Win2k Server: vreemde problemen

Pagina: 1
Acties:

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-08 00:01
Ik heb sinds een week of 2 hele vreemde dingen.
Ik draai Win2k SP-3 Server. Als ik een paar uurtjes ben ingelogd werkt opeens veel applicaties niet meer en krijg ik hele vreemde meldingen
Uit en inloggen lost alles weer op, maar dit hoort natuurlijk niet!

Meestal begint de SQL Service Manager als eerst met een vage melding.
Vaak ook als ik dus na deze dingen IE wil opstarten krijg ik een hele vreemde foutmelding. net weer zoals:
There is not enought Quota to process your request (of zoiets)

Als ik de andere meldingen heb opgeschreven post ik die ook even hier...

Dan nog iets waar ik niet uitkom: Windows 2000 Server TCP/IP Filtering.
Momenteel heb ik dit aanstaan:
Poorten 21, 22, 25, 53, 80, 110, 445, 3000, 5763, 7000 en 8000 TCP heb ik openstaan, de rest dicht. (permit only de poorten hier beschreven)
Eigen zou alleen poort 53 (DNS) open moeten staan bij UDP.
Als ik Permit ONLY 53 UDP instel werkt helemaal niks meer. M'n mail ophalen niet, websites werken niet meer....

Hoe kan dat?
Heb ook al Permit 53 en 445 UDP geprobeerd en nog een paar combinaties..

Anyone ?? _/-\o_

• Urk
Oh ja, met een up to date virus check (8-5-2003 - Norton AntiVirus Corp Edition) ook niks gevonden...

• Urk
Er zijn toch nog wel tweakers wakker? ;)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Als ik het goed begrijp gebruik jij dus Win2K Serv als workstation? Of als server?
En er bestaat ook een edit knopje, En niet kicken binnen 24 uur. :+

[ Voor 31% gewijzigd door RammY op 12-05-2003 00:01 ]

Deze advertentieplaats is te huur!

• Urk
Nee, ik gebruik hem logisch genoeg als server (web, ftp, irc, mail)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Heb je de eventviewer al doorgekeken?

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

• Urk
Ja
Daar komen de meldingen zien ik nu ook in voor:

Application popup: Adobe Photoshop: Photoshop.exe - Bad Image : The application or DLL D:\Adobe Photoshop\OPP.dll is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette.

Deze komen vaker voor, ook bij andere programma's. Kan het zijn dat ik gehacked ben ofzo?

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

There is not enought Quota to process your request (of zoiets)
Kijk es bij je eigenschappen van de schijven. Ik denk dat je Diskqota in heb gesteld. Dit betenkend simpelweg dat je een gebruiker ruimte op de hdd toebedeeld. Stel hij staat op 10mb. Jij gaat fijn surfen door het grote [CM] Topic en al die plaatjes gooit hij dus in je temp.. Windows zegt van: Hoho hij heeft maar 10 mb.. Dus alles wat jij schrijft zal ie onthouden. Nu kun je dat zo uitzetten das geen probleem maar kijk uit met diskquota. T werkt nie altijd fijn.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Als ik Permit ONLY 53 UDP instel werkt helemaal niks meer. M'n mail ophalen niet, websites werken niet meer....
vertaal ONLY eens dude

• ShivanDragon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2024

ShivanDragon

Ola Pola

Verwijderd schreef op 12 May 2003 @ 12:18:
[...]

vertaal ONLY eens dude
:P

Dit is een heel wilde gok, maar probeer eens SP3 eraf te gooien. Ik heb er namelijk geen goede ervaringen mee. Ik ga bv maar tot SP2.

veel geluk

Feel the rhythm, live the music

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Urk schreef op 12 May 2003 @ 00:38:
Ja
Daar komen de meldingen zien ik nu ook in voor:

Application popup: Adobe Photoshop: Photoshop.exe - Bad Image : The application or DLL D:\Adobe Photoshop\OPP.dll is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette.

Deze komen vaker voor, ook bij andere programma's. Kan het zijn dat ik gehacked ben ofzo?
Je gebruikt hem als server en je draait er Adobe Photoshop op? Dat vind ik vreemd.
Maar je kan eens zoeken op google met die melding. Zo heb ik een vergelijkbaar probleem, maar dan met een ander bestand ook opgelost...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• Urk
Verwijderd schreef op 12 mei 2003 @ 12:18:
[...]

vertaal ONLY eens dude
Nou gewoon, als ik dus kwa UDP alleen toegang geef tot poort 53, werkt m'n internet naar buiten niet meer, ook mail niet etc.
Moet ik poort 80 UDP dan ook enabelen om te kunnen internetten?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-09 15:10

mutsje

Certified Prutser

only = ALLEEN POORT 53.. dus rest potdicht....

Verwijderd

test ff met nslookup of je een dnsquery kan doen?

volgens mij slaan de porten bij Windows 2000 Server TCP/IP Filtering op inbound verkeer, dus tenzij je een dnsserver host mag je geen dnsquery meer doen...

• Urk
Ik draai inderdaad m'n eigen DNS/Nameserver. Dus moet poort 53 zowel TCP als UDP openstaan.
En ja, dat vroeg ik me inderdaad ook af: is de Windows 2000 TCP/IP filtering alleen voor inbound/binnenkomend verkeer??

