[MSTech Versterker] Geluidbrak

Pagina: 1
Acties:

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:53

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Hallo, ik ben in bezit van een MSTech setje. Dus 5.1 kaartje met 5 boxjes + sub.
In het begin kon ik perfect muziek luisteren. Maar sinds de laatste tijd doet mijn versterkertje het niet goed meer.

Als ik mijn geluid omhoog zet --> lampje zwakker
Als ik mijn geluid omlaag doe --> lampje sterker.

Nu doe ik mijn geluid wat harder en dan vervormd de bass en word het geluid brak. Met weinig geluid is het wel goed.

Druk ik het aan/uit knopje in dan is het lampje sterk verlicht. Dan kan ik het geluid hard zetten en dan doet het geluid weer perfect: goede bass en mooi geluid.

Dus hoe kan ik het geluid weer goed krijgen. Dus sterk verlicht lampje krijgen. met mooi geluid.
Het aan/uit knopje in blijven drukken is geen optie ;)

Ik heb de versterker nog niet opengehaald, want ik heb niet zoveel verstand van electro.....

Wauw, een sig!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Het lijkt er op dat je voedingsgedeelte niet genoeg stroom krijgt. Wellicht is je aan/uit knop niet helemaal tof meer. Kan je 'm schoonmaken/blazen op een of andere manier?

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Ik kan hem natuurlijk wel even schoonmaken. Dan zal ik even kijken hoe ik dat ding openkrijg.. (ik zit momenteel op school)
Maar hoe kan het ineens zo raar zijn. Normaal doet hij het goed.
Niet genoeg stroom krijgen..... Ik heb niks veranderd aan de verdeeldoos. Er zijn geen extra apparaten meer aangesloten.

Wauw, een sig!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Het kan zijn dat je aan/uit knop brak is en alleen goed contact maakt als je 'm ingedrukt houdt.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Wekkel schreef op 12 mei 2003 @ 11:28:
Het kan zijn dat je aan/uit knop brak is en alleen goed contact maakt als je 'm ingedrukt houdt.
Ok. Dit snap ik. Je zou helemaal gelijk kunnen hebben. Maar hoe kan het dan, dat het geluid zo brak word.
En als ik het geluid harder/zachter doe, het lampje sterker/zwakker begint te branden?

Ligt dit dan aan de voeding van de versterker.
Ik wou hem terug brengen, maar heb geen garantie meer...... :'( (kan bon niet meer vinden)

Wauw, een sig!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Desnoods sloop je die aan/uit knop eruit (als die werkelijk het probleem is) en zet je er een eigen schakelaar met bijpassende kleur in.

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Wekkel schreef op 12 May 2003 @ 11:31:
Desnoods sloop je die aan/uit knop eruit (als die werkelijk het probleem is) en zet je er een eigen schakelaar met bijpassende kleur in.
Ok. Ik zal kijken hoe dat moet... Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van.... ;)
en een eigen schakelaarknopje vinden :? met bijpassende kleur :?

Ik zal eerst dit proberen...... Ik ga er vanavond wel even mee bezig..... Dus krijg je morgen het wel te horen hoe dit ging.....

Wauw, een sig!

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Nou.. Ik heb gekeken. Ik heb alle schroefjes losgedraaid (incl. de voeding :( )
Ik wou dat huls losmaken. Maar de huls zat helemaal vast. Ik kon dat ding dus niet met een mogelijkheid openmaken. Ik heb de huls gedeeltelijk "opengebroken" (letterlijk).
Maar ik heb verder niks gedaan. Ik kon dus nergens bij. Ik kon hem dus gewoon niet verder openmaken.
En gisteravond heb ik de versterker regelrecht in de vuilnisbak gegooid.
Nu luister ik mijn muziek via mijn Senheisser koptelefoon.

Maar nog 1 vraag: Waar kan ik een versterkertje kopen voor weinig geld, en dat werkt met een 5.1 setje??? En alles moet regelbaar wezen: bass, trebble, voor/achter en harder/zachter.

Wauw, een sig!

• Outerspace

Outerspace

Admin General Chat
Topicstarter
Maar nog 1 vraag: Waar kan ik een versterkertje kopen voor weinig geld, en dat werkt met een 5.1 setje??? De boxen die zijn namelijk nog over...... ( dus er hoeven geen boxen meer bij.En alles moet regelbaar wezen: bass, trebble, voor/achter en harder/zachter.[/quote]

:) *schopje*

Wauw, een sig!

Pagina: 1