Maxtor S-ata onstabiel als de ... !

Pagina: 1
Acties:

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 23:36

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
hallo,

Ik heb een maxtor 120 GB sata gekocht omdat deze ietsje pietsje sneller zou zijn maar ik ken windows XP dr niet eens op installeren!

de situatie:

Maxtor SATA op ASUS a7n8x deluxe. sillicon floppy (met .oem) gedownload van asus.com voor XP natuurlijk. bij het begin van de XP setup op F6 drukken en hij leest de driver van flop. maar dan begint het. blauwe schermen met dit en dit bestand zijn corrupt ftdisk.sys is ook een favoriet. nou het formatten lukt soms wel maar dan gaat i de xp bestanden kopieren en dan krijg je weer een blauw scherm. kom je daar door heen krijg je na de windows install het bericht register bla bla is not found readable or corrupt.

Ik heb alternate al gebeld maar die wisten ook niet wat het was ze zeiden dat je twee schijven moet hebben omdat het raid is, maar dat bleek ook toch weer niet te hoeven (werden ze het niet echt over eens) kaniemand hier duidelijkheid in verschaffen of is mn hd gewoon gaar DOAtje (op sterven na doa dan)

en een van de redenen waarom ik deze schijf kocht was de serial data integrety, resolvs 99.998% of errors.

PS ligt niet aan mobo is ook al op 8rda3+ getest

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02-2025
Heb je het al geprobeerd met de drivers van sillicon die op de cd van je moederboord zijn mee geleverd.

Verwijderd

Heb je je geheugen ook al getest, want dit lijkt meer op een verrot reepje geheugen dan op een verrotte HD.
RAID is absoluut niet nodig, ik heb m'n Raptor ook op een Silicon Image SATA controller draaiend gehad voordat ik switchte naar m'n Asus P4C800 waar ik em op de Intel ICH5 SATA controller heb hangen

Verwijderd

Al diagnostic programma's gedraaid van de harddiskfabrikant/IBM ?

Hang er anders eens een P-ATA harddisk aan met een Windows zodat je kan testen.

Als je de melding krijgt dat Windows XP setup ook drivers heeft voor je S-ATA dan zou ik persoonlijk voor die XP drivers gaan ipv de externe (non-signed) waar je nu problems mee hebt.

Je hebt wel eerst die schijf aangemeld aan de bios van de Silicon S-ATA en gepartitioneerd + formateerd ?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 01:35 ]

• Sjoerd666
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-03 23:36

Sjoerd666

www.rhd.demon.nl

Topicstarter
met een P-ATA schijf heb ik de probblemen niet! mn geheugen is goed volgens memtest 86 (boot CD) ik heb m de hele nacht laten draaien. In de bios kan ik niets doe met mn schijf ij ziet m wel maar alle opties zijn voor twee schijven enz formatten en partitionern kan dus niet. maar ik mag m in ieder geval omruilen bij alternate alleen is i nog niet op voorraad :(

Ik vertel nnog wel of het een doatje was

Verwijderd

Volgens mij is je floppy waar de installatiedrivers opstaan gewoon kapuut, probeer eerst eens een floppy te vinden die helemaal foutloos en zonder bad-sectors geformateerd kan worden, en zet daar de drivers dan op en probeer het nog eens. Je hoeft in elk geval absoluut geen raid set te maken en aan een cd-tje met drivers heb je ook niks tijdens het instaleren van je OS...

• nightwatcher_b
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-01 14:31

nightwatcher_b

When the wolves are crying

Of simpel is de schijf gewoon niet goed, kan toevallig een slechte hardeschijf zijn. Aangezien formateren ook niet altijd goed lukt. Stuur 'm terug voor garantie zou ik zeggen:)

Verwijderd

Heb je jouw problemen met je HD al opgelost?

Ik heb dezelfde problemen, met mij waren ze met een cooler opgelost... maar mijn vraag of dit normaal is blijft bestaan.. Maxtor wil hier geen antwoord op geven :( . Wat heb jij er aan gedaan?

