KPN DirectInternet, poorten geblokkeerd?

Pagina: 1
Acties:
  • 322 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Xion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 22:42
Ik gebruik sinds lange tijd DirectInternet van KPN, nooit problemen gehad. Heb zelf een SMTP server draaien.

Alles leuk en aardig, maar afgelopen vrijdag a zaterdag kon ik geen mail meer versturen, alles bleef in de queue staan. Na enig onderzoek (telnetten naar een server van een vriend op div. poorten) leek het er op dat dat alle (service)poorten dicht zitten behalve 21 en 80. :(

Zijn er mensen met DirectInternet, die dezelfde problemen ervaren?

Een search naar KPN DirectInternet levert geen antwoord op mijn vraag. Ook google weet er geen raad mee. ;(

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-02 11:25
Zou me inderdaad niet verbazen. Je hoeft er niets voor te betalen (behalve telefoonkosten, waar ook al korting op zit). KPN wil natuurlijk zo min mogelijk doen voor die dienst en als ze poorten als poort 25 open zetten, dan is het natuurlijk een ideale manier om spam te versturen. Dus als ze dat soort poorten dicht zetten hoeven ze niemand in dienst te nemen die klachten over b.v. spammers behandelt en onderzoekt.

• AdLentis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-10-2025

AdLentis

Gadget Inspector

Dus je kan lokaal alleen nog maar een webserver (zonder SSL) of een ftp-server (niet passive) draaien?

Ik ben tenminste niet altijd hypocriet!

• Xion
Ik vraag me af of het wat te maken heeft met het spam-beleid van diverse providers. Ik bedoel, als je een smtp server van een andere provider wil gebruiken, vanuit gaande dat die ook allemaal op poort 25 werken, dan kan dat dus niet. En als spammer lijkt me een ISDN verbinding niet de beste oplossing, ik kan me wel wat betere manieren bedenken. :)

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:07

Gaitman

The Real One

Hier hetzelfde bij een collega van me, iemand een idee???

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik kan me niet voorstellen dat niemand anders deze problemen ook ondervind

• Fatalharry
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-02 14:58
kicken binnen 24 uur is niet echt gewenst.

maar is het niet een idee om even met kpn te bellen / mailen?

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Ik wou gewoon snel een collega helpen.
Mailtje is al een tijdje onderweg.

We kennen KPN weer :)

Verwijderd

Ik zeg het nog maar een keer als het verder niks kost op de telekoontikken na mag je natuurlijk ook niet zeuren over het gebrek aan service oid enneh natuurlijk kun je nog wel versturen naar poort 25 van een mailserver anders dan die van jezelf

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 16:23 ]

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Maar het rare is dat het wel gewerkt heeft!!! Zie Topicstart

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Het zou me niets verbazen dat ze dit achteraf geblokkeerd hebben. Het is zo voor spammers (zelfs MET nummer herkenning) vrij makkelijk om een flinke lading spam de wereld in te helpen.

Of om gewoon allerlei mensen dwars te gaan zitten en uit te schelden zodat je enigzins anoniem blijft.

Er zijn gelukkig andere gratis providers waar je je kunt opgeven.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• DPLuS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

DPLuS

Ik had ook al een topic geopend over het feit dat ik geem mail meer kon versturen via KPN directinternet.
Blijkbaar maakt dit dus deel uit van hun nieuw beleid als ik dit hier zo lees.
Dan maar overstappen naar 12move....

[ Voor 20% gewijzigd door DPLuS op 16-05-2003 09:47 ]

• Gaitman

Gaitman

The Real One

DPlus waar staat dat Topic van jouw?

GEVONDEN: Kan geen mail versturen met KPN DirectInternet

[ Voor 50% gewijzigd door Gaitman op 16-05-2003 15:47 ]

Verwijderd

Wij hebben hetzelfde probleem op het werk, mensen die vanaf huis willen mailen.
Na een beetje aandringen heeft KPN toegegeven poortje 25 dichtgezet te hebben...
geen SMTP meer via DirectInternet dus....

Verwijderd

---------------------
Het zou me niets verbazen dat ze dit achteraf geblokkeerd hebben. Het is zo voor spammers (zelfs MET nummer herkenning) vrij makkelijk om een flinke lading spam de wereld in te helpen.

Of om gewoon allerlei mensen dwars te gaan zitten en uit te schelden zodat je enigzins anoniem blijft.
--------------------

Met dial-up of ISDN spammen? Dan ben je wel een hele trieste spammer

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Daarom snap ik ook niet waarom ze die poort dicht zouden zetten?

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-02 02:38

tweakerbee

dus..?

Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 20:01:
Noem mij een niet trieste vorm van spammen. Grapjas :+

You can't have everything. Where would you put it?

