[driver] S3 sonicvibes PCI geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
Ik weet niet of ik hier goed zit, maar dit lijkt wel overal te passen :D

Ik heb een S3 sonicvibes PCI kaartje en daar zoek in een driver voor voor Windows 2000. Nu blijkt op internet dat de NT driver goed zou moeten werken, dze heb ik ook gedownload van o.a. de site driverguide.com. Als het moet mirror ik de driver wel. Wat nu het probleem is: Als ik setup start, dan krijg ik de melding dat ik te weinig hdd ruimte heb, met een - ervoor alsof ik al meer dan wat ik heb gebruik :P

Dit zal komen doordat deze setup geen schijven groter dan 2 (?) GB ondersteund, en ik gebruik hier 2x een partitie van 10 gig op de 2000 pc.

Er zit ook een apart .reg bestandje bij, met verwijzingen naar de drivers. Ikheb deze uitgevoerd, en toen de driver bestande in de system32 dir gezet. Ook dit holp niet. Ik ga ervan uit dat deze driver goed is omdat deze onder veel sitesook bij win2000 wordt gezet. Maar nu dan de installatie. Kan ik diie setup foppen ofzo dat die niet op ruimte let? schakelopties kent die niet, tenminste, hij start gewoon als ik hem uitvoer met /? op de command prompt.

Ik heb de driver toch maar ff geupload; hier staat die: Klik

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

installeren naar een partitie die kleiner is dan 2 GB, bijvoorbeeld een USB pen oid :?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• pierre-oord
Je kunt geen installatie partitie opgeven helaas. Hij wil enkel de drivers installeren van een paar kb, maar daar zo geen ruimte voor zijn :S het moet dus op de win partitie. En die verkleinen; liever niet

• pierre-oord
Trap kick :P

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 09:29

Schonhose

Retro Icoon

Trappen binnen 24 uur is not-done :P

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om de partitie te resizen naar een kleinere partitie.....

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

• pierre-oord
Athos schreef op 13 mei 2003 @ 15:15:
Trappen binnen 24 uur is not-done :P

Ik denk dat je er niet aan ontkomt om de partitie te resizen naar een kleinere partitie.....
Ouch 39 min. te vroeg :P

Is er niet een schakeloptie ofzo? Je kunt die setup trouwens best uitvoeren, je krijgt eerst van volgende knoppen, en je zult hem ook niet kunnen installeren.

Maar resizen liever niet :S moet ik met partition magic straks kleiner maken, dan weer groter ofzo :S

Er staat best wat op de C: schijf...

• pierre-oord
Is er niet iemand die weet van welke maken deze setup is? Dan kan ik daar een mailtje droppen. Maar ik zie het niet staan :S

[admin: beschouw dit niet als kick, wat het natuurlijk wel is :+ ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 02:11

Mentalist

[avdD]

Setup? Die gebruik ik nooit :P

Unzip al je files even naar een mapje. Ga nu naar apparaatbeheer en zoek die geluidskaart op (als ie er niet staat > zoeken naar nieuwe hardware, ik weet ff niet meer uit m'n hoofd hoe ze dat in Win2K/XP genoemt hadden). Zoek nu de "driver bijwerken" knop oid en wijs naar het mapje waar je die .zip van je geunzipt hebt. Want wat zit daarin?

Oemsetup.inf

Need I say more?

Als dat gewoon werkt (moet wel), vind ik dit toch wel een noob vraag hoor... Of kunnen we helemaal niet meer zonder setups tegenwoordig? :X

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58

Sabbi

je denkt aan mij.

Hmmmzz.... zo'n soundcard had ik ook eens gehad... onder windows 2000 kan je het echt gruwelijk schudden. Alles geprobeerd, niks gelukt.

• pierre-oord
W3ird_N3rd schreef op 14 May 2003 @ 21:51:
Setup? Die gebruik ik nooit :P

Unzip al je files even naar een mapje. Ga nu naar apparaatbeheer en zoek die geluidskaart op (als ie er niet staat > zoeken naar nieuwe hardware, ik weet ff niet meer uit m'n hoofd hoe ze dat in Win2K/XP genoemt hadden). Zoek nu de "driver bijwerken" knop oid en wijs naar het mapje waar je die .zip van je geunzipt hebt. Want wat zit daarin?

