remote printen , terminal server

Pagina: 1
Acties:

• Barbapapa
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-07-2024
Ik heb drie filialen (dus drie domeinen elk w2000). Vanuit mijn thuiswerkplek (w2000 pro) bel ik in (op router) op elk van deze filialen. Dit gaat prima. Ik krijg daar steeds een vast ip-adres. Nadat ik ingebeld ben start ik een applicatie op vanwaaruit ik ook remote wil printen. Voor elk filiaal heb ik een apart profiel gemaakt ; Een profiel A, B en C (security) Ik log dus steeds uit en opnieuw in met het juiste profiel. Ik meld me ook volledig aan in het netwerk en maak op elke server een computeraccount aan. Wanneer ik ben ingebeld, start ik een terminal server sessie. In deze terminal serer sessie start ik de betreffende applicatie vanwaaruit ik thuis print. Dit gaat allemaal prima, totdat ik uitlog in filiaal A (en uitlog uit windows),om dan vervolgens weer in te loggen in een ander filiaal (bv B). Ik kan dan wel weer goed inbellen (isdn) en de applicatie opstarten, maar remote printen werkt dan niet. Ik kan dan ook niet in de properties van die printer kijken. Wanneer ik dan mezelf uit het domein haal, en aanmeld op een werkgroep, reboot , en vervolgens weer aanmeldt op het domein kan ik weer wel remote
printen. Maar,.. nu kan ik weer niet remote printen in de andere 2 filialen.
Ik kan dus steeds maar vanuit 1 filiaal printen. Je zou zo zeggen gebruik lpt-printerport mapping van terminal server. Maar , dit gaat niet omdat dan voor elke sessie die ik start een nieuw sessienummer wordt gemaakt. De applicatie die ik gebruik wil steeds een vaste printer zien. Zou het mogelijk zo zijn dat het access-token niet goed geladen wordt wanneer ik steeds tussen de filialen switch ? Wat kan ik doen om dit wel goed te laten verlopen ?
bvd.

Verwijderd

Zou je misschien je verhaal iets duidelijker kunnen maken? Dwz. zinnen, hoofdletters en vooral alinea's. Dit is erg slecht te lezen.
En misschien kan je een soort schema maken met dingen die fout gaan, wanneer je waar inbelt, en hoe.

Het is erg moeilijk om je zo te helpen :)