Verwijderd

Ook ik heb dit probleem. Echter ga naar http://www.myserver.org/portsniff.asp
Bij de test kwam dit naar voren.

SMTP Port 25 Server detected and it is publicly accessible. Your ISP is not blocking port 25.

Hoe kan dit gezien de discussies hierover.

Evert

• Gaitman

Gaitman

The Real One

Hierbij de mailing van mijn collega met KPN over DirectInternet
1ste MAIL VERSTUURD:

Original Message Follows:
------------------------
Form Message

Ik kan met directinternet geen e-mail verzenden SMTP, wordt deze service door directinternet wel of niet doorgelaten?

1ste ANTWOORD ONTVANGEN

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: KPN Telecom [mailto:klantenservice@kpn.com]
Verzonden: donderdag 15 mei 2003 14:35
Aan: ""---""
Onderwerp: Re: Stel uw vraag ---

Geachte heer ---,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

DirectInternet biedt geen e-mail. Als u toch een e-mailadres wilt, kunt u gebruik maken van de webbased e-mailproviders zoals hotmail
(http://www.hotmail.com) of yahoo (http://www.yahoo.com).

Het is meestal wel mogelijk om e-mail van een andere Internet Service Provider op te halen. Verzenden is niet mogelijk. Het verzenden van e-mail vereist een SMTP server. De SMTP servers van alle Internet Service Providers (ISP's) accepteren alleen uitgaande mail van computers die op dat moment bij de betreffende ISP zijn ingelogd (controle op basis van IP-adres). Dit wordt gedaan om misbruik door spammers te voorkomen.

Door gebruik te maken van Twigger is het vaak (afhankelijk van uw
provider) wel mogelijk om uw e-mail van uw huidige e-mailaccount te ontvangen en te verzenden. Ga hiervoor naar http://www.twigger.nl

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

---
KPN

2de MAIL VERSTUURD

Original Message Follows:
------------------------
Goedemorgen heer ---,

Helaas is mijn probleem hier nog niet mee opgelost.

Het volgende is het geval:

Mijn ISP provider staat het namelijk toe om van af elke willekeurige pc e-mail te verzenden (controle op basis van naam een wachtwoord) Dit gaat van af een ander netwerk ook goed enkel als ik directinternet van kpn gebruik om in te bellen werkt het niet. Mijn vraag is dus wordt SMTP poort 25 door kpn directinternet doorgelaten of is er iets anders aan de hand?

Met vriendelijke groet
---

2de ANTWOORD ONTVANGEN

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: KPN Telecom [mailto:klantenservice@kpn.com]
Verzonden: maandag 19 mei 2003 13:56
Aan: ""---""
Onderwerp: Re: RE: Stel uw vraag ---

Geachte heer ---,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

De laatste tijd is gebleken dat er veel SPAM via de mailserver van DirectInternet wordt verstuurd. Om dit misbruik te voorkomen zijn we helaas genoodzaakt poort 25 te blokkeren, dit is een permanente maatregel. Hierdoor is het niet mogelijk om met een e-mailprogramma e-mailberichten te versturen wanneer u gebruik maakt van Direct Internet.

U kunt wel e-mailberichten versturen via webbased e-mailproviders zoals hotmail (http://www.hotmail.com) of yahoo (http://www.yahoo.com).

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

---
KPN
Het is dus toch voor spam dichtgezet.
Alleen wat ik nog niet snap: daarom moest je nummerherkening toch aan hebben staan, zodat je er geen misbruik van ging maken |:(

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Je kunt anders (zolang je eigen mailserver het maar toelaat) met gemak een mailtje sturen naar 200 gebruikers in 1 keer m.b.v. BCC. Je hoeft dus maar 1000 mailtjes te sturen om 200.000 mensen te bereiken.

Laten we zeggen 10 Kbyte per mailtje (wat leuke kleurtjes en gifjes erin). Dat is dus 10 x 1000 = 10.000 Kbyte ofwel een goede 10 Mb.

Dat ram je er in minder dan 1 uur door. Laten voor de gemakkelijkheid 1 uur zeggen.

1.000.000 mensen spammen kost dus een uurtje of 5. Als je dus ergens ongemerkt een laptop een paar uurtjes kunt laten staan ben je honderduizenden slachtoffers verder.....

En vergeet niet dat de gemiddelde DSL-er of kabelaar niet meer dan 128 kbit/s heeft. Dat is slechts 4 keer zoveel als een 33k6 upload met een 56k modem.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Xion
Mensen, to zover bedankt voor de hulp. Ik ben ondertussen weer terug geswitched naar mijn betaalde account bij Demon. Had KPN vanwege de 10% korting op de kosten.

Ik was zelfs aan het overwegen om Demon stop te zetten en met KPN verder te gaan, maar goed dat ik er nu achter kom. 8)

• BlaTieBla
  • Laatst online: 11:32

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

maartena schreef op 20 May 2003 @ 01:10:
[...]

