norton Firewall
- C2 is een computer die alleen voor internet wordt gebruikt en heeft geen firewall
(jaja weet ik, Dom).
- C3 is mijn experimenteercomputer .Is praktisch niet gebruikt de laatste dagen en
ook zonder firewall.

Vanaf alle computers kan er worden ge-internet en ik heb via de router een klein lan-netwerk.
Die vreemde map staat alleen op Computer 1 en is niet te zien vanaf computer 2 en 3.

Mijn vragen: Herkent iemand dit en zoja hoe zou dit op mijn machine zijn gekomen?
Is het mogelijk dat iemand mijn ip gebruikt voor zijn eigen doeleinden?
Ben ik paranoia en is dit gewoon makkelijk verklaarbaar en onschuldig? En in dat geval kan ik dan dat hele zaakie deleten?

Ik weet niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaats maar zoniet dan hoor ik `t wel
b.v.d

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 15:57:
Ik weet niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaats maar zoniet dan hoor ik `t wel
b.v.d
Jouw topic past dus beter in WOS of NT. In Schop een Modje kun je een move aanvragen ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gekeken bij de richtlijnen van schop een modje maar naar mijn mening is dit niet een typisch WOS probleem en ook niet een NT probleem aangezien mijn netwerk zelf geen problemen geeft.

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 18:35
heeft volgens mij iedereen die xp gebruikt xp zet gewoon ftp mappen daar neer. ik heb er ook een stuk of 4 kan ze volgens mij gewoon weg gooien. misschien kan je het in windows uitschakelen. ik denk wel dat het aan winxp licht.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Kun jij dan b.v. ook in mappen waar b.v. word of excel bestanden staan die betrekking hebben op het personeel o.i.d?.
Ik denk dat ik ze ook wel kan deleten maar HOE komen die dingen erop?. Ik werk al langer als een jaar met XP maar dit is de eerste keer dat ik zoiets tegenkom. Ik heb ook niets met dat bedrijf (peoplesoft.com),nooit van gehoord, nooit op hun site geweest,. volkomen onbekend. :?

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 16:12:
Ik heb even gekeken bij de richtlijnen van schop een modje maar naar mijn mening is dit niet een typisch WOS probleem en ook niet een NT probleem aangezien mijn netwerk zelf geen problemen geeft.
Ik kom hier al wat langer en je kunt van mij aannemen dat het echt zo is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 23:20

bille

Don't call me Buff

als ik me niet vergis dan worden ftp sites die je anonymous hebt geopend via je windows browser / IE automatisch in de map met netwerklocaties gezet. Het is zo'n leuke functie van XP. Als ik jou was dan zou ik even in mijn browser-history kijken of je de ftp site ooit hebt geopend, voordat je ging kijken wat het was uiteraard (misschien ben je er toch een keer perongeluk terecht gekomen o.i.d.)

[ Voor 11% gewijzigd door bille op 12-05-2003 17:09 ]

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:49

Predator

Suffers from split brain

PNS -> SA

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1