WD400JB met geen mogelijkheid te installeren

Pagina: 1
Acties:

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Oke ik heb dus een WD400JB schijf gekocht jah idd zo'n 8MB cache schijf, leek met leuk een snelle bootschijf. Dit alles komt aan mijn Asus A7V te hangen met een Promise ATA100 controller. Het probleem is ik krijg deze schijf met geen mogelijkheid geinstalleerd :( niet op de Promise ATA100 en ook nie op de normale IDE controller van VIA (ATA66) Kwa jumpers is er nix fout hij hangt single aan een kabel dus jumpers eruit. Bij elke installatie van WinXP of Win2K hangt de pc bij de 1ste bootsessie het meest met de foutmelding ntoskrnl is missing or corrupt, heel soms wil de nog wel eens doorlopen maar krijg meldingen zoals cdrom.sys is corrupt en nog een tig aantal. 1x is de installatie doorgelopen met de foutmelding device timeout device\harddisk\drm1 naja zodra die in Windows was blauw scherm en het was gedaan. Nu komt het leuke ik hang de schijf aan mijn andere pc PII met een Intel ATA66 controller installeert Windows zonder fouten 8)7 en is er nix aan de hand. Iedergeval ik weet redelijk wat van pc's maar dit :X ging dus ernstig twijfelen dat m'n mobo stuk is ofzo of die controllers :O Want het vage is ik zit nu gewoon op m'n pc met mijn oude schijf aan de controller Maxtor 40GB 2MB cache 7200rpm en er is gewoon nix aan de hand alles werkt. Maarja waarom doet WD400JB het dan nie is de toevallig incompatible met de Asus A7V of Promise ATA100 controller B) iedergeval hoop dat iemand een oplossing heeft.

<<<<--EDIT-->>>>
Naja ik heb de schijf geinstalleerd op een andere pc en daarna op me eigen pc gezet, en ik kreeg dus de foutmelding inaccesible bootdevice :( Maar het vreemde is dat als ik me oude schijven formateer en opnieuw installeer er nix aan de hand is. En als ik m'n schijf er gewoon bij hang als data schijf is er ook nix aan de hand. Lijkt wel of mijn moederbord/controllers niet goed data kan schrijfen/lezen naar die schijf.
<<<<--EDIT-->>>>

[ Voor 18% gewijzigd door CycloneX op 12-05-2003 13:24 . Reden: wat toegevoegd ]

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 30-11-2024
Heb je gecheckt of de partitie waarvan je wil booten active geset is (met bijv fdisk of pmagic)? Windows trekt dit altijd erg slecht op vreemde momenten (ook bijv. meerdere partities active zetten is dodelijk).
En ik zou hem voor de zekerheid toch effe op master zetten met een jumper, you never know ;) (maar das alleen bijgeloof)

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Jep dat heb ik ook meerdere malen gedaan met fdisk 1 grote partitie (active natuurlijk) en ook ntfs :) En ook idd ff voor de zekerheid een jumper erin gezet op master, maar dat hielp ook nie :/ heb zelfs ook alles losgekoppelt en alleen met en cd-rom en floppy aan de slag maar nix hielp :'(

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i