• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Ik heb sinds kort een nieuwe carkit voor mijn Nokia 8310, een Speedsound KML-2 via GSMWeb.nl. Ingebouwd, aangesloten en geïnstalleerd; het ding werkt prima, schakelt de autoradio mooi uit en klinkt zuiver en storingsvrij.

Nu is er 1 klein probleempje waar ik met mijn vorige carkit (zo'n Hapé ding van de Makro, stuk goedkoper) geen last van had. De 8310 detecteerde dat ding namelijk als Handsfree, met een autootje in het display. Bij de Speedsound gaat de 8310 echter in 'earphone-mode' :?

Het beïnvloedt het bellen en gebeld worden niet, maar ik zou wel graag willen instellen dat het licht van de telefoon bijvoorbeeld aanblijft tijdens het in de carkit zitten. Dat kan dus nu niet meer. Heb reeds een mail gestuurd aan GSMWeb, nog geen antwoord, en ook Google en de search hier leveren me geen antwoord op dit specifieke probleem op.

Geen van beide zijn natuurlijk originele Nokia carkits, dat is waar, maar dan is het nog wel raar dat die 'goedkope' carkit wel als zodanig werd herkend en de Speedsound niet.

Herkent iemand dit probleem en is er een eventuele oplossing?

• d10n
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2018
Nou... intussen antwoord gekregen van GSMWeb:
Dat klopt inderdaad. De gsm herkent de speedsound als zijnde een hoofdtelefoon. Dit heeft geen nadelige invloed op de werking van de telefoon.
Ergo: nix aan te doen dus. :X
Doe er uw voordeel mee.