Toon posts:

partitie software voor windows 2003

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben al een week op zoek naar partitie software voor win 2003 . Bij elk bekende programma krijg ik de melding dat het niet geinstalleerd kan worden op een nt of server operating system..

ik heb geen zin om 1 of ander vaag proggie te gebruiken, en de kans te hebben dat ik mijn data verlies...

ik heb al uitgebreid gezocht op got en google....

wie o wie heeft er tips ??????

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Wat bedoel je met partitiesoftware? Kan de LVM van Windows zelf je niet verder helpen?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 partities... elk van 10 gig.. het probleem is dat ik sinds kort final scratch heb, en dat ik alle mp3s in 1 map mag plaatsen in de c schijf... dus wil ik deze 2 partities samenvoegen zodat ik meer mp3tjes tot mijn beschikking heb..

wat is LVM btw?

Verwijderd

kan volume manager het niet..? Lijkt me dat het ntfs filesystem echt veel veranderd is t.o.v. van win2k..is allebei ntfs5 als ik het goed heb.. :)

http://www.powerquest.com/volumemanager/

Verwijderd

Topicstarter
hehe deze had ik al gedload, maar die wilde ook niet installen... deze gaf een andere melding... iets met dat ik niet op xp georienteerde systemen niet kan installen... hehe dus net omgedraaid....

ps ik draai op fat32

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 13:34 ]

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

--> Software Algemeen

Wat voor een melding geeft PM precies?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
oh zou ik het moeten proberen opnieuw te installen,

maar het komt erop neer, dat versie 8 pro niet wil installen omdat ik een server related systeem heb.. dus nt based... en dat daar aparte software voor is...

namelijk volumemanager... maar die vertelt met dat deze software niet geschikt is voor xp maar voor nt based operating systems.....

• AirX
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 20:02

AirX

Tweak Guru

Klopt, omdat windows 2003 een server editie is wil PM8 niet installen, moet je volume manager hebben en die is €€€ :(

Een goed alternatief: http://www.terabyteunlimited.com/bootitng.html

Downloaden, installen en dan een bootflop maken. Niet de bootmenu zooi installen! Want er zit eigenlijk een trial periode van 30 dagen op, maar als je zo'n utilitie disk maakt (waar een echt handig partitie prog op staat, ondersteunt echt alles, inc resizen van NTFS, Linux, beos, alles :)) dan kun je daar gewoon van boten en dan kom je vanzelf in een GUI onder dos en kun je de partition manager selecten. Werkt echt relaxed! :D

Verwijderd

Topicstarter
laten we zeggen dat geld geen probleem vormt... hehehe

ik heb dus die volume manager ook geprobeerd te installeren...
maar geen succes.

eindelijk heb ik een dual boot systeem. ik zit dus met dit probleem dat ik Final Scratch wilde installeren. na 3 dagen is dit ook eindelijk gelukt (het draait onder linux). ik wil dus eigenlijk niet in dos enzo gaan kloten, omdat ik bang ben dat ik dan het e.e.a. kan verneuken...

bovendien draait dit systeem op een laptop, zonder floppy disc... dus....

als er andere mogelijkheden zijn, hoor ik het graag.....

Verwijderd

Topicstarter
ok ik heb het probleem opgelost..

aangezien ik denk dat windows 2003 te nieuw is voor de software, heb ik de schijf eruitgehaald en in een ander systeem gehangen. daar de partities gemerged .. et voila

thanx voor jullie hulp i.i.g.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Kan je het niet gewoon met Partion Magic doen ik heb het er namelijk ook op staan maar ik kon hem gewoon vergrooten en verkleinen hoor!!

Heb je verder niks anders op de schrijf staan??
Pagina: 1