Toon posts:

Postfix: mail onderscheppen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg zojuist een belletje van een klant "help, mijn email programma staat als een gek email te versturen sinds ik die ene .jpg attachment opende. Heb ik een virus, zo ja, welke?"

Nu herinner ik me zoiets als dat postfix een optie heeft om ALLE email die de klant verzendt, te kopieren naar een andere mailbox. Maar ik kan er niets meer over vinden.

Inmiddels ben ik er achter dat het Fizzer is. Toch zou ik graag willen weten of dit mogelijk is. Is er een postfix optie om tijdelijk alle email naast verwerken ook op te slaan?

thanx in advance

• bkor
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dat kan je met de always_bcc optie doen.

Gebruikt die klant Postfix voor de inkomende mail? Zoja, pas dan wat header & body filters toe. Gewoon alle executables weigeren (exe/pif/vbs/...). Als ze zograag ooit een .vbs of een .exe willen versturen, dan kunnen ze het zippen. Hiermee kan je de meeste virussen tegenhouden zelfs als je virusscanner ze nog niet kent. In combinatie met Amavis hoef je je niet meer druk te maken om email virussen. Vergeet niet om de firewall zo in te stellen dat al het email verkeer alleen vanaf de mailserver mag komen.

Verwijderd

Topicstarter
geweldig, dat moest ik hebben! Dank je wel!

Ik ga op korte termijn een virusscanner er tussen stoppen inderdaad, werkt nog beter dan headers. Verder, tja, ik ga me niet bemoeien met het bedrijfsnetwerk van de klant. Dat is helemaal niet de afspraak, dus ik hou m'n vingertjes thuis :D

edit:
ehm... slotje mag, als er nog eentje over is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 15:38 ]