• W.Wezz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07-2022
Ik heb zelf 2 Maxtor S-ATA 120GB (dus dezelfde als dat jij hebt) op een ABIT NF7-S, maar ik heb hem niet op RAID aangeloten, alles werke perfect met de drivers voor S-ATA.
Zou het misschien aan de CD kunnen liggen van jou WinXP, probeer es een andere CD...?
Ik weet ook nog wel dat ik ook bijan dit ASUS bordje ging kopen, maar toch niet gedaan heb omdat het niet echt S-ATA is maar anders als andere borden, heb ik wel es gelezen, ik zal vanmiddag als ik niets te doen heb ff voor je zoeken, kom net uit me nest namelijk.

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• W.Wezz
Hehe, dat is gewoon bullshit dat je een coeler moet neerzetten naast je HDD.
Oke, ik geef toe dat mijn 2x S-ATA 120GB van MAxtor erg heet worden na een aantal game uurtjes, maar heb er nooit problemen mee gehad, ik ga er nog wel een fan achter zetten, mar wacht liever nog even totdat ik Waterkoeling heb, en misschien wel die schijven, of tenminste 1 schijf met water ga koelen.
Verwijderd schreef op 14 juli 2003 @ 11:08:
Heb je jouw problemen met je HD al opgelost?

Ik heb dezelfde problemen, met mij waren ze met een cooler opgelost... maar mijn vraag of dit normaal is blijft bestaan.. Maxtor wil hier geen antwoord op geven :( . Wat heb jij er aan gedaan?

Canon 40D, Canon EF 70-200mm F/4 L IS USM, 24-105mm F/4.0 L IS USM, SpeedLite 580EX, B+W UV 67 & 77 MRC, Velbon 640 pro + PHD61Q, Lowpro Slingshot 300AW

• Evil Dax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 11:54

Evil Dax

had toch duidelijk zon besteld

heb ik ook gehad, gedondert met inlezen flop, afbreken winxp installatie. Bleek dat me geheugentimings net te hoog stonden voor me MEM. iets lager gezet, alles OK. Lijkt me dus eerder een memory probleem. (zoals tweakhoer al zei)

in de winter is het kouder als buiten

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sjoerd666 schreef op 12 May 2003 @ 15:46:
hallo,

Ik heb een maxtor 120 GB sata gekocht omdat deze ietsje pietsje sneller zou zijn maar ik ken windows XP dr niet eens op installeren!

de situatie:

Maxtor SATA op ASUS a7n8x deluxe. sillicon floppy (met .oem) gedownload van asus.com voor XP natuurlijk. bij het begin van de XP setup op F6 drukken en hij leest de driver van flop. maar dan begint het. blauwe schermen met dit en dit bestand zijn corrupt ftdisk.sys is ook een favoriet. nou het formatten lukt soms wel maar dan gaat i de xp bestanden kopieren en dan krijg je weer een blauw scherm. kom je daar door heen krijg je na de windows install het bericht register bla bla is not found readable or corrupt.

Ik heb alternate al gebeld maar die wisten ook niet wat het was ze zeiden dat je twee schijven moet hebben omdat het raid is, maar dat bleek ook toch weer niet te hoeven (werden ze het niet echt over eens) kaniemand hier duidelijkheid in verschaffen of is mn hd gewoon gaar DOAtje (op sterven na doa dan)

PS ligt niet aan mobo is ook al op 8rda3+ getest
Ik had dus precies hetzelfde. Zelfde mobo+hdd en zelfde fouten. Ik heb ongeveer 3x tijdens de installatie van XP de diskette geformateerd en opnieuw volgezet met de driver voordat het werkte. Het floppie was gewoon supergaar, of de fdd natuurlijk.

Werkt nu verder perfect.
en een van de redenen waarom ik deze schijf kocht was de serial data integrety, resolvs 99.998% of errors.
Wist ik niet, heb je een linkje met wat info hierover?

• W.Wezz
Je hebt het geprobeerd met een P-ATA schijf maar was dat een schijf die je al had liggen zonder S-ATA of had je daar z`n converter op gezet dat je hem op P-ATA kon aansluiten?
Als je naar de winkel gaat en het probleem uitlegt kun je vragen ofdat je (als ze die hebben)
even een converter van S-ATA > P-ATA mag lenen, als die het dan nog niet doet neem ik aan de schijf echt kapot is....Tenzij iemand anders er anders over denkt...

Pagina: 1