AGP en PCI videokaart gecombineerd voor dual monitor.

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Naar aanleiding van deze thread Monitor op TV-out heb ik dus een PCI videokaartje gekocht. Het gaat hier om een XFX Riva TNT2 M64 32Mb videokaartje.

Nu heb ik de instructies in de handleiding ervan doorgelezen, maar nu wordt er geen woord gerept over twee kaarten in één pc. Hoe kan ik dan het beste die tweede kaart installeren, want had hem er net al in gestopt, maar toen werd er op beide monitoren geen beeld gegeven (er werd wel doorgestart naar Windows XP)

Moet ik eerst de drivers van die PCI-kaart installeren, dan er pas instoppen en dan zou het moeten werken ?!

Even wat gegevens.

Proc: PIV 2,53 Ghz
Mobo: Asus P4S533-E
Mem: 512 Mb DDR PC2700
Video 1: Point of View Geforce 4 MX440-SE
Video 2: XFX Riva TNT2 M64 32Mb

Wie kan mij helpen..... search leverde mij niets op

Verwijderd

Misschien tijd voor een dual monitor FAQ?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 14:41 ]

• Red
Mijn PC boot niet met mijn nieuwe videokaart... dat doet hij wel

Blaas als eerst de nieuwe videokaart even goed schoon van stof, en blaas het AGP slot even goed leeg. Druk de videokaart er daarna goed in. Test even of hij boot. gedaan

Reset je bios eens. Dit kan je doen door een jumper op je moederbord te gebruiken, de juiste staat wel in je handleiding. Je kunt dit ook doen door de batterij er een tijdje uit te halen. jumper vrij mobo, maar wel gereset, werkt nog niet

Had je eerst een PCI videokaart en nu een AGP of anders om? Dan moet je in je bios instellen dat hij als eerst naar een PCI of AGP kaart gaat zoeken. Want als er ingesteld staat dat hij naar PCI moet zoeken en er zit een AGP in werkt het hoogstwaarschijnlijk niet. nee, heb ze nu alle twee....

Heb je een VGA onboard? Zorg dat deze disabled staat als je er een losse (PCI/AGP) videokaart in hebt. Dit kun je doen in je bios, het staat meestal onder "integrated perhipals". gaat niet op voor mij

Het kan ook zijn dat je voeding het niet trekt. Heb je een redelijk zwakke voeding en een videokaart gekocht die veel neemt? Dan zou ik als eerst maar eens gaan kijken voor een nieuwe voeding. voeding is voldoende

Had ik nl. allemaal al doorgelezen, vandaar mijn post

Sorry shivan..... had je edit nog niet gezien, hoewel hij wel gewoon goed in mijn post staat :? weird :?

[ Voor 6% gewijzigd door Red op 12-05-2003 14:50 . Reden: sub erbij ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

DoRRoN schreef op 12 May 2003 @ 14:47:
[...]

Had je eerst een PCI videokaart en nu een AGP of anders om? Dan moet je in je bios instellen dat hij als eerst naar een PCI of AGP kaart gaat zoeken. Want als er ingesteld staat dat hij naar PCI moet zoeken en er zit een AGP in werkt het hoogstwaarschijnlijk niet. nee, heb ze nu alle twee....
Volgens mij heb je deze niet begrepen- je moet in BIOS de VGA SEQUENCE (oid) op PCI/AGP zetten. Probeer dat eens.

En je zegt 'voeding is voldoende'- wat is volgens jou 'voldoende'?

Oslik blyat! Oslik!

• Red
dion_b schreef op 12 mei 2003 @ 14:54:
[...]

Volgens mij heb je deze niet begrepen- je moet in BIOS de VGA SEQUENCE (oid) op PCI/AGP zetten. Probeer dat eens.

