Toon posts:

Problemen met DivX + AC3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een kleine tijd geleden een mooi setje boxjes aangeschaft zodat ik ook kon genieten van 5.1 geluid van de DivXjes met AC3 (=5.1) geluid. Echter, mij valt nu op dat er toch een "klein" probleem is en ik hoop dat jullie daar iets op weten.

Een film met AC3 die in in 5.1-modus afspeel geeft HEEL zacht geluid bij stemmen. Stemmen en gesprekken e.d. zijn dus niet meer te volgen omdat ze niet te horen zijn of heeel zacht en dof (alsof ze uit de subwoofer komen). Ik heb de draadjes hier gecheckt en dat klopt allemaal wel. Als ik het geluid in 4.1 modus zet dan klopt alles weer wel, maar dan wordt de center speaker niet gebruikt. En ik wil dus 5.1 geluid, maar dan zo dat t wel klopt :)

Ik hoop dat dit vage verhaal een beetje duidelijk is... voor degeen die antwoorden hebben bij voorbaat dank!

Verwijderd

Kijk eens naar de software matige volume (je weet wel dat speaker icoontje) als het goed is staat daar center speaker ook wel bij en kun je het daar dus aanpassen.

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-09 10:52
ga is in de instellinegn van ac3 filter kijken kan je stemmen harder zetten

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:57
heb ik bij mijn vader ook gehad.. de stemmen kwamen ook daadwerkelijk uit de SUB.. Driver update hielp toen goed. Kon ik veel meer instellen.

UNOX: The worst operating system

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Heb je AC3 Filter geinstalleerd? Zo ja, dan moet je even in de instellingen van AC3 filter Use DRC uitschakelen. Hierdoor komen de stemmen alleen door je center speaker. Ook een update van je drivers is een goed idee, dit helpt ook.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
DRC uitschakelen hielp nie.
AC3 de voice apart instellen hielp nie geweldig.
Center Speaker hielp ook nie.

Driver update ga ik eens proberen! (alvast bedank tot nu toe!)

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-08 15:45

Godjira

To infinity and beyond!

Hmm, ik had dit probleem ook en Use DRC uitzetten hielp bij mij wel goed. Nu heb ik nergens meer last van.

Profile

• MaxPayne
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-01 22:15

MaxPayne

Supertweaker

Je gebruikt wel het meest recente AC3FILTER?

It's a plane, its a bird..no it's super tweaker

Verwijderd

Kijk eens een andere film, niet alle films zijn netjes geript.
Pagina: 1