Oemsetup.inf

Need I say more?

Als dat gewoon werkt (moet wel), vind ik dit toch wel een noob vraag hoor... Of kunnen we helemaal niet meer zonder setups tegenwoordig? :X
Hij vind er echt geen geluidskaart hoor, je :X smilie is wel op z'n plaats. Denk omdat die driver officieel voor NT is datie de oemsetup.ini niet herkent als echte driver :S

>>> Need I say more? >>>>>> ja, doe je best maar ;)

edit: voor de duidelijkheid: Dit is niet de eerste driver die ik installeer ofzo 8)7 maar zelf via de tovenaar nieuwe hardware hem handmatig toevoegen wil die niet :S hij kent het bestand gewoon niet. Maar download dat bestandje gewoon, probeer hem bij jullie maar te installeren. Eraf kun je hem zo weer halen :Y)

[ Voor 19% gewijzigd door pierre-oord op 15-05-2003 16:06 ]

• pierre-oord
Sabbi schreef op 14 mei 2003 @ 22:17:
Hmmmzz.... zo'n soundcard had ik ook eens gehad... onder windows 2000 kan je het echt gruwelijk schudden. Alles geprobeerd, niks gelukt.
Mensen op inet krijgen hem dus wel aan de gang, alleen ik krijg die setup niet geinstalleerd. Ik dacht: misschien zijn hier mensen die weten hoe je zo'n bestand kunt laten denken dat die partitie nog 1 gb vrij heeft, ipv 6 ofzo :S

• pierre-oord
ene, tweee, SCHOP! :D

Dit lijkt zo eenvoudig.... misschien een ander plaatsje nodig @ GoT :?

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 15 mei 2003 @ 16:02:
[...]

Hij vind er echt geen geluidskaart hoor, je :X smilie is wel op z'n plaats. Denk omdat die driver officieel voor NT is datie de oemsetup.ini niet herkent als echte driver :S
oemsetup.inf

Kijk nou hier, ik heb even Win2K op een oude schijf hier gezet en gedaan wat ik zei dat jij moest doen :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/s3driver.gif

Need I say more?

Ik heb 'm zelfs geinstallt, maar ik denk niet dat ie gaat werken aangezien ik geen S3 Sonic Vibes kaart in m'n bak heb. Ik vraag me gewoon af wat hier niet aan lukt? Vind geen geluidskaart? Ik zie 'm toch echt. Van jou gedownloade driver.
>>> Need I say more? >>>>>> ja, doe je best maar ;)
NP.
edit: voor de duidelijkheid: Dit is niet de eerste driver die ik installeer ofzo 8)7
Jammer, was een goed excuus geweest 7(8)7

• pierre-oord
W3ird_N3rd schreef op 16 mei 2003 @ 16:52:
[...]

oemsetup.inf

Kijk nou hier, ik heb even Win2K op een oude schijf hier gezet en gedaan wat ik zei dat jij moest doen :

[afbeelding]

Need I say more?

Ik heb 'm zelfs geinstallt, maar ik denk niet dat ie gaat werken aangezien ik geen S3 Sonic Vibes kaart in m'n bak heb. Ik vraag me gewoon af wat hier niet aan lukt? Vind geen geluidskaart? Ik zie 'm toch echt. Van jou gedownloade driver.

[...]

NP.

[...]

Jammer, was een goed excuus geweest 7(8)7
Dit heb ik gedaan, dan krijg je stukken kraakend geluid :S had ik dus al eerder gedaan.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 16 May 2003 @ 21:20:
[...]

Dit heb ik gedaan, dan krijg je stukken kraakend geluid :S had ik dus al eerder gedaan.
....

Eerst vond je geen geluidskaart, en nu heb je toch krakend geluid. Ga jezelf nou eerst eens afvragen wat je probleem is.
pierre-oord schreef op 15 May 2003 @ 16:02:
Hij vind er echt geen geluidskaart hoor
Ok...dus niet GEEN geluidskaart, maar je hebt krakend geluid. Wat voor kraken? Hoor je de muziek of wat je afspeelt wel, of alleen maar gekraak? Hard gekraak op het volume van de muziek of zachtjes krkrkkrkrkrak?