Verwijderd

tcp heb je alleen nodig als je zonetransfers toestaat.

Verwijderd

Ik heb een soortgelijk probleem gehad. Win2k- SP3 met MySQL. Bleek dat de MySQL admin een geheugenlek had. Nog niet gekeken naar een oplossing, maar mischien is dit een reden voor het niet reageren van applicaties op je server. Kijkin in de performance monitor.

Just my 2 cents

• Urk
Hier is de andere melding die ik meestal opeens krijg.
M'n SQL Server stopt dan opeens (volgens m'n SQL manager dan)

----------------------------
SQL Server Service Manager: sqlmangr.exe - Bad Image : The application or DLL D:\Trillian\events.dll is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette.

Vervolgens werkt helemaal NIKS meer!
Ik kan m'n Internet Explorer niet meer opstarten, krijg ik een vreemde melding.
Soms zijn al m'n icoontjes in m'n start menu op het default Windows icoontje (you know 8) ) en kan ik niks meer starten
Puur mezelf uit en inloggen lost alles weer op en kan ik er weer een aantal uur tegenaan....

Heel vreemd, ikke totaal niet snappe waar het probleem kan liggen. :? :? :?
Vorige keer dat ik zoiets vreemds had was daar die heerlijke SQL worm van een paar maanden geleden.

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Urk schreef op 13 May 2003 @ 22:54:
Hier is de andere melding die ik meestal opeens krijg.
M'n SQL Server stopt dan opeens (volgens m'n SQL manager dan)

SQL Server Service Manager: sqlmangr.exe - Bad Image : The application or DLL D:\Trillian\events.dll is not a valid Windows image. Please check this against your installation diskette.

Vervolgens werkt helemaal NIKS meer!
Ik kan m'n Internet Explorer niet meer opstarten, krijg ik een vreemde melding.
Soms zijn al m'n icoontjes in m'n start menu op het default Windows icoontje (you know 8) ) en kan ik niks meer starten
Puur mezelf uit en inloggen lost alles weer op en kan ik er weer een aantal uur tegenaan....

Heel vreemd, ikke totaal niet snappe waar het probleem kan liggen. :? :? :?
Vorige keer dat ik zoiets vreemds had was daar die heerlijke SQL worm van een paar maanden geleden.
Zoals ik in mijn eerdere post al meldde: Zoek even op google. Zo heb ik dat probleem ook opgelost. En misschien heb je een virus.

[ Voor 2% gewijzigd door Gé Brander op 14-05-2003 06:48 . Reden: typo ]

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Hoe heb je gescanned op virussen eigenlijk?
Gewoon vanuit Windows gaat niet he, moet je ff vanuit safe mode doen...

Ennuh, Photoshop kan je heel goed op een servertje draaien hoor ;)
Je hebt servers, servers en servers namelijk.
Je kan je pc als een thuisservertje hebben draaien voor een paar simpele services, zoals RAS en zo, en dan heb je er gewoon nog de software op staan die je zelf gebruikt.
Niet iedere tweaker heeft de beschikking over een spare pc die hij/zij ff als server kan neerzetten he ;)

Verwijderd

hoe staat je sql server ingesteld? op no db growth ofzo?

• Urk
Ik heb inderdaad maar 1 server waarop ik service draai en zowel photoshop als nog een paar applicaties gebruik, waarom niet? ;) Mijn 15000 toeren HD'tje trekt het prima, hehe

M'n SQL Databases staan zover ik weet (heb het ook nog even gechecked) "Automaticly grow file" by 10 percent!
Dat bedoel je toch? Kan het daar aan liggen dan?

[ Voor 5% gewijzigd door Urk op 14-05-2003 23:19 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Urk schreef op 14 May 2003 @ 23:19:
Ik heb inderdaad maar 1 server waarop ik service draai en zowel photoshop als nog een paar applicaties gebruik, waarom niet? ;) Mijn 15000 toeren HD'tje trekt het prima, hehe

M'n SQL Databases staan zover ik weet (heb het ook nog even gechecked) "Automaticly grow file" by 10 percent!
Dat bedoel je toch? Kan het daar aan liggen dan?
15.000 rpm diskje... OK je hebt dus een scsi setup, heb je wel kwalitatief goede kabels? het kan zijn dat de data niet netjes (lees=verminkt) over de kabel komt en je dan deze fouten krijgt

ik weet het, is wat ver gezocht maar de moeite van het checken waard

ram ook al eens vervangen :?

A wise man's life is based around fuck you

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

[message=17759033,noline]Urk schreef ]:
Nee, ik gebruik hem logisch genoeg als server (web, ftp, irc, mail)

Een beetje tegensrijdig als je het mij vraagt :?

Dat bijvoorbeeld SQL Manager een probleem heeft met een DLL van Trillian is op zijn minst vreemd te noemen. Volgens mij kan je beter bij jezelf te raden gaan, waar en hoe je dit systeem wil gaan gebruiken en hem dan lekker opnieuw inrichten met Windows 2000 pro/server of XP.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-08 12:03

[ash]

Cookies :9

edit:
oeps... zit nog slaap in mijn ogen, moest edit ipv quote zijn :X

[ Voor 93% gewijzigd door [ash] op 15-05-2003 07:57 ]

Pagina: 1