Counter-strike server draaien onder Freesco? :)

Pagina: 1
Acties:

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:28

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
Ey,
nu er een nieuwe versie is van freesco dat makkelijk te installen is op een HD begon ik mij af te vragen: Is het niet mogelijk om een CS server onder Freesco te draaien? Vanwege die prachtige webinterface (remote webbased shell) van Freesco en de minimale resources die Freesco trekt :)

Nou, ik wil wel eens horen hoe jullie hier tegenover staan :D

• Freak_NL
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-04 09:49
Ik denk dat je in de problemen komt met de te lichte opzet van Freesco (ontbrekende functiebibliotheken), maar probeert het gerust eens uit, onmogelijk hoeft het niet te zijn. :)

Om de resources hoef je het niet te doen vermoed ik, de CS server neemt verreweg de meeste resources in beslag als je verder alleen een systeem hebt zonder XFree86 en overbodige daemons.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Freesco installeer je over het algemeen op een afgedankt pc'tje waar je verder weinig meer mee kunt doen (486 of oude P1 met weinig geheugen). Op zo'n systeempje valt niet echt een CS server op te draaien lijkt me.

Ik weet verder niet wat je allemaal nodig bent voor een CS server, maar wellicht kun je een iets uitgebreidere linux versie proberen. Bijvoorbeeld Clarkconnect. Dat is gebaseerd op een nieuwere kernel, veel uitgebreider en ook helemaal webbased te beheren (evt. ism Webmin).

• Armycommand
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11-2022

Armycommand

CLUB9-2

Je wil minimaal 64MB hebben om je hlds te draaien.

en iig een pentium. En dan krijg je al problemen bij een mapchange, zoals disconnects.

Om niet van lag te spreken.

Front:KG7-Raid, Athlon 1400, 512 DDR, Hercules 8500LE 64 MB, 36 GB HDD
Back-end:KR7A-RAID, Duron 1200, 400 GB, 100Mbit

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:28

AirX

Tweak Guru

Topicstarter
de syspecs: een P200 met 32 MB ram en 6 GIG disk :)... voor het hosten van ongeveer 4 mensen. Moet te doen zijn d8 ik zo. Niet te veel mapchangen enzo.

Maar is het beter al ik bijvoorbeeld een echt kale installatie doe van redhat? dus zonder X en de rest van de zooi :), geen daemons die gaan draaien. Want dan heb ik wel alle nieuwste libs enzo. Kan ik er evt ook nog webmin op zetten :)

EDIT: ik heb even bij clark connect gekeken: Dat lijkt mij echt de ideale distro! Ga ik in het weekend ffe uitproberen :D

[ Voor 14% gewijzigd door AirX op 12-05-2003 18:06 ]