Toon posts:

tv-out probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met mijn tv-out. Mijn tv heeft een composiet ingang en mijn laptop(paradigit Voyager) een svhs uitgang. Nou heb ik zo'n verloopstekkertje(bijgeleverd bij de Laptop) ertussen gedaan, dus alles is goed aangesloten. Als ik nu switch naar tv en de computer opnieuw opstart dan krijg ik bij het opstarten wel beeld, maar als dan het welkom scherm moet komen van Windows XP schiet het beeld er als het ware uit.

Heeft iemand hier een oplossing voor????

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 12:23 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 18:45

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Geef ook even het merk en model op van je Laptop. Daar kunnen sommige mensen ook echt wat mee.

Verder kan ik je een tip geven, je moet misschien ergens in de software aangeven dat je composiet gebruikt ipv svhs. Als je pech hebt ondersteund de tv-out dat niet (daar kom je achter als je niet voor composiet-PAL kunt kiezen) en dan zal je het toch echt met s-vhs moeten doen.

Alles kan stuk.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
av>vb

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Waarom start je je laptop opnieuw op dan? Als je je tv-out inschakelt heb je toch direct beeld op je tv ? althans dat zou wel moeten zijn.

• Limbids
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:48
Als je geen welkomstscherm van XP krijgt kan dat zijn omdat de TV-Out al ingeschakeld is. Kijk dus ff op de TV of je daar wel je XP (desktop) ziet (meestal een van de EXT of AV kanalen).
Ook op je gewone pc wordt tv-out instelling onthouden, dus als je niet terug gaat naar monitorview dan switcht hij de volgende keer dat windows start gelijk naar tv-out zo snel windows aan het laden is / geladen is.

En volgens mij is zo'n bijgeleverd verloopstukkie prima en hoef je niet aan te geven dat je composiet gebruikt. Dat kun je volgens mij ook niet aangeven want je laptop heeft alleen maar SVHS. Dat verloopstukkie moet het signaal omzetten van SVHS naar composiet, want daarvoor is het bedoeld, of niet dan :)

Limbids