• pierre-oord
W3ird_N3rd schreef op 16 May 2003 @ 21:44:
[...]

....

Eerst vond je geen geluidskaart, en nu heb je toch krakend geluid. Ga jezelf nou eerst eens afvragen wat je probleem is.

[...]

Ok...dus niet GEEN geluidskaart, maar je hebt krakend geluid. Wat voor kraken? Hoor je de muziek of wat je afspeelt wel, of alleen maar gekraak? Hard gekraak op het volume van de muziek of zachtjes krkrkkrkrkrak?
Ik had het ff druk vandaar korte uitleg:

Als windows boot of je zet een mp3tje op, dan hoor je enkel gekraak [stukjes kraken met stilte, en ja, het stekkertje zit in het goeie gaatje]... Ik ga ervanuit dat windows dus die kaart op de een of andere manier niet goed heeft geinstalled. Of het zou een totaal andere kaart moeten zijn... maar er staat op ut chippie S3 sonicvibes.... en ik heb geen verschillende versies van die kaart gezien, fabrikant weet ik niet, anders kijk ik vanmiddag ff naar het FCC nummer wat erop zou moeten staan, misschien dat dat wat zegt.

edit10000: hard of zacht gekraak: maar net hoe hard je de speakers zet :D

edit10001: nog ff wat preciezer:

Na installeren drivers lijkt het geluid te hangen, alsof je computer vroeger vastliep onder win98. Hij blijft dan 5 sec hangen, draait weer 5 sec een ander vaag hang geluid. Trouwens, dit krijg ik alleen voor elkaar door hangmatig de driver te installen via hardwarewizard. Als m'n systeem opnieuw boot, dat doet het geluid het dus zo vaag, en windows vind opnieuw die geluidskaart; het haakt niet op elkaar in :S

Ikheb ook nog een andere driver gevonden met een iets ander oemsetup.inf, maar ook die kende windows niet. handmatig kan wel weer, maar datheeft geen zin.

[ Voor 31% gewijzigd door pierre-oord op 17-05-2003 10:29 ]

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 17 May 2003 @ 09:54:
Ikheb ook nog een andere driver gevonden met een iets ander oemsetup.inf, maar ook die kende windows niet. handmatig kan wel weer, maar datheeft geen zin.
Al tweakende heeft alles zin, probeer die andere driver dan.

En Windows kende die soundkaart zogenaamd eerst niet? Nee, hij kraakte. Wat is je probleem nou, kent windows die kaart niet, ziet Windows niks in die driver of kraakt je geluid?

...

Aangezien je soundkaart dus wel kraakt, en in device manager vermoedelijk dus ook goed staat lijkt het me gewoon een wat rotte driver. Zoek eens op driverguide of er nog andere versies van de driver zijn?

Ik weet nu de url waar je de driver kunt downloaden, als de site ooit weer up komt : http://www.pine-support.c...Cards/PT2622/26220814.zip

Paar dagen wachten en hopen dat pine-support.com dan weer up komt dan maar :|

[ Voor 14% gewijzigd door Mentalist op 17-05-2003 15:14 ]

• pierre-oord
Nu heel duidelijk, ik geloof echt dat ik het zei:

---> windows herkend niet zelf de driver die ik geef
---> handmatig via hardwarewizard een driver installeren zorgt voor krakende geluidskaart, en hij vind ook steeds de kaart opnieuw
---> Die andere driver had ik al geprobeerd toen ik dat bericht typte
---> die site die je geeft, bestaat die nog....

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 17 May 2003 @ 17:28:
Nu heel duidelijk, ik geloof echt dat ik het zei:

---> windows herkend niet zelf de driver die ik geef
Hoe bedoel je nou? Ik snap gewoon niet wat je bedoeld, je komt toch gewoon in dit scherm :

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/s3driver.gif

Dan ZIET Windows toch dat het een driver voor een geluidskaart is?
---> handmatig via hardwarewizard een driver installeren zorgt voor krakende geluidskaart, en hij vind ook steeds de kaart opnieuw
En weer een nieuw probleem waar je net nog niks van zei : de kaart word steeds opnieuw gevonden. Dat die geluidskaart kraakt heeft meer van doen met een brakke driver, hij _werkt_.
---> Die andere driver had ik al geprobeerd toen ik dat bericht typte
Wat doet die dan? Precies hetzelfde?
---> die site die je geeft, bestaat die nog....
Ik zei toch "als die ooit weer up komt"?

