[Linux suse] traagheid??

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb suse 8.0 geinstalleerd (hier deed ie al vrij lang over (dual speed cd-rom) )
Maar als ik bv Internet-browser wil openen duurd dit ongeveer vijf minuten.

Aan het systeem ligt het niet (denk ik).
Het is een 3 gb server met genoeg ram geheugen +100mb
KDE Standaard +netwerk software en een webserver.

Wat ook raar is, is het netwerk. ik kom wel op het internet maar kan niet op het netwerk. Op het netwerk draaien 2 mac servers, 15 mac's en 5 winxp's hier moet dus een linux server gaan draaien, MYsql, PHP, Apache.

Kan iemand mij misschien helpen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Zo te horen wel een vrij oud systeem an sich?!?
Misschien is Suse8 gewoon iets te zwaar...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 17:09

wzzrd

The guy with the Red Hat

Is het niet een idee om wat meer info te geven over:
- het systeem?
- het netwerk?
- wat dat ding moet doen?
- etc?

Wellicht ook een aardig plan om de FAQ eens door te spitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is idd een vrij oud systeem, maar er heeft nt 4.0 op gedraaid met vrij zwaare proggie's

het was van de ptt telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Geef anders eens wat specs m.b.t. CPU, Memory, merk/type etc...
Zijn ongetwijfeld dan wel wat mensen die tips hebben...
* Brede P is n00b op gebied van Linux...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je een beetje kan lezen staat er wat ie moet doen, wat voor netwerk het is!!!

Maar speciaal voor jou wzzrd

Systeem:
PTT TELECOM ds 5-120
120 mh
3 gb
128 mb EDO Ram
Dual speed cd-rom speler

Netwerk:
2 mac 10.2 servers
15 Mac machines
5 winxp machines

Werkzaamheden:
Apache
PHP
Mysql

Wat lukt er niet goed??
Traagheid duurd +- vijf minuten om een webbrowser te openen.
Internet lukt wel, netwerk zien lukt niet. pingen wel.

Mysql, apache, php nog niet geprobeert, moet eerst linux goed draaiend hebben.

Zo voldoende info??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

een 120mhz computer loopt traag vindt je? Ja, en is dat raar dan? Het is een hele oude computer, je gebruikte nieuwe software dus kan je dan verwachten dat het langzaam zal lopen. Als je die computer als server wilt gebruiken zou ik geen grafische omgeving gebruiken maar gewoon via de console werken.

MechWarrior || Monsters Game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat moet je in hemelsnaam met een webbrowser en grafische omgeving op een server?

Daarnaast zet je op een dergelijke 'antieke' machine toch ook geen Windows XP?
Dat is wat je nu namelijk min of meer aan het doen bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Nou, zo logisch is het allemaal niet wat je schrijft. Je hebt het over een server, maar ook over een browser. Over LAMP, maar ook over 'op het netwerk kunnen' (whatever that means), dus laten we wel wezen: duidelijkheid was ver te zoeken.
Dat wordt extra bewezen door de reacties van anderen hier nu je gepost hebt dat je machine behoorlijk oud is onderhand. Je kunt prima een LAMP-server draaien op die bak, maar om er er nou én een LAMP-systeem op te zetten én hem in te richten met een X omgeving gaat wat te ver. Het zou - zoals Nelske al zei - ook te ver gaan om op die bak XP en IIS6 te zetten.

Maar goed, het past geloof ik een beetje in de tijdsgeest om alles via een point-and-click systeem te willen doen. En dat is af te raden als je de optimale performance wilt halen uit zo'n systeem. Uit elk systeem.

[ Voor 16% gewijzigd door wzzrd op 12-05-2003 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval bedank da jullie reageren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Ik vraag me nog steeds af wat je met 'het netwerk zien' bedoelt. Wil je Windows-shares op die Windows bakken zien? Dan moet je met samba aan de gang.

Het openen van een browser (er vanuit gaande dat je Mozilla gebruikt) duurt inderdaad even. Met name de iets oudere builds van Mozilla (1.0.x) namen even wat tijd voor ze opgestart zijn. Dat heeft onder meer te maken met het feit dat ze (nog) geen gebruik maken van de toolkits van Gnome of KDE.

Nogmaals: als je een paginaatje PHP op die bak knalt, hem verder met rust laat (dus er niet op surft en geen X hebt aanstaan en zo), zul je zien dat 'ie prima dat paginaatje serveert. Je moet er alleen geen wonderen van verwachten als Mozilla draaien, UT spelen op 1024x768x32, een enorme mySQL database serveren met een breed scala aan PHP pagina's en een enorme sambafileserver en zo. Dat gaat niet werken :)

Off-topic:
Et tu, Nelske, ook jij weg als mod? :'(
* wzzrd wist het nog niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bak is gewoon te traag voor suse 8.0, ik zou je aanraden voor een server debian te nemen, ik heb dit draaien op een p133 64 mb geheugen 60 gig schijf met swap van 512 mb enzo. Ik draai samba (netwerkopslag) met grote hoeveelheden data verkeer, apache (hosting), php, mysql, gameserver van counterstrike. Ik kan er dus echt van alles mee. Ik heb hier wel een keer grafishc opgewerkt, maar dat is echt voor nood als je geen andere computer hebt. Dus gewoon geen grafische shit gewoon een server maken. HET WERKT ECHT PERFECT bij mij en als je hebt gezien wat ik er allemaal mee deed, dan kan jij het ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wzzrd

wzzrd

The guy with the Red Hat

Mjah, maar SuSE kan dat dus ook. Laat dit in vredesnaam niet verzanden in een Debian vs. `echo $RANDOM_COMMERCIAL_DISTRO`, want dat lijkt me niet zo nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:14

deadinspace

The what goes where now?

SuSE 8.0 mag dan wat hoog gegrepen zijn voor 120 Mhz / 128 MB, maar 5 minuten (ik neem aan dat dat niet overdreven was) om een browser is dan nog altijd veel te lang hoor :)
Het zou kunnen dat er iets mis is met DNS bijvoorbeeld, dan moet hij op wat timeouts wachten.

Als je die browser start, is je harddisk dan (erg) actief? Wat zegt top zoal?
Pagina: 1