Toon posts:

Geluidomdraaier

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een soort van software die geluid sampled en het negatieve ervan meteen afspeelt zodat je een stilte krijgt.
Dat zou een uitkomst zijn, want dan kan ik 's nachts weer eens slapen.

Dus, het geluid wat mijn microfoon hoort, moet door het stukje software gespiegeld worden en eigenlijk meteen door de speakers weer naar buiten komen.

Iemand?

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je bedoelt anti-geluid. Tja er zijn wel theorieën over, en het is ook wel in praktijk gebracht, alleen daar is dure en goede apparatuur voor nodig volgens mij. En het geluid moet constant zijn, wat het geluid van een pc meestal niet is ben ik bang.

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 23:05
Gaat niet lukken, want je hebt altijd vertraging. Het enige wat eventueel gefilterd kan worden door middel van faseverschuiving zijn monotome geluiden zoals motoren en dergelijke, die continu zijn.

• CV_SmileY
  • Laatst online: 11-09 13:16

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Het probleem hiermee is dat er toch een vertraging zit tussen het onvangen van het geluid en het uitzenden van het 'anti-geluid' met als gevolg dat je er niets mee opschiet. Eigenlijk zou je dus de apparatuur moeten laten ' voorspellen' hoe het geluid (bijvoorbeeld) een miliseconde later moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Jammer...
'k heb een luidruchtige bovenbuur die niet kan kloklezen.
Oordopjes werken niet en de hele nacht een mp3 van een stromend beekje in de slaapkamer om de herrie weg te ebben is ook niet de juiste oplossing.

Verhuizen ja... Da's niet makkelijk...

In ieder geval bedankt.

Verwijderd

in vliegtuigen zit het standaard, en industrieel wordt het ook veel gebruikt.

• megamuch
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

je kan ook ff je bovenbuurman aanspreken (met een eventuele knuppel >:) )

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, 't is een drugsdealer die altijd het huis vol heeft. Gevaarlijke gasten. En ze zijn altijd net stil als de politie komt opdagen, dus schiet ik er niets mee op.

In een vliegtuig ja. Had ik nooit eerder aan gedacht, maar ik vind het wel logisch.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Even een anti-geluid naar boven richten >:)

Hmm, drugsdealer...

Goed je best doen op school en wegverhuizen :P

[ Voor 51% gewijzigd door Wekkel op 12-05-2003 13:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Juist. Ik doe m'n best.

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 07:49

Willem2

Ω is futile

je kunt ook een Tesla Coil bouwen; dan is het *heel* snel stil boven! :)

Wat het ook goed doet, is een luidspreker aan het plafond monteren die een extreem lage frequentie weergeeft (< 6Hz). Mensen horen dit niet, maar nemen dit wel waar.
Heeft vaak angst als reactue tot gevolg. Misschien gaan hij dan verhuizen? ;)

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Topicstarter
Da's ook een hele goeie... Moet ik alleen zelf wel weg zijn op dat moment anders pak ik mezelf er ook mee...
Kan ik zo'n geluid maken?

Verwijderd

ja met een toongenerator en een hele goede speaker...

Verwijderd

Topicstarter
Ha, dan hoor ik al bij de vermisten. Een toongenerator heb ik niet (tenzij ik het met een stukje software kan doen). Verder heb ik wel goede speakers, maar niet de allerbesten. Ik keek net even achterop; ze beginnen pas bij 65Hz :(
Het leek me best leuk.

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

En de woningstichting?

hmmz

Verwijderd

Topicstarter
Dat is een goeie... Die kunnen niets doen op hun manier.
't Is in Nederland zo, dat de crimineel meer rechten heeft dan de gedupeerde.
Zij doen alleen maar iets met wat door de politie waargenomen wordt, en zoals ik zei, zijn ze altijd stil op het moment dat de politie verschijnt (2 uren na het telefoontje).
Ik denk dat ik maar eens een toongenerator moet gaan zoeken. Mooi een geluidje maken als wij weg zijn >:)

Verwijderd

Ik vraag me af of een computer echt te traag is om anti geluid te produceren. Acties in de computer vinden plaats op "lichtsnelheid" geluid gaat op "geluidssnelheid". Iet wat speling voor latentie heb je dus wel als de mic aan je plafond hangt.

ALs je het gaat testen maak dan wel een proggie dat zo "dicht mogelijk bij de hardware" draait. makkelijkste is dus ff poortje aanspreken in C onder dos. mic poort uitlezen inverten en onmiddelijk outputten naar je wav poort.

Uit een heeeel oud soundblaster programmeerboek kan ik mij herrineren dat dat super eenvoudig moet zijn op in elkaar te frutten. Misschien dat iemand je bij de Programming & Webscripting kan helpen

Verwijderd

om een toon van 6 hz te maken heb je een HELE grote speaker nodig en dan een toon generator... daar komt nog bij dat de tonen op die zeer lage frequenties dodelijk zijn je hart gaat door de vibraties namelijk op die frequenties kloppen en dat is te weinig om in leven te blijven dat garandeer ik je... en idd daar heb je jezelf ook mee en andere onschuldige nette buren etc etc dus dat lijkt me een HEEL slecht idee...