Is lezen nou echt zó moeilijk... Ik zeg dat ie nu down is, maar misschien doet die het morgen, overmorgen of over een week weer.

Dat gekraak, zoiets heb ik trouwens eens gehad met een onboard geluidskaart op een wat ouder mobo onder Win2K, herinner ik me. Toen had ik nog een simpel PCI kaartje op de plank liggen, dus die er toen ingedaan, en die deed het prima. Driver gewoon brak dus.

• pierre-oord
Hoe bedoel je nou? Ik snap gewoon niet wat je bedoeld, je komt toch gewoon in dit scherm :
Dan ZIET Windows toch dat het een driver voor een geluidskaart is?
Ik bedoel dus, als er niets is geinstalleerd krijg je eerste keer dat je boot een scherm met "nieuwe hardware gevonden" of zo met een korte wizard. Als je daar het oemsetup.ini bestand aangeeft bij zelf locatie kiezen, dan zegtie dat er daar geen drivers staat voor de hardware. Alleen als je naar hardware in configuratie scherm gaat, je laat hem niet detecteren maar geeft zelf op wat je moet installeren, dan kijkt die dus niet naar PnP. Als je hem dan hebt geinstalleerd kraakt het geluid, en hij blijft gewoon de PnP hardware opnieuw vinden bij booten. --> windows herkent zelf of de driver goed is voor het apparaat, dat is die dus niet omdat je het niet kunt installeren bij het PnP hardware gevonden scherm.

Dus dit is al ie hardware vind uit zichzelf:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/vinden.jpg

En dit is als je het handmatig doet:
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/pierre.oord/GoT/handmatig.jpg

Best lastig om zoiets uit te leggen soms met alleen tekst ;) :P wel grote pics sorry mensen :)
En weer een nieuw probleem waar je net nog niks van zei : de kaart word steeds opnieuw gevonden. Dat die geluidskaart kraakt heeft meer van doen met een brakke driver, hij _werkt_.
Net uitgelegd; die driver lijkt volgens windows niet de goede driver. Daarom denkt windows dus gewoon steeds hé, een nieuw apparaat, terwijl ik hem allang had geinstalleerd. Blijkbaar is die dus niet goed geinstalleerd. IRQ's enzo kun je niet opgeven, bij handmatige installatie zegt die dat die kaart geen bronnen gebruikt (right).
Wat doet die dan? Precies hetzelfde?
idd, precies hetzelfde. Het is alleen een oemsetup.ini die iets verschilt in grootte. Ik kan wel ff kijken wat er anders aan is, maar zal wel niets boeiends zijn...
Ik zei toch "als die ooit weer up komt"?
Is lezen nou echt zó moeilijk... Ik zeg dat ie nu down is, maar misschien doet die het morgen, overmorgen of over een week weer.
Doh, ik zeg meer: misschien komt die site gewoon nooit meer up, kan toch :? Ik zal het wel in de gaten houden :)

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nee, je moet je device manager in. Eigenschappen van Deze Computer -> hardware -> apparaatbeheer.

Vervolgens naar 'onbekende apparaten' gaan, rechts klikken op 'multimedia audiocontroller', dan eigenschappen. Dan tabblad Driver en het knopje 'driver bijwerken' doen. Dan browse je naar de inf (NIET de ini dus), en installeert ie ook de *.cat e.d. mee. :)

• pierre-oord
G33rt schreef op 18 mei 2003 @ 11:36:
Nee, je moet je device manager in. Eigenschappen van Deze Computer -> hardware -> apparaatbeheer.

Vervolgens naar 'onbekende apparaten' gaan, rechts klikken op 'multimedia audiocontroller', dan eigenschappen. Dan tabblad Driver en het knopje 'driver bijwerken' doen. Dan browse je naar de inf (NIET de ini dus), en installeert ie ook de *.cat e.d. mee. :)
Dat doetie ook niet :'(

alleen bij de win98 install dingen staan inf bestanden, bij de NT (die ook voor 2000 zou moeten werken) dus niet :S alleen een oemsetup.ini.

