Nieuwe Tv + DVD + Geluid + HDD

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Zyphrax
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04-2023
Pas geleden is hier de TV gestorven en nu ben ik met mijn vader aan het kijken naar nieuwe spullen. Bij de plaatselijke Expert hebben we wat boekjes gehaald van de verschillende merken en onze aandacht werd vooral getrokken door JVC.
Nu dachten wij zelf aan wellicht de volgende sets:

Tv
HV-32D25 (zonder meubel) of AV-32Z25S

DVD + Geluid (DVD Home Cinema systeem)
QP-ES1AL (de modellen met staafspeakers zijn niet echt handig in ons interieur)

HDD Recorder
HM-HDS4

Nu vroeg ik mij af of mensen misschien zelf een van deze sets gebruikt en hoe die bevalt. Daarnaast als er een betere set is of een ander merk dat je om een speciale reden aanraadt, let me know. We zoeken gewoon een beetje een nette set en nu gekozen voor alles JVC zodat het mooi op elkaar afstemd. We zoeken bijv niet de Revoy DivX spelende DVD speler ofzo, maar willen wel graag goede spullen ook al kost dat wat meer.

Alvast bedankt.

Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.

Verwijderd

Ik kan je zo al zeggen dat bijna niemand hier zo'm HDD recorder heeft, dat moet of nog komen of zal floppen. Simpel. DVD-R(w) wint het denk ik met gemak van deze HDD opslag methode maar goed, daar verder niks over.
Over de DVD + Speakers wil ik wel graag wat zeggen, je weeet misschien al dat je voor het geld dat je er aan uitgeeft niet al te veel moet verwachten. De Speler zelf zal op zich niets mis mee zijn maar de versterker is ondermaats in de wat grotere huiskamer. 5 x 100 W, 8 ohm bij 1 kHz, bij 0,8% THD lijkt heel veel maar het zijn van die nutteloze specs, 8 ohm bij 1 Khz, daar behaal je inderdaad optimale resulaten mee, is kijken wat het ding doet bij 20-20000 hz op 4 ohm met 0.08 %THD. Voor een gemiddelde kamer en luisteraar zal de set uitstekend voldoen.

Misschien is het handig als je het budget per onderdeel even geeft en de wensen van je vader. Dan kan je altijd nog beslissen een aparte AV-receiver met speakers te halen.

• Zyphrax
Hij heeft niet echt een bepaald budget staan.
We hebben nu ook een versterker staan maar die gaat al over de 5 jaar oud heen, dus die haalt net Dolby Surround ofzo. Persoonlijk dacht ik, nette set van DVD-speler + receiver, staat wat mooier dan zo'n versterker bak die meteen weer €500 duurder is.
Maar als je een goed voorstel hebt hoor ik het graag, we kunnen alles overwegen..

Halverwege mei komt de HDD-recorder uit, het lijkt ons wel een goed apparaat, heeft 80GB opslag. Daarnaast zal het nog wel een jaar :S duren voordat de standaard DVD-R(w) vs DVD+R(w) duidelijk is.

[ Voor 32% gewijzigd door Zyphrax op 12-05-2003 14:30 ]

• Zyphrax
Ook nog even iets over de tv, we hebben niet gekozen voor een plasma-scherm, omdat de tv toch schuin in een hoek komt te staan, dus dat kost dan een hoop extra voor wat je er toch niet uithaalt/ziet.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:44

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mjah een TV koop je in de winkel, audio door ernaar te luisteren. Dit draadje heeft een extreem hoog "wat moet ik kopen" gehalte en dat is dus niet de bedoeling, voordat je zelf in de winkel een mening hebt gevormd en daadwerkelijk naar sets geluisterd hebt.

Daarna kan je een topic openen met eventuele extra vragen. Over die HD recorder kan je wel een topic openen, omdat dat iets totaal nieuws en onbesprokens is, maar de rest moet je toch echt zelf kiezen. Wij kunnen dat niet voor jou beslissen, jij kan het zien en met je eigen smaak beslissen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.