Wat wel een optie is is een opname maken van die herrie en ermee naar de politie gaan moet je wel iets hebben waarmee de tijd van de herrie aannemelijk gemaakt kan worden...

of annonieme tip van drugsdealen ofzo maar ja zal wel niet zon hoge prio hebben als flitsen :(

een CD speler kan trouwens ook tonen van 1 hz afspelen dus als je die tonen op een CD kan fikken ben je er :*) alleen die speaker nog en zorgen dat het BUITEN het bereik valt waarop je iemand kan doden ik D8 dat het van 7 tot en met 13 hz was maar weet het niet zeker

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 14:04 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Een toon aanzetten rond de 1000 Hz, net genoeg om hoorbaar te zijn voor de bovenbuurman. Na 10 minuten wordt ie dat echt wel zat :P

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@legolas_1973
Daar heb je gelijk in. Flitsen verdienen ze meer mee.
@Boos Ei
Heb je een video camera? En een klok op je kamer of teletext op je tv.
Neem dit dan op, (wel geluid van je tv uit lol) inclusief de teletext klok (dit is namelijk aannemelijker dan een klok op je kamer die je anders kunt instellen).
Misschien dat het dan helpt. Ohw... voor ik het vergeet.
Volgens mij is het niet verboden om lawaai te maken tot 22:00 uur. maar dit weet ik niet zeker. Volgens mij is het van 10 uur 's ochtends tot 22 uur 's avonds.
Ik hoop dat je er succes mee hebt, want het is echt ontiegelijk iritant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 13:54:
Dat is een goeie... Die kunnen niets doen op hun manier.
't Is in Nederland zo, dat de crimineel meer rechten heeft dan de gedupeerde.
Zij doen alleen maar iets met wat door de politie waargenomen wordt, en zoals ik zei, zijn ze altijd stil op het moment dat de politie verschijnt (2 uren na het telefoontje).
Ik denk dat ik maar eens een toongenerator moet gaan zoeken. Mooi een geluidje maken als wij weg zijn >:)
impliceert dit dat je het er niet mee eens bent?

je kan iemand moeilijk bestraffen omdat iemand anders hem alleen maar ergens van beschuldigt.

Verwijderd

Topicstarter
1of1: Gelukkig een positief geluid. Ik dacht al dat het zou moeten kunnen, want jaren geleden kon mijn oude MSX met Philips Music Module ook al iets dergelijks (het geluid wat ie hoorde vervormen tot een lachwekkend toontje) en dat ging om een 3.5 MHz computertje.

Ik wist verder niet dat laag frequent geluid levensgevaarlijk zou kunnen zijn, dus moet dat maar niet. Doch, als het evenver draagt als gewoon geluid, zal het geluid alleen bij hem doordringen en niet bij iemand anders.

Het geluid opnemen en aan de politie laten horen is geen optie. Rechtsgeldig heb je daar niets aan omdat je het geluid zelf ook kunt maken.

Maar laten we het bij het softwarematige van dit onderwerp houden, want ik vind het razend interessant om erachter te komen hoe ik hem met geluid aan kan pakken.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 14:19:
[...]

impliceert dit dat je het er niet mee eens bent?

je kan iemand moeilijk bestraffen omdat iemand anders hem alleen maar ergens van beschuldigt.
Je hebt wel gelijk, maar als gedupeerde ben je er na 2 jaren wel goed zat van; dat gevoel dat je alles doet om er vanaf te komen, maar dat de instanties met handen en voeten gebonden zijn.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

kun je niet de politie overhalen om bij jou thuis op de een of andere manier te "monitoren".

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
@ORion84
Kijk dat vind ik nu een interesant idee.
Je kunt het altijd vragen, maar je moet er zeker van zijn dat het altijd gebeurd.
En dan moet het zo zijn dat er niet van die agentjes komen maar juist burger figuren.

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 12:04
Voor geluidsoverlast? Ik denk dat ze betere dingen te doen hebben... (no offence)

Bel de IAVD op dat er een drugsbende boven je appartement zit >:)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is ook een interessant idee. Van één der agenten heb ik zelfs het privé 06 nummer, maar ik vind het wel moeilijk om dat nummer midden in de nacht te bellen (stel dat hij geen dienst heeft).
Verder, als ze komen, dan luisteren ze een half uurtje ofzo.
Het zou wel heel erg fijn zijn als ze hier een weekendje logeerden en wij even op vakantie ofzo.

Een camera is ook wel een leuke optie, maar wat ik kan filmen is zo beperkt. Want ik kan eigenlijk alleen maar het balkon filmen.
Het geklapper van deze deur bijvoorbeeld, is ook midden in de nacht goed te horen, als deze met een rotgang tegen de railing aanknalt: http://members.chello.nl/j.jelsma/1.avi
Of gewoon het treiterende "van het balkon af rachelen op ons terras": http://members.chello.nl/j.jelsma/2.avi (mijn vriendin durft de tuin al niet meer in)
Of het bij ons in huis loeren: http://members.chello.nl/j.jelsma/3.avi (de gordijnen staan bijna constant dicht).

Ik hoop dat ik hier ook iets mee kan.

Maar ik heb het idee dat de mods dit topic hier niet meer willen hebben, daar het niet meer over software gaat. Sorrie.

Verwijderd

Dus laten we het over software gaan hebben. Ik heb al even gegoogled maar zo snel niets kunnen vinden, er zijn wel erg veel scripties gemaakt over dit onderwerp als ik google mag geloven. Misschien is er een waarin proefondervindelijk wordt aangetoond dat antigeluid kan werken. Als deze proef dan met een PC is gedaan kun je kijken of je die student de software kan laten sturen.

Of zelf gaan proggen natuurlijk :P

Verwijderd

Topicstarter
Proggen deed ik jaren geleden nog in het MSX tijdperk... Daar ben ik helemaal uitgegroeid... Jammer... Programmeren kan ik niet meer :(
Pagina: 1