En die van de win98 herkent die ook niet, gewoon van: windows heeft geen stuurprogs kunnen vinden voor dit apparaat :S

Het _schijnt_ wel te werken voor de mensen die waarschijnlijk gewoon setup hebben uitgevoerd. is daar nou niets aan te tweaken? Zo zonde als je geen kaart hebt om een nieuwe geluidskaart te kopen en deze te laten rotten terwijl het een goede kaart is.

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 18 May 2003 @ 15:15:
[...]

Dat doetie ook niet :'(

alleen bij de win98 install dingen staan inf bestanden, bij de NT (die ook voor 2000 zou moeten werken) dus niet :S alleen een oemsetup.ini.

En die van de win98 herkent die ook niet, gewoon van: windows heeft geen stuurprogs kunnen vinden voor dit apparaat :S
Psst, je hebt het de hele tijd over oemsetup.ini, is het je al opgevallen dat je een oemsetup.inf hebt?
Het _schijnt_ wel te werken voor de mensen die waarschijnlijk gewoon setup hebben uitgevoerd. is daar nou niets aan te tweaken? Zo zonde als je geen kaart hebt om een nieuwe geluidskaart te kopen en deze te laten rotten terwijl het een goede kaart is.
Die een goede kaart? Ach, ik heb in een tijdschrift uit '98 een geluidskaarten test gelezen, waar o.a. deze kaart inzat, en hij scoorde maar heel matig. De Creative Soundblaster AWE64 presteerde zeer goed, en wat andere vage kaartjes in de middenmoot als ik me goed herinner.

Ik zou je haast aanraden om een zo'n Sweex 4.1ch krengetje van 10 Euro te gaan halen, in geluidskwaliteit zul je er igg niet op achteruitgaan :X (cpu belasting zal wel een tikje hoger komen te liggen..)

Of beter : een 2dehands AWE64 zoeken als je nog een isa slot hebt :P. Van de AWE64 weet ik toevallig wel uit ervaring dat er in Win2K (of was het nou XP? ach, in allebei wel geloof ik ;)) standaard drivers zaten die het goed deden.

[ Voor 9% gewijzigd door Mentalist op 18-05-2003 15:27 ]

• pierre-oord
W3ird_N3rd schreef op 18 May 2003 @ 15:25:
[...]

<font size=1>Psst, je hebt het de hele tijd over oemsetup.ini, is het je al opgevallen dat je een oemsetup.<b>inf</b> hebt?</font>

[...]

Die een goede kaart? Ach, ik heb in een tijdschrift uit '98 een geluidskaarten test gelezen, waar o.a. deze kaart inzat, en hij scoorde maar heel matig. De Creative Soundblaster AWE64 presteerde zeer goed, en wat andere vage kaartjes in de middenmoot als ik me goed herinner.

Ik zou je haast aanraden om een zo'n Sweex 4.1ch krengetje van 10 Euro te gaan halen, in geluidskwaliteit zul je er igg niet op achteruitgaan :X (cpu belasting zal wel een tikje hoger komen te liggen..)

Of beter : een 2dehands AWE64 zoeken als je nog een isa slot hebt :P. Van de AWE64 weet ik toevallig wel uit ervaring dat er in Win2K (of was het nou XP? ach, in allebei wel geloof ik ;)) standaard drivers zaten die het goed deden.
Het is niet voor m'n eigen pc hoor :P ik heb zo'n nforce2 met uber audio :)

maar ik bedoel meer waarom geld uitgeven voor iets dat je hebt alleen klein probje...

Het hoeft alleen maar eenvoudig geluid te geven, misschien winampje,vooral geluiden bij emailtjes en filmpjes(van email) enzo.

Enne, oemsetup.inf zou goed kunnen, ze lijken zo op elkaar he ;)

Zo'n dom kaartje moet toch gewoon kunnen werken zeg :S

• pierre-oord
SCHOP KICK SLAG BOEM STOOT TRAP MEP >> omhoog jij :P

• pierre-oord
Admin, moet dit misschien ergens anders naar worden verhuist :?

