Toon posts:

[winXP] DHCP werkt niet meer na reinstall windows*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hier in huis staat een medion PC (van de Aldi) met aan boord o.a. een pentium IV 2,6 GHz, Geforce4 Ti4200, IEEE 1394 en een SiS 100Mbit Ethernet kaart. De verbinding met internet wordt gerealiseerd door een DHCP server van onze provider die een IP-adres en al wat nog meer toekent aan de aangesloten PC. Met de oorspronkelijke instellingen (vanuit de winkel zeg maar) zijn er nooit problemen geweest met de internetverbinding. Na het besmet raken met het Nimda virus is windows (XP) opnieuw geinstalleerd met een WinXP Pro cd. Vanaf dit moment werken de automagische DHCP instellingen niet meer met de Medion PC. Geen enkel idee waar het aan zou kunnen liggen. Alle andere PC's in huis draaien ook (dezelfde versie van) win XP pro en hebben geen enkel probleem met de DHCP server...
Nu kan ik 2 dingen doen: Ik kan uren en uren op internet gaan zoeken om te proberen een oplossing te vinden voor dit hele vreemde probleem OF ik kan de RECOVERY functie van Medion proberen (Retten.exe) en hopen dat die de instellingen weer goed zet. Nu vraag ik me wel af al mijn documenten die ik heb gebackupped op de D partitie van de HD wel intact blijven als ik retten.exe uitvoer...?? Ofwel, wordt alleen de C partitie ge-recovered, of wordt ook de D partitie geformatteerd??

Wie heeft een oplossing voor mijn eerste probleem, of een antwoord op mijn tweede vraag??

Groeten
Tinus

Verwijderd

Een recovery gaan draaien omdat er vermoedelijk een instelling niet goed is lijkt me toch wel heer erg overdone, niet?
Als je nou aangeeft wat voor problemen je hebt me de dhcp, dan kunnen we daar naar kijken.

Verwijderd

Topicstarter
De PC kan geen verbinding krijgen met de DHCP server. Bij het 'herstellen' van de TCP/IP verbinding krijg ik na een minuutje of 2 de mededeling dat er een fout is opgetreden in het vernieuwen van het IP-adres en dat ik contact moet opnemen met de netwerkbeheerder.

Verwijderd

Draait je dhcp-client service wel?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

Xtremelead

powered by E-MU

Als je een vast ip adres opgeeft, werkt alles dan wel goed?

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-09 12:13

ThaHandy

Discovery Channel

wat is je provider?

Verwijderd

Topicstarter
Ja bij een vast IP-adres werkt het wel, maar dat is een beun oplossing en vind mijn provider ook niet leuk.
Even ter info: Alle DHCP / DNS etc. ondersteunende functies staan ingeschakeld. Sterker nog: ik heb 2 PC's tegelijkertijd voorzien van dit OS, en de ene doet het als een zonnetje, maar de Aldi PC heeft geen internet/netwerk (tenzij ik dus handmatig dingen ga invoeren, maar zoals gezegd is dat niet de oplossing die ik zoek)

Het irritante is dus, dat toen de PC net gekocht was, met alle software pre-installed, deed de PC inclusief internet/netwerk het feilloos....

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Dit heeft niets met Software Algemeen te maken. Omdat het een windows probleem is hoort het in Windows Operated Systems.
Software Algemeen -> Windows Operated Systems dus ;)
Verder pas ik de topictitel aan, want "Medion PC DHCP probleem" zegt eigenlijk nauwelijks iets over je probleem ;)

Verwijderd

TS Begrijp ik nou uit je verhaal dat je met meerdere pc's tegelijk van de DHCP functie van je provider gebruik wil maken? dan kun je begrijpe dat dat niet werkt. Of werk je met een router ?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, er wordt gebruik gemaakt van een router en hierop zijn op dit moment 8 PC's met succes aangesloten. Dus daar ligt het ook niet aan.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 16:11:
Ja, er wordt gebruik gemaakt van een router en hierop zijn op dit moment 8 PC's met succes aangesloten. Dus daar ligt het ook niet aan.
Dan wordt je IP adres toch niet gegeven door je provider maar door je Router. Als alle andere pc's gewoon gebruik kunnen maken van internet dan ligt het in ieder geval niet aan je provider.

Heb je al eens lokaal geprobeerd te pingen zoals:

ping 127.0.0.1

als dat werkt dan werkt in ieder geval je TCP/IP protocol, dan moet je je probleem echt gaan zoeken in de andere eigenschappen van je netwerkverbinding.

Heb je wel ingesteld bij Internet protocol (TCP/IP) properties dat je gekozen hebt voor "Obtain an IP address automatically?

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 16:18 ]

Pagina: 1