Je kunt anders (zolang je eigen mailserver het maar toelaat) met gemak een mailtje sturen naar 200 gebruikers in 1 keer m.b.v. BCC. Je hoeft dus maar 1000 mailtjes te sturen om 200.000 mensen te bereiken.

Laten we zeggen 10 Kbyte per mailtje (wat leuke kleurtjes en gifjes erin). Dat is dus 10 x 1000 = 10.000 Kbyte ofwel een goede 10 Mb.

Dat ram je er in minder dan 1 uur door. Laten voor de gemakkelijkheid 1 uur zeggen.

1.000.000 mensen spammen kost dus een uurtje of 5. Als je dus ergens ongemerkt een laptop een paar uurtjes kunt laten staan ben je honderduizenden slachtoffers verder.....

En vergeet niet dat de gemiddelde DSL-er of kabelaar niet meer dan 128 kbit/s heeft. Dat is slechts 4 keer zoveel als een 33k6 upload met een 56k modem.
1 mailtje van 10k met 10000 [in CC / BCC veld] geadresseerden ram ik er 20 seconden uit. De mailserver repliceerd het nml. naar de geadresseerden en NIET je mail client.
Hierdoor kan ik me voorstellen dat KPN het dichtgooit. Je heb nml bijna geen bandbreedte nodig om te spammen. Je heb alleen een gewillige mailserver nodig.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

GJAman schreef op 19 mei 2003 @ 13:55:
De laatste tijd is gebleken dat er veel SPAM via de mailserver van DirectInternet wordt verstuurd. Om dit misbruik te voorkomen zijn we helaas genoodzaakt poort 25 te blokkeren,
:/

volgens mij begrijpt die helpdesker het niet. Aangezien je niet wilt verzenden via de smtp van DirectInternet maar van een andere ISP :/

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Erkens schreef op 20 mei 2003 @ 09:15:
[...]

:/

volgens mij begrijpt die helpdesker het niet. Aangezien je niet wilt verzenden via de smtp van DirectInternet maar van een andere ISP :/
Dat de helpdesker het niet begrijpt... ala.. komt nml wel vaker voor :)
Voor de rest vind ik het absoluut niet erg, dat ze alle poorten (behalve de normale browser en ftp poorten) dichtgooien. Ze bieden internet toegang.... en die krijg je.

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:16

DDX

gewoon zelf ergens servertje draaien, en smtp op een andere poort draaien ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Xion
BlaTieBla schreef op 20 May 2003 @ 09:21:
[...]

Dat de helpdesker het niet begrijpt... ala.. komt nml wel vaker voor :)
Voor de rest vind ik het absoluut niet erg, dat ze alle poorten (behalve de normale browser en ftp poorten) dichtgooien. Ze bieden internet toegang.... en die krijg je.
Ja, maar onder internet versta ik ook e-mail en hoe dat onderwater gaat doet er niet toe. Als je internet aanbiedt zorg er dan ook voor dat mensen kunnen e-mail, zowel verzenden als ontvangen.

Dat ze vanwege spam poort 25 blokkeren vind ik wel een beetje een paniek reactie. Doe het dan zoals hier boven al is voorgesteld en weigere bepaalde telefoon nummers. Evt. d.m.v. een anlyse op e-mail verkeer. Van de Kapitalistische Populisten Nederland mag je toch wel verwachten dat ze dat kunnen?

Ik bedoel zo'n Het Net accountje kost ook niet zo veel en daar kunnen ze ook behoorlijk mee gaan spammen. Ik denk niet dat KPN dit uit morele overwegingen doet.

No offense tegen jou hoor ;) Ben gewoon boos op KPN. :(
DDX schreef op 20 May 2003 @ 09:51:
gewoon zelf ergens servertje draaien, en smtp op een andere poort draaien ?
Dat kan wel, heb het met een vriend getest en dat werkte. Moet je wel iemand of een provider zien te vinden die dat wil.

Een provider zal dan waarschijnlijk een public SMTP moeten hebben draaien en die kans acht ik vrij klein.

[ Voor 16% gewijzigd door Xion op 20-05-2003 10:03 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Xion schreef op 20 mei 2003 @ 09:59:
[...]
Ja, maar onder internet versta ik ook e-mail en hoe dat onderwater gaat doet er niet toe. Als je internet aanbiedt zorg er dan ook voor dat mensen kunnen e-mail, zowel verzenden als ontvangen.
dat kan ook ;) webmail
Dat ze vanwege spam poort 25 blokkeren vind ik wel een beetje een paniek reactie. Doe het dan zoals hier boven al is voorgesteld en weigere bepaalde telefoon nummers. Evt. d.m.v. een anlyse op e-mail verkeer. Van de Kapitalistische Populisten Nederland mag je toch wel verwachten dat ze dat kunnen?
en jij denkt dat bandbreedte gratis is :?
Ik bedoel zo'n Het Net accountje kost ook niet zo veel en daar kunnen ze ook behoorlijk mee gaan spammen. Ik denk niet dat KPN dit uit morele overwegingen doet.
dan ga je toch gewoon naar een andere ISP als deze niet bevalt ?

