Hier in huis staat een medion PC (van de Aldi) met aan boord o.a. een pentium IV 2,6 GHz, Geforce4 Ti4200, IEEE 1394 en een SiS 100Mbit Ethernet kaart. De verbinding met internet wordt gerealiseerd door een DHCP server van onze provider die een IP-adres en al wat nog meer toekent aan de aangesloten PC. Met de oorspronkelijke instellingen (vanuit de winkel zeg maar) zijn er nooit problemen geweest met de internetverbinding. Na het besmet raken met het Nimda virus is windows (XP) opnieuw geinstalleerd met een WinXP Pro cd. Vanaf dit moment werken de automagische DHCP instellingen niet meer met de Medion PC. Geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen. Alle andere PC's in huis draaien ook (dezelfde versie van) win XP pro en hebben geen enkel probleem met de DHCP server...
Nu kan ik 2 dingen doen: Ik kan uren en uren op internet gaan zoeken om te proberen een oplossing te vinden voor dit hele vreemde probleem OF ik kan de RECOVERY functie van Medion proberen (Retten.exe) en hopen dat die de instellingen weer goed zet. Nu vraag ik me wel af al mijn documenten die ik heb gebackupped op de D partitie van de HD wel intact blijven als ik retten.exe uitvoer...?? Ofwel, wordt alleen de C partitie ge-recovered, of wordt ook de D partitie geformatteerd??
Wie heeft een oplossing voor mijn eerste probleem, of een antwoord op mijn tweede vraag??
Groeten
Tinus
Nu kan ik 2 dingen doen: Ik kan uren en uren op internet gaan zoeken om te proberen een oplossing te vinden voor dit hele vreemde probleem OF ik kan de RECOVERY functie van Medion proberen (Retten.exe) en hopen dat die de instellingen weer goed zet. Nu vraag ik me wel af al mijn documenten die ik heb gebackupped op de D partitie van de HD wel intact blijven als ik retten.exe uitvoer...?? Ofwel, wordt alleen de C partitie ge-recovered, of wordt ook de D partitie geformatteerd??
Wie heeft een oplossing voor mijn eerste probleem, of een antwoord op mijn tweede vraag??
Groeten
Tinus