Toon posts:

Nieuwe fan in AT voeding?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Misschien een beetje een newbie vraag:

Kan ik in een AT-voeding een nieuwe, stille (case) fan zetten (80x80x25mm), bijvoorbeeld van papst?

De afmeting klopt, maar de power connector is misschien een probleem
De oude fan heeft een kleine tweepolige connector, die binnen de voeding is aangesloten.

Iemand ervaringen?

Dank.

• Pino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-02 12:38
Geen probleem, gewoon aansluiten op die oude draadjes. Let alleen ff op de airflow

"If you don't know where you are going, any road will take you there"

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Soldeerbout. Vergelijk de hoeveelheid lucht die de oude fan verplaatst met de nieuwe. Vaak maakt het echter niet uit, maar is om zeker van je zaak te zijn. Ik zou het gewoon doen.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Waarom zou dat niet kunnen? Zitten gewoon 12v fans in, en die kan je gewoon vervangen.

[ Voor 53% gewijzigd door m-m op 11-05-2003 23:46 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Inderdaad gewoon de draadjes op elkaar aansluiten. Heeft de Papst 3 kabels? In dat geval is er 1 een rpm draad(wit), die kun je weglaten.

🖥️ | 🚗

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21
Oude draden doorknippen, fan connector mollen en zwart op zwart en rood op rood aansluiten. Gebruik als het even kan een krimpkousje, ik vertrouw geen kroonsteentjes binnen een voeding... Als daar iets misgaat kun je met beetje pech hele pjoeter weggooien...

En natuurlijk haal je eerst alle stroom eraf, zet je daarna nog eens je pjoeter aan om condensators te ontladen, ontlaad je jezelf 't liefst ook nog voor je aan't sleutelen gaat... Voedingen zijn gevaarlijke dingen soms ;)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

FragFrog schreef op 12 mei 2003 @ 00:58:
Oude draden doorknippen, fan connector mollen en zwart op zwart en rood op rood aansluiten. Gebruik als het even kan een krimpkousje, ik vertrouw geen kroonsteentjes binnen een voeding... Als daar iets misgaat kun je met beetje pech hele pjoeter weggooien...

En natuurlijk haal je eerst alle stroom eraf, zet je daarna nog eens je pjoeter aan om condensators te ontladen, ontlaad je jezelf 't liefst ook nog voor je aan't sleutelen gaat... Voedingen zijn gevaarlijke dingen soms ;)
Papst gebruikt andere kleuren, namelijk blauw, rood en wit ;)

🖥️ | 🚗

Verwijderd

De 12db Papst Fan heeft ook een toerentaldraadje. Verleng die en sluit die aan op je moederbord zodat je die in de gaten kan houden met sensorsoftware.

Kan zonder problemen (ik heb er meerdere op die manier 24/7 in werking), als je wilt zou je ook de roosters aan de binnenkant kunnen vergroten voor minder obstructie en de buitenkant wegknippen en vervangen voor een fingerguard.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2003 08:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de antwoorden

Ik denk dat ik voor de papst-fan ga met de oude connector (blauw op zwart, rood op rood?)
Het toerentaldraadje aansluiten op het moederboard zit er helaas niet in. Het is een 386DX uit 1991.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:21
MadMarky schreef op 12 mei 2003 @ 02:00:
Papst gebruikt andere kleuren, namelijk blauw, rood en wit ;)
Sjugt, rare jongens, die duitsers ;)

Staat natuurlijk ook niks over in hun techdocs 8)7

[ Voor 25% gewijzigd door FragFrog op 12-05-2003 12:34 ]

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Verwijderd

Check wel even de spanning die op de huidige fan staat, ik heb maar 1 keer een fan vervangen in een voeding (van een AT pentium-systeemje) en dat was een 24V fan. Ga er niet zomaar van uit dat het wel 12Volt is..

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 12:22:
Check wel even de spanning die op de huidige fan staat, ik heb maar 1 keer een fan vervangen in een voeding (van een AT pentium-systeemje) en dat was een 24V fan. Ga er niet zomaar van uit dat het wel 12Volt is..
Merk je snel genoeg, als je 12dB papst begint te loeien :p

🖥️ | 🚗

• REDFISH
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Je kunt gewoon met een klein schroevendraaiertje de waarhaakjes induwen en de kabel eruit trekken in een ander stekkertje stoppen, dus 2 of 3 dat maakt niet uit. Anders laat je de kabel uit je voeding komen en steek je hem in je mobo.
Pagina: 1