• pierre-oord
wil een mod dit misschien naar het audio en hifi forum verplaatsen? MIsschien dat iemand daar ervaring heeft met dit oude kaartje. Anders moet ik um maar weggooien en niet langer over zeuren :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 22 May 2003 @ 16:43:
wil een mod dit misschien naar het audio en hifi forum verplaatsen? MIsschien dat iemand daar ervaring heeft met dit oude kaartje. Anders moet ik um maar weggooien en niet langer over zeuren :P
Sinds S3 failliet (gedeeltelijk overgenomen) is gebeurt er (haast) niks meer aan driversupport, dus ik denk dat het, als het kan, nog heel wat kunst en vliegwerk zal worden om dat ding aan de praat te krijgen. Zelfs bij een el-cheapo geluidskaartgeval van Safeway zitten werkende Win2K/XP drivers..

Maar weggooien hoeft niet hoor, ik betaal graag de verzendkosten als je 'm op wil sturen naar mij ;)

Ik denk trouwens niet dat je in een ander forum veel meer succes zult hebben, dit topic hoort in SA, maar de 2K/XP drivers van die kaart zijn nu eenmaal niet zo denderend.. (voor zover je de NT4 drivers natuurlijk Win2K/XP drivers kunt noemen.. :X)

[ Voor 18% gewijzigd door Mentalist op 22-05-2003 18:06 ]

• pierre-oord
W3ird_N3rd schreef op 22 mei 2003 @ 17:54:
[...]

Sinds S3 failliet (gedeeltelijk overgenomen) is gebeurt er (haast) niks meer aan driversupport, dus ik denk dat het, als het kan, nog heel wat kunst en vliegwerk zal worden om dat ding aan de praat te krijgen. Zelfs bij een el-cheapo geluidskaartgeval van Safeway zitten werkende Win2K/XP drivers..

Maar weggooien hoeft niet hoor, ik betaal graag de verzendkosten als je 'm op wil sturen naar mij ;)

Ik denk trouwens niet dat je in een ander forum veel meer succes zult hebben, dit topic hoort in SA, maar de 2K/XP drivers van die kaart zijn nu eenmaal niet zo denderend.. (voor zover je de NT4 drivers natuurlijk Win2K/XP drivers kunt noemen.. :X)
Hij zat in een PC met win98, daar deedie het geloof ik altijd goed, niet eens getest kreeg die pc gewoon maar van iemand.

Voor 1 euro + verzendkosten mag je hem kopen :P ik wil toch geen win98 meer draaien ;) [win98: ratel ratel --> computer opgestart --> start word --> 15 min typen mm, wat doet die pc langzaam ---> BSOD ---> OMFG ---> reboot ---> Herstel doc laden; meteen BSOD --> vliegens win98 cdtje uit raam

Je begrijpt het wel denk :P

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

pierre-oord schreef op 23 mei 2003 @ 12:20:
[...]

Hij zat in een PC met win98, daar deedie het geloof ik altijd goed, niet eens getest kreeg die pc gewoon maar van iemand.

Voor 1 euro + verzendkosten mag je hem kopen :P ik wil toch geen win98 meer draaien ;) [win98: ratel ratel --> computer opgestart --> start word --> 15 min typen mm, wat doet die pc langzaam ---> BSOD ---> OMFG ---> reboot ---> Herstel doc laden; meteen BSOD --> vliegens win98 cdtje uit raam

Je begrijpt het wel denk :P
Nee, ik haal meestal 3 tot 5 dagen uptime met Win98 (zit weer op 1 day, 16 hours, 32 minutes, 17 seconds op 't moment). Daarna gaat IE flippen, grote plaatjes laden eerst niet meer in (je ziet ze tenminste niet), en na een tijdje gebeurd dat met hele webpagina's : de pagina word ingeladen maar verder blijft de inhoud van de browser leeg..

Ik vraag me ook wel 'ns af hoe mensen Win98 in 15min plat krijgen ja B).

1 Euro, ik zal er even over nadenken, maar ik denk dat ik 'm dan wel koop :), fijn in de pc van m'n broertje zetten, die heeft voorlopig toch niet de specs om Win2K/XP te draaien, die gaat straks pas van Win95 naar 98 ;).

ICQ me voor mailadres enzo :P

[/offtopic...]

Pagina: 1