Ik heb sinds gisteren een map staan in "mijn netwerklocaties" die ik niet kan thuisbrengen en waarvan ik na een trace weet dat die toebehoort aan een amerikaans softwarebedrijf. Dus, als ik vanaf mijn bureaublad mijn netwerklocaties open dan staat daar een ftp-map met een ip-adres erachter van dat bewuste bedrijf. Ik ken dat bedrijf niet en heb er evenmin ooit contact meegehad. Als ik deze map open krijg ik een hele boom te zien met mappen en submappen waarvan ik bij enkele wel en een aantal geen toegang heb. Er is b.v. een map met een excel bestand waarvan het lijkt dat `t een personeelsbestand is compleet met waarschuwingen over de desbetreffende persoon.
Ik heb `t idee dat ik gehacked ben door iemand die dat via mijn ip heeft gedaan. ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is en misschien is het paranoia maar ik ben niet genoeg ingevoerd in deze materie om te weten of dat echt zo is.
Mijn situatie is als volgt; Kabelmodem > Router >C1-C2-C3
- C1 is computer 1 ,Win XP
- C2 is computer 2 ,Win ME
- C3 is computer 3 ,Win ME
- Firewall op (Sweex) router is uitgeschakeld.
- C1 is mijn hoofd computer en heeft een Norton Firewall
- C2 is een computer die alleen voor internet wordt gebruikt en heeft geen firewall
(jaja weet ik, Dom).
- C3 is mijn experimenteercomputer .Is praktisch niet gebruikt de laatste dagen en
ook zonder firewall.
Vanaf alle computers kan er worden ge-internet en ik heb via de router een klein lan-netwerk.
Die vreemde map staat alleen op Computer 1 en is niet te zien vanaf computer 2 en 3.
Mijn vragen: Herkent iemand dit en zoja hoe zou dit op mijn machine zijn gekomen?
Is het mogelijk dat iemand mijn ip gebruikt voor zijn eigen doeleinden?
Ben ik paranoia en is dit gewoon makkelijk verklaarbaar en onschuldig? En in dat geval kan ik dan dat hele zaakie deleten?
Ik weet niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaats maar zoniet dan hoor ik `t wel
b.v.d
Ik heb `t idee dat ik gehacked ben door iemand die dat via mijn ip heeft gedaan. ik weet niet of dat uberhaupt mogelijk is en misschien is het paranoia maar ik ben niet genoeg ingevoerd in deze materie om te weten of dat echt zo is.
Mijn situatie is als volgt; Kabelmodem > Router >C1-C2-C3
- C1 is computer 1 ,Win XP
- C2 is computer 2 ,Win ME
- C3 is computer 3 ,Win ME
- Firewall op (Sweex) router is uitgeschakeld.
- C1 is mijn hoofd computer en heeft een Norton Firewall
- C2 is een computer die alleen voor internet wordt gebruikt en heeft geen firewall
(jaja weet ik, Dom).
- C3 is mijn experimenteercomputer .Is praktisch niet gebruikt de laatste dagen en
ook zonder firewall.
Vanaf alle computers kan er worden ge-internet en ik heb via de router een klein lan-netwerk.
Die vreemde map staat alleen op Computer 1 en is niet te zien vanaf computer 2 en 3.
Mijn vragen: Herkent iemand dit en zoja hoe zou dit op mijn machine zijn gekomen?
Is het mogelijk dat iemand mijn ip gebruikt voor zijn eigen doeleinden?
Ben ik paranoia en is dit gewoon makkelijk verklaarbaar en onschuldig? En in dat geval kan ik dan dat hele zaakie deleten?
Ik weet niet of ik dit topic in het juiste forum heb geplaats maar zoniet dan hoor ik `t wel
b.v.d