En je zegt 'voeding is voldoende'- wat is volgens jou 'voldoende'?
450 Watt voeding..... ff nog maar eens proberen dan die instellingen in de bios te veranderen. Maar het klopt dus wel, eerst de hardware er in en dan pas drivers installeren ?! Heb nl. wel eens bij een paar dingen meegemaakt dat je eerst de software + drivers moest installeren en daarna pas de hardware er in mocht zetten (weet overigens niet meer met welk stukje hardware dat was)

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-03 13:06

Rum

DoRRoN schreef op 12 May 2003 @ 14:56:
[...]

Heb nl. wel eens bij een paar dingen meegemaakt dat je eerst de software + drivers moest installeren en daarna pas de hardware er in mocht zetten (weet overigens niet meer met welk stukje hardware dat was)
USB-apparaten misschien???

Je kunt gewoon de kaart insteken, maar denk er goed om dat je die PCI-kaart niet direct onder je AGP-slot plaats, maar in pci-slot 2 of verder. anders gaat t niet werken! Daarna de drivers installeren.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Sommige USB printers/sanners hebben inderdaad die narigheid.
Tevens had 3Com in het verleden de PreInst die je moest uitvoeren voor je de NIC plaatste.
Ik snap alleen 1 ding niet.
Waarom niet een Radeon based VGA kaart nemen, of een Ti4200 ofzo.
Die hebben 9 van de 10 keer een DVI-poort, en die is met een convertertje perfect als 2e analoge poort te gebruiken. Heb je toch Dual monitor, en maar 1 kaart, dus geen gezeik met incompatibiliteit etc.

• Red
Rum schreef op 12 mei 2003 @ 15:09:
[...]

Je kunt gewoon de kaart insteken, maar denk er goed om dat je die PCI-kaart niet direct onder je AGP-slot plaats, maar in pci-slot 2 of verder. anders gaat t niet werken! Daarna de drivers installeren.
Had ik al gelezen in de FAQ, heb het nu zo in mijn pc zitten.

----- AGP ------ Geforce 4 MX 440SE
---- pci vrij -----
---- pci vrij -----
---- pci vol ----- XFX Riva TNT2 M64 32Mb daar moet hij dus komen, als het gaat werken....
BredeP schreef op 12 mei 2003 @ 15:13:
Waarom niet een Radeon based VGA kaart nemen, of een Ti4200 ofzo.
Die hebben 9 van de 10 keer een DVI-poort, en die is met een convertertje perfect als 2e analoge poort te gebruiken. Heb je toch Dual monitor, en maar 1 kaart, dus geen gezeik met incompatibiliteit etc.
* Red is nog een student. Bovendien, waarom zou ik mijn 2 maand geleden aangeschafte Geforce 4 MX 440 de deur uit doen, aangezien ik toch weinig games speel. Dan is een tweede PCI-kaart aanschaffen toch echt goedkoper om dual monitor te draaien.

Even nog wat aanvullende informatie:

In de bios kan ik alleen de volgende settings veranderen onder PCI Configuration.
PCI / VGA Palette Snoop is enabled (kan ook disabled worden)
Primary VGA Bios - AGP (kan ook op PCI gezet worden)
Misschien dat iemand me dan verder op weg kan helpen :)

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
zet em even op PCI als primary VGA bios even wisselen tussen pci-sloten wil ook wel eens helpen. Maar volgens mij moest je als je en PCI en AGP erin hebt Prim VGTA bios op PCI zetten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Yup, dat 'PRIMARY VGA BIOS' is dezelfde setting als de 'VGA SEQUENCE' of tig andere benamingen :z
The great thing about standards is that there are so many to choose from :+

Oslik blyat! Oslik!

• Red
dion_b schreef op 12 mei 2003 @ 17:04:
Yup, dat 'PRIMARY VGA BIOS' is dezelfde setting als de 'VGA SEQUENCE' of tig andere benamingen :z
The great thing about standards is that there are so many to choose from :+
Inderdaad, het werkt nu perfect... :)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:34

LopeZ

Too much is never enough

Basic vraag..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.