Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
met "route print" kan je die bekijken. Deze wordt aangepast aan de statussen van de diverse interfaces.
moet je gewoon even daarmee wat gaan spelen
route /? << is je commando
Als je eenmaal beide poorten actief hebt, zal het al dan niet beschikbaar zijn van een van die poorten de data versturen. Dus als je je laptop uit je port replicator haalt, zal je WiFi het gewoon overnemen. Doe dat echter niet in het middn van een vette download, daar ook je IP Adres wizigd, en de meest streams vinden dat niet leuk.
Nothing is a problem once you've debugged the code
Maar je zegt dat de route lijst wordt aangepast aan de statussen, dus zodra ik hem un-dock, wordt dan de Nic die is ontkoppeld opgeschoven in de lijst en pakt het de volgende?
Begrijp ik het zo goed?
En dan uitbreiden... zo lang de wifi actief is (altijd dus) zal de UTP Nic nooit meer actief worden ook al dock ik hem weer? (tenzij ik hem forceer, maar niet automagisch).
Edit: die route lijst, ligt die bij start van Xp vast? Dus ook al verandert de route door docken/un-Docken, na een reset is de UTP Nic weer nummer 1?
[ Voor 14% gewijzigd door Tijgert op 12-05-2003 00:57 ]
Lenovo Legion 9i 18IAX10 5090 en een 9800X3D met Astral 5090 OC voor als het toch beter moet.
sinds wanneer zet je je wifi kaartje uit in je biosDaRealRenzel schreef op 12 May 2003 @ 00:53:
ALs je beide poorten actief hebt, zal de traffic gaan over de eerst geïnstalleerde poort. Adviesje: Zet dus WiFi effe uit in je BIOS als je XP installeert, en enable die pas weer als XP draait.
Als je eenmaal beide poorten actief hebt, zal het al dan niet beschikbaar zijn van een van die poorten de data versturen. Dus als je je laptop uit je port replicator haalt, zal je WiFi het gewoon overnemen. Doe dat echter niet in het middn van een vette download, daar ook je IP Adres wizigd, en de meest streams vinden dat niet leuk.
en het maakt niet uit als je die aan hebt staan tijdens een installatie
je ip wijzigt niet, echter je route wijzigt waardoor je connecties heel kort even wegvallen
bijna, die route via de utp verdwijnt, aangezien die er niet meer isTijgert schreef op 12 mei 2003 @ 00:55:
Ok, stel de UTP Nic staat als eerste, dan gaat alles over die als hij in de replicator zit, dat is goed, dat moet ook.
Maar je zegt dat de route lijst wordt aangepast aan de statussen, dus zodra ik hem un-dock, wordt dan de Nic die is ontkoppeld opgeschoven in de lijst en pakt het de volgende?
Begrijp ik het zo goed?
klopt, maar ik raad je aan om je wifi gewoon uit te zetten (hetzij fysiek door hem eruit te halen, als het een pc-card is uiteraard, of door hem in windows uit te schakelen)En dan uitbreiden... zo lang de wifi actief is (altijd dus) zal de UTP Nic nooit meer actief worden ook al dock ik hem weer? (tenzij ik hem forceer, maar niet automagisch).
* Erkens mag wel editen
[ Voor 13% gewijzigd door Erkens op 12-05-2003 00:59 ]
Mocht bij start van Xp (in de replicator) de wifi Nic nummer 1 zijn, hoe pas ik de route lijst permanent aan zodat hij bij elke start eerst de UTP Nic probeert te nemen?
hardware profielenTijgert schreef op 12 May 2003 @ 01:01:
Wifi uitzetten kost moeitegaat er juist om dat alles vanzelf gaat...
Mocht bij start van Xp (in de replicator) de wifi Nic nummer 1 zijn, hoe pas ik de route lijst permanent aan zodat hij bij elke start eerst de UTP Nic probeert te nemen?
== opnieuw opstarten, dat wil TS nu juist niet
Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P
Tijgert schreef op 12 May 2003 @ 01:01: