[Afstandsbediening, Universeel] Ben code kwijt voor tv

Pagina: 1
Acties:
  • 300 views sinds 30-01-2008

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-01 13:48

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Voor mijn 15 jaar oude SHARP toestelletje heb ik heel lang geleden ooit een universele afstandsbediening gekocht. Vorig weekend heb ik de batterijen vervangen en ben in slaap gevallen op dat ding in bed.

Waarschijnlijk heb ik hierdoor de programmering gereset enzo. Nu ben ik aan het zoeken geslagen, maar kan nergens een manual oid vinden.

Afstandsbediening/tvl specs:

Merk: CME
Type: IR 8050
Toestel: Sharp CV-3710S

Natuurlijk gegoogeld. En kwam wel op www.cme.it terecht.

Nu is dat ding van mij al zo'n 8 jaar oud ofzo. De afstandsbedieningen die ze daar laten zien, is dus niet eentje die ik heb.

Heb al geprobeerd om dat programmatje te installeren voor oude remote controls. Maar kan daar niet mijn afstandsbediening bij vinden. En dus niet de programmeringscode voor mijn toestel.

En heb week geleden een mailtje verstuurd naar het callcenter, en nog een keertje een herinnering. Maar nog niets op gehoord. Misschien omdat ik het in het engels heb gedaan, mijn italiaans is niet echt juh-van-het. :'(

Vandaar deze posting of iemand HEEL toevallig ook zo'n ding heeft en mij kan vertellen hoe ik mijn afstandsbediening opnieuw kan programmeren. Nu moet ik bij het verwisselen van de zender steeds mijn warme bedje uit... ;)

Of iemand kan toch beter zoeken dan ik. _/-\o_

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-04 17:54

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb ook een universele afstandsbediening, in het boekje staat het merk van je toestel wel. Misschien dat de codes daarvan werken met je afstandsbediening... de codes zijn in ieder geval; 044, 054, 119, 124

Profile

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
:/

Euhm ik bedoel hier ook mee dat ik dus geen boekje meer van heb.

Ik weet niet welke afstandsbediening jij hebt, maar heb al gezien dat de code voor die tv van die CME afstandsbedieningen bij elke soort wel weer anders is.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

M.I.G. schreef op 12 mei 2003 @ 13:54:
:/

Euhm ik bedoel hier ook mee dat ik dus geen boekje meer van heb.

Ik weet niet welke afstandsbediening jij hebt, maar heb al gezien dat de code voor die tv van die CME afstandsbedieningen bij elke soort wel weer anders is.
Ik bedoelde ook mijn boekje ;)...
Tja, het zal wellicht een ander merk afstandsbediening zijn, maar je kunt het op z'n minst erop wagen.

Profile

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Oke, ik zal het erop wagen. Code's zijn genoteerd.

Weet trouwens ook niet hoe ik het moet programmeren. Heb wel een voorbeeldje van een andere remote daar op de site, maar dan moet je 1 voor 1 programmeren.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Bij mij is het zo dat ik op de SET knop moet drukken, dan moet kiezen welke functie (dus TV1, TV2, DVD, Video, etc) en dan weer op SET moet drukken en uiteindelijk de code in moet geven. Daarna brandt bij mij het indicatielampje even en is de instelling gemaakt, dan nog een kwestie van proberen.

Profile

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
ff een kickje aangezien er nu wat meer mensen thuis zitten met evt. zo'n afstandsbediening.

kan met programma van de site niet vinden welke code ik moet gebruiken

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

M.I.G. schreef op 12 May 2003 @ 21:50:
ff een kickje aangezien er nu wat meer mensen thuis zitten met evt. zo'n afstandsbediening.

kan met programma van de site niet vinden welke code ik moet gebruiken
Die codes die ik je gaf zijn voor sharp tv's, als die niet werken, dan zou ik niet weten welke je dan moet hebben, aangezien er niet meer in mijn boekje beschreven staan.

Profile

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

koop voor €10,00 anders een philips universele afstandsbediening, die heeft een automagische codezoeker. Leg je die afstandsbediening twee minuten voor de tv, en klaar is kees....

• M.I.G.

M.I.G.

[like an alien]

Topicstarter
Om nou een nieuwe te kopen is natuurlijk niet de bedoeling.

Die codes zijn natuurlijk weer per model afstandsbediening anders.

Maar toch, na anderhalve week wachten (waarschijnlijk zo lang geduurd voor het vertalen) toch een mailtje terug.
Dear sir, programm your RC8050 with code
810 in the following way:

- press and keep SHIFT button
- insert code 810
- let SHIFT button.

Now your RC is ready to use.

If this code does'nt work please try to use these other ones:
800/801/805/811/812/816/817/852.

Best regards.

CME SRL
In ieder geval bedankt voor de moeite. Vanavond eens uitproberen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:43

LopeZ

Too much is never enough

Dicht, heeft niets met computers te maken
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.