[redhat 8.0] mysql/php

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo weer,

misschien is dit het verkeerde onderwerp in dit forum, maar ik had een vraagje over mysql icm. php

ik wil vanuit een variabele een naam van een apparaat aanduiden en daaruit de naam van een tabel laten vloeien. dat werkt prima, maar ik kom in de knoei met die naam. er zitten namelijk -'s in die naam.. ik heb een makkelijk programmatje die dat kan aanmaken, maar dat is niet de bedoeling :S een php script moet dat doen.

$naam_host = edg-prod-02; #bijvoorbeeld

mysql_query("CREATE TABLE $naam_host ( id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, $naam text, tijd text, datum text, moderator text, locatie text, PRIMARY KEY(id))")or die("Create table Error: ".mysql_error());

en ik wil ook een rij in een tabel de naam 'Naam switch' geven.. wanneer ik dat in dat script invoer krijg ik ook een error 8)7 niet zo gek natuurlijk, maar hoe kan ik het omzeilen..

kan iemand me helpen?

groetjes van Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oepsie, niet goed gekeken,

dit is het verkeerde forum... Ik had hem in dat programming ding moeten zetten :S

kan iemand dat doen?

sorry..

gr. Martijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-09 12:54
Dit heeft toch niets te maken met RedHat?

Ik meen dat een tabelnaam geen spaties en - mag hebben.

edit: Create table op Mysql.com

[ Voor 33% gewijzigd door Speedener op 12-05-2003 15:02 ]

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat dacht je van [code=php] en [/code] gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Speedener schreef op 12 May 2003 @ 15:01:
Dit heeft toch niets te maken met RedHat?

Ik meen dat een tabelnaam geen spaties en - mag hebben.

edit: Create table op Mysql.com
Dat mag hij wel, maar je moet het dan wel duidelijk aangeven.

Bijvoorbeeld voor Access:
SQL:
1
Select [blaat en blaat] From tabelnaam

Ik geloof dat MySQL
SQL:
1
Select `blaat en blaat` From tabelnaam

wel leuk vond. Echt aan te raden is het imho niet. Ik vraag me ook af waarom je dat zou willen? Immers, wat er in je database staat, heeft qua 'layout' niets te maken met de presentatie.

@TS:
En er ging iets fout.. WAT gaat er fout? Heb je foutmeldingen? Zet je sql statement eens op het scherm, wat krijg je dan? En is deze wel geldig?
En een fout moet je niet omzeilen, die moet je oplossen.. :) Waarom wordt er anders een fout gegenereerd?

Sowieso is dit wel iets om door te lezen. :) Hierin staan een aantal tips voor het debuggen. :)

Wil je echt nog veel zinnige antwoorden krijgen, dan is het misschien een idee om je post iets aan te passen, zodanig dat er in staat. Ik mis namelijk foutmeldingen, etc. Zo wordt het wel een gokspelletje voor ons om te helpen. :)

[ Voor 49% gewijzigd door gorgi_19 op 12-05-2003 15:14 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De vraag is dus; waarom kan een Console Manager van MySQL wel een tabelnaam maken met een - erin en ik niet ;) en waarschijnlijk kan het wel, maar HOE?

en van die rij-naam, ik wil een naam van een rij 'Naam switch' noemen. dat kan die Console manager prima, maar ikke in php niet :'(

foutmelding: Create table Error:

You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '( id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, Naam switch text, tijd text,

haakjes, quotes en al dat gerommel helpt niet echt :S

ongetwijfeld zal het aan mij liggen, maar dit kan niet moeilijk zijn |:( (<-- ikke)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 12 May 2003 @ 15:04:
wat dacht je van [code=php] en [/code] gebruiken?
grapje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 15:21:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '( id INT NOT NULL AUTO_INCREMENT, Naam switch text, tijd text,
Zet je sql statement eens op het scherm (door middel van echo), wat krijg je dan?
Nope.

PHP:
1
echo $blaat;

is veel duidelijker dan:
echo $blaat;

* gorgi_19 vindt het eng worden hier en begint weer aan de voettocht naar /14.. :+

[ Voor 29% gewijzigd door gorgi_19 op 12-05-2003 15:34 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het werkt :D dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Bah, wat doen al die P&W meubels hier opeens ? Weg jullie! ;)

* moto-moi doet een late move naar P&W

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1