Voordat dr meteen een slotje op komt.... Ik heb al gezocht en meerdere topics gelezen maar helaas nog niet de antwoorden gevonden die ik zoek... Het gaat namelijk hier om... ik wil mij pc overklokken en wil daar dus waterkoeling voor gaan gebruiken nu zegt de ene tweaker dat het niet veel scheelt met een goede luchtkoeling terwijl de andere tweaker heilig verklaard dat water koeling echt veel scheelt.Nu is mijn vraag is waterkoeling Beter dan lucht koeling en zo ja wat is een goede waterkoel set.... Ik heb zelf een kast van THERMALTAKE dus die aqua 2 koeling zou dr in gaan.... maar hier twijfel ik over omdat er tweakers zijn die zeggen dat dit setje goed is terwijl andere zeggen dat het nix waard is... wat is het nou??? Dus is waterkoeling beter dan lucht koeling... en welke waterkoeling zou dan voor een redelijke prijs (150 eur) het beste uit de bus komen... Alvast thanx
Als je gewoon es even logisch nadenkt he 
Waterkoeling zorgt ervoor dat je weinig of GEEN fans nodig hebt. Mischien op je radiator maar dat is het dan ook
Als je even rondkijkt zie je ook dat mensen met waterkoeling ook veel lagere temps hebben en ook nog eens vette Oces hebben
Waterkoeling zorgt ervoor dat je weinig of GEEN fans nodig hebt. Mischien op je radiator maar dat is het dan ook
XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA
Verwijderd
Niemand kan een beslissing voor jou nemen.
Waterkoeling is beter/effectiever als luchtkoeling, maar of die MHz/graden opwegen tegen de prijs? Een Promethia/Vapochill koelt nog beter, maar is weer duurder. Elk hebben hun eigen begrenzingen en eigenschappen (prestaties/geluid etc). Waar liggen jouw doelen?
Kortom: Afwegingen maken is een luxeprobleem.
GoT-search: Welke Waterkoeling / Google: watercooling review
Stilte, Koelere hardware en hogere overkloks kun je bereiken met een goede luchtkoeling of een slecht ontworpen waterkoeling die goed opgezet is (en natuurlijk nog beter met een goed ontworpen waterkoeling die perfect opgezet is)
Waterkoeling is beter/effectiever als luchtkoeling, maar of die MHz/graden opwegen tegen de prijs? Een Promethia/Vapochill koelt nog beter, maar is weer duurder. Elk hebben hun eigen begrenzingen en eigenschappen (prestaties/geluid etc). Waar liggen jouw doelen?
Kortom: Afwegingen maken is een luxeprobleem.
GoT-search: Welke Waterkoeling / Google: watercooling review
Stilte, Koelere hardware en hogere overkloks kun je bereiken met een goede luchtkoeling of een slecht ontworpen waterkoeling die goed opgezet is (en natuurlijk nog beter met een goed ontworpen waterkoeling die perfect opgezet is)
[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 09:30 ]
De directe voordelen mits goed toegepast:
- Stilte
- Koelere hardware, dus gaat langer mee (meestal, tenzij volgende punt
)
- Hardware is verder te OC'en in vergelijking met normale luchtkoeling
Check de waterkoeling topics hier @ DOC, vooral die van de Aquarius 2, en de recent op de markt gebrachte Asetek Waterchill. Als je budget zo'n 150 eur is, die Asetek is bij de OC-shop voor 159 eur te koop geloof ik (de basisversie).
FF op je gemak wat topics doorlezen, en de DOC FAQ, dan wordt er al veel duidelijk, heus waar
- Stilte
- Koelere hardware, dus gaat langer mee (meestal, tenzij volgende punt
- Hardware is verder te OC'en in vergelijking met normale luchtkoeling
Check de waterkoeling topics hier @ DOC, vooral die van de Aquarius 2, en de recent op de markt gebrachte Asetek Waterchill. Als je budget zo'n 150 eur is, die Asetek is bij de OC-shop voor 159 eur te koop geloof ik (de basisversie).
Duidelijker dan de 2 bovenstaande replies kan ik het niet verwoorden 
/search
/faq
/search
/faq
Dit topic is gesloten.
![]()