• Xion
Erkens schreef op 20 mei 2003 @ 10:04:
[...]

dat kan ook ;) webmail
Ja, maar dan zit er reclame in, niet echt netjes als ik een nieuwsbrief moet rondsturen. ;) (voor 10 a 15 man, geen spam dus)
[...]

en jij denkt dat bandbreedte gratis is :?
Nee, maar je betaald toch telefoontikken?
[...]

dan ga je toch gewoon naar een andere ISP als deze niet bevalt ?
Lees mijn laatste post op de vorige pagina, daar staat dat ik weer terug ben gegaan naar mijn betaalde Demon account. KPN had ik vanwege de 10% korting op de tikken. :)

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Xion schreef op 20 May 2003 @ 10:12:
Nee, maar je betaald toch telefoontikken?
dacht je dat dat voldoende was ;)
Lees mijn laatste post op de vorige pagina, daar staat dat ik weer terug ben gegaan naar mijn betaalde Demon account. KPN had ik vanwege de 10% korting op de tikken. :)
vorige pagina :? (ja ik heb 100ppp :P)
sorry, maar waarom loop je dan te zeuren, voor niets gaat de zon op ;)

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Dan is er altijd nog SurfMax. Dit is hetzelfde idee als DirectInternet, alleen dan niet van KPN en met 20% korting op de telefoonkosten.

• Xion
Heineken schreef op 20 May 2003 @ 10:23:
Dan is er altijd nog SurfMax. Dit is hetzelfde idee als DirectInternet, alleen dan niet van KPN en met 20% korting op de telefoonkosten.
Heej, vet! Ga het thuis gelijk proberen! :)

Is het ook betrouwbaar?
  • Uptime?
  • Geblokkeerde poorten?
  • Telefoon kosten? niet in eens een rekening van 600 euro? (Oh nee, die heb ik al :P )
  • Etc.
Erkens schreef op 20 May 2003 @ 10:17:
[...]
sorry, maar waarom loop je dan te zeuren, voor niets gaat de zon op ;)
Sorry dat ik zo over kom, ben gewoon een beetje gefrustreerd. ;(

• BlaTieBla

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Xion schreef op 20 May 2003 @ 09:59:
[...]

Dat ze vanwege spam poort 25 blokkeren vind ik wel een beetje een paniek reactie. Doe het dan zoals hier boven al is voorgesteld en weigere bepaalde telefoon nummers. Evt. d.m.v. een anlyse op e-mail verkeer.
Mail kan via twigger en hotmail-achtige aanbieders.
Dat direct internet is in het leven geroepen om mensen eenvoudig zonder installatie cd's etc op het internet te krijgen voor wat browsen. Vervolgens blijkt nu dat smtp niet werkt.... dan neem je toch een 'echte' priovider.

Wat jij onder internetten versta hoeft niet per definitie te gelden voor anderen.
Bij mij is fatsoenlijk internetten toegang tot newszilla etc. :) . Je kan niet van KPN verlangen, dat ze ook een nieuwsserver in de luchtbrengen omdat ik dat toevallig bij "internetten' vind horen. Ik zit daarom ook bij een echte provider (ook wel KPN overigens :) )

Wat betreft de analyse van het mail verkeer:
spam wordt verstuurd via open relays ergens op het internet en niet via kpn servers (als we er even vanuit gaan dat zij de mailservers fatsoenlijk hebben ingericht). Als ze dus dat verkeer in de gaten moeten gaan houden kost ze dat geld. Als ze nummers moeten gaan controleren en evt. weigeren kost dat geld (= nml. een administratie bijhouden).

Als je al die zaken dus wil gaan administreren kost dat geld. Dat zal doorbelast moeten worden aan de gebruikers van de dienst. Die is nu nog gratis (op de tikken na dan)...... Hoe lang denk je dan dat het gaat duren voordat ze extra geld willen gaan zien?????

Het is nml niet de intentie om met dat DirectInternet ISP te gaan worden (daarvoor hebben ze hetnet en XS4ALL al).

• Doane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:43
hmm, blij dat ik hier dit topic tegenkwam...en dat andere.
http://www.surfmax.nl; inbellen met 20% korting(powered by Superweb/Enertel) en: port 25 open! Werkt (nog.....) als de brandweer.

Reacher said nothing / Everybody counts or nobody counts

Pagina: 1