Toon posts:

[XP] share via VPN niet benaderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met een XP client.

Via een VPN wordt er een connectie naar een externe server (located) opgebouwd. Via een terminal sessie (remote desktop connection) kan je gewoon op de server inloggen (Windows 2000 adv. server).

Op een windows 2000 pro client kon je via het aanmaken van een netwerkmapping ook bestanden uploaden (\\ip-adres\share) mits je de juiste credentials had (domain\user, password).

Echter op een XP pro client werkt dit niet meer. De netwerkmapping kan niet worden aangemaakt omdat er herhaaldelijk wordt gevraagd om een wachtwoord.

De interne firewall van XP staat uit. Poort 139 staat gewoon open.

Bij Google en Technet gezocht. Wel dezelfde problemen gevonden, maar nergens een oplossing. Iemand?

Verwijderd

Ik zie vaak dat netwerktoegang van/naar XP vaak fout gaat op deze dingen:

user op de client moet bestaan op de server.

Instellingen - Systeembeheer -> lokaal beveiligingsbeleid -> beveiligingsinstellingen -> lokaal beleid -> beveiligingsopties-> netwerktoegang: model voor delen en beveiligen voor lokale accounts: [klassiek, lokale gebruikers als zichzelf verifieren]

Heeft de client wel de benodigde services draaien?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 10:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 10:21:
Ik zie vaak dat netwerktoegang van/naar XP vaak fout gaat op deze dingen:

user op de client moet bestaan op de server.
Ik probeer in te loggen met het administrator account van de server. Dit moet toch ook lukken? Dit lukt tenminste wel vanaf een w2k pro client!
Instellingen - Systeembeheer -> lokaal beveiligingsbeleid -> beveiligingsinstellingen -> lokaal beleid -> beveiligingsopties-> netwerktoegang: model voor delen en beveiligen voor lokale accounts: [klassiek, lokale gebruikers als zichzelf verifieren]
Dit staat goed op de XP client.
Heeft de client wel de benodigde services draaien?
Lijkt me van wel. Ik kan op ons lokale netwerk wel shares bereiken via de XP client. Welke services kan ik hiervoor checken? (Computerbrowser, Server en Workstation services staan aan)

Verwijderd

Topicstarter
Tja ten einde raad ;)

Heb heel technet doorgespit, maar kan echt niks vinden. Alle instellingen zijn bij w2k en wxp hetzelfde.

Iemand?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is de user die op de lokale pc inlogt, ook de user die inlogt terminal services ?
Is de lokale xp machine lid van je domain ?

[ Voor 22% gewijzigd door KillerAce_NL op 13-05-2003 15:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
KillerAce_NL schreef op 13 May 2003 @ 15:30:
Is de user die op de lokale pc inlogt, ook de user die inlogt terminal services ?
Is de lokale xp machine lid van je domain ?
De user die inlogt op de pc (client) is niet de user die met de terminal sessie inlogt op de server. Echter ik log in op die server als Administrator van het domein waarin de server staat.

De lokale xp machine is lid van een domein, maar een ander domein dan waarin de externe server geregistreerd staat.

Het inloggen via terminal services lukt dan ook wel, echter het benaderen van die share niet met dezelfde credentials.

Verwijderd

Je hebt op de client onder de netwerkproperties (van je VPN-verbinding) hopelijk toch wel "client for Microsoft networks" en "file and printersharing" aangevinkt staan?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 16:49:
Je hebt op de client onder de netwerkproperties (van je VPN-verbinding) hopelijk toch wel "client for Microsoft networks" en "file and printersharing" aangevinkt staan?
Staan beide aan, helaas wel want ik verwacht toch echt nog steeds dat ik iets onbenulligs over het hoofd heb gezien :o

Verwijderd

De lokale xp machine is lid van een domein, maar een ander domein dan waarin de externe server geregistreerd staat.
Wellicht dat dit het knelpunt is? (bijv. een strakke domeinpolicy die jouw lokale policy te bovengaat en het delen blokkeert)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 02:53:
[...]
Wellicht dat dit het knelpunt is? (bijv. een strakke domeinpolicy die jouw lokale policy te bovengaat en het delen blokkeert)
Maar waarin verschilt dit dan t.o.v. Windows 2000 en Windows XP. Op een w2k machine (lid van hetzelfde domein als de XP machine) lukt dit namelijk wel, mits je het admin account gebruikt van het externe domein. Als je precies dezelfde login gebruikt op een XP machine lukt het plots niet :?
Pagina: 1