ledjes dood, mobo werkt wel..

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Leadtek K7NCR18D Pro; mijn ledjes (ide / power) doen niets meer, wel een beetje proberen te overclocken en core voltage opgeschroeft.. Waar kan het aan liggen? Mobo schijnt wel verder te werken in de zin van dat ik gewoon kan werken / gamen etc etc

Mobo rot of hoe kan ik dit testen?

[ Voor 12% gewijzigd door gvdh81 op 12-05-2003 15:07 ]

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Stekkertjes er uit gehad?
Zo ja, misschien heb je ze wel verkeerd om gegooid.
Kan ook zijn dat je per ongeluk een Voltage te hoog hebt gezet voor die leds.
Als je die iets te zwaar aanstuurt, ploffen ze echt wel.

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
mjah de stekkers heb ik er dus niet uitgehad.. ik heb thuis nog wel wat ledjes liggen maar het is natuurlijk sonde om nieuwe ledjes aan te sluiten als blijkt dat het daar niet aan ligt..

Wat me wel opviel was een aantal rode flitjes (2 of 3) maar dat was in de buurt van mijn mobo, dus ik neem aan dat dat mijn agp warning led was.. ?

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
hehe je bent niet zo'n heldere geest geloof ik...:p lieverd, je ledjes van je hdd en power hebben weinig te maken met overclocken e.d......je hebt waarschijnlijk gewoon de draadjes losgetrokken tijdens het wroeten naar jumpertjes in je box oid..;)

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
dat is dus het probleem schat, ik heb ze aangedrukt maar dan nog wijgeren ze te werken, kan het niet zo zijn dan ik de ledcontroler heb doorgebrand of zoiets? Het is een nforce2 moederbord..

* Leadtech mobo,
* Athlon XP 2500+ @ 2150Mhz
* Lian-Li PC61 case

Alles max 2 weken oud

Zodra ik thuis ben ga ik de draadjes even controleren of ik niets heb doorgesneden per ongeluk, maar in the mean time; graag tips/truucks

[ Voor 40% gewijzigd door gvdh81 op 12-05-2003 15:23 . Reden: specs erbij gezet ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Stekkertjes al losgehaald en omgekeerd aangesloten? Nee? Doe dat eerst eens :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

gvdh81 schreef op 12 May 2003 @ 15:20:

Zodra ik thuis ben ga ik de draadjes even controleren of ik niets heb doorgesneden per ongeluk, maar in the mean time; graag tips/truucks
DOORGESNEDEN ???? Heb je er met een mes in zitten rondwroeten ?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:26 ]

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
@Abbadon; het vreemde is dus dat alles werkte tot voor 4 dagen geleden, en ik heb die stekkers niet losgehaald..

@securman; Dat draadje gaat onder mijn hd tray door, zo is dat nu eenmaal bij die lian li cases. Maar aan de andere kant werken mijn power knop en reset knop wel gewoon...

• Lord_Gaav
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-05 13:13
Maak er eens een foto van, zodat we allemaal ff kunnen checken of het wel snor zit :9

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Doet mij een beetje aan Powerled doet raar van mij denken, connectortje zat een beetje los volgens mij, en nu heb ik er weer last van.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
ja boeie :)
als het gewoon werkt ,wat is het probleem dan
die hd hoor je toch wel :+

edit/aah nieuw spul :D rma dus :?

[ Voor 21% gewijzigd door erikdeperik op 12-05-2003 20:50 ]

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

erikdeprik schreef op 12 mei 2003 @ 20:22:
ja boeie :)
als het gewoon werkt ,wat is het probleem dan
die hd hoor je toch wel :+
hij heeft spul van nog geen 2 weken oud welk kapot is gegaan na zijn deskundige getweak :Y), stekkertjes controleren ledjes controleren en daarna :?

Verwijderd

naar de winkel en over het occ'en zwijgen

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-07 13:52
gvdh81 schreef op 12 May 2003 @ 15:20:
dat is dus het probleem schat, ik heb ze aangedrukt maar dan nog wijgeren ze te werken, kan het niet zo zijn dan ik de ledcontroler heb doorgebrand of zoiets? Het is een nforce2 moederbord..

* Leadtech mobo,
* Athlon XP 2500+ @ 2150Mhz
* Lian-Li PC61 case

Alles max 2 weken oud

mhhhhh ledcontroller ? de wat!? Ik ken mobos toch aardig binnenstebuiten..maar volgens mij zit die er toch echt niet in :z

Die dingen geven gewoon een stroompje af wat wordt onderbroken (of niet onderbroken, natuurlijk). Lijkt me geil als de baantjes van de leds doorgesmolten zijn (enige reden dat ze er mee nokken) ...en ik zie niet in wat overclocken met de printbaantjes van je leds te maken heeft - nul! zilch! ...je leds zelf lijkt me ook heel sterk...aangezien leds wel vrij ongevoelig zijn voor stroomschommelingtjes..

nouja. Er duikt vast wel een logische reden op...:)

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
als je echt wilt weten of het aan je mobo ligt, moetje gewoon een multiemeter pakken en gaan meten. Dan weet je het zeker. Er moet een voltage van 5V op staan(ik neem hiermee aan dat het gewone ledjes zijn die op 5V werken,wat volgens mij het geval).
Er staat natuurlijk alleen 5V op als het ledje aan hoort te gaan.
Ik stel voor je HD dus te belaste en dan kijken wat je meter aangeeft.

Succes met je ledje :)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Doe er voor de lol nou maar een ander ledje op,.... wie weet is je ledje uit zichzelf gefrituurd.

@Datkanveelbeter; ledjes op 5V geeft een leuke flits in sommige gevallen. De meeste leds werken op 3V bij mijn weten.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Stinger666 schreef op 13 mei 2003 @ 16:53:
Doe er voor de lol nou maar een ander ledje op,.... wie weet is je ledje uit zichzelf gefrituurd.

@Datkanveelbeter; ledjes op 5V geeft een leuke flits in sommige gevallen. De meeste leds werken op 3V bij mijn weten.
Frequently Asked Questions CME , afdeling ledfaq.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Dank je voor de aanvulling. Kwas die nog niet echt actief tegen gekomen in die FAQ. ;)

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
het lijk me heel erg sterk dat je mobo "kapot" is, in die zin dat hij geen stroom meer geeft aan de led'jes. Controleer met de handleiding van je mobo of de ledjes écht goed aangesloten zijn. Is dit het geval maar doen ze het niet, dan lijkt me logisch dat je ff een ander ledje probeert. paar minuutjes werk voor een hoop duidelijkheid